قطعات خودرو

تابلوی اتحادیه لوازم یدکی تغییر می‌کند؟ / غلامحسین حمزه درباره شناسه کالا و انتخابات چه گفت؟

غلامحسین حمزه در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان بیان کرد: همدلی اعضای هیئت مدیره اتحادیه موضوع بسیار مهمی است و با همدلی می‌توان کارها و قدم‌های بزرگی برداشت. به قول شاعر بزرگ ما همدلی از هم‌زبانی خوش‌تر است. اعضای صنف با انتخابت شایسته‌ترین افراد کرسی هیئت مدیره را باید به دست اهل آن بسپرند.

 

بیشتر بخوانید: تشکیل کمیسیون ارتباط با قوای سه‌گانه از برنامه‌های اصلی گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان است

 

به گزارش قطعات خودرو، غلامحسین حمزه، نائب رئیس دوم اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با اشاره به اجرای طرح شناسه کالا از سوی وزارت صمت بیان کرد: زمانی که از اجرای طرح شناسه کالا صحبت شد بسیاری همچون من از اجرای شتابزده آن موافق نبودیم. اجرای آن از 13 فروردین و با رسته کمک فنر استارت خورد و حرف آنها این بود که هر کمک فنری که شناسه کالا نداشته باشد، قاچاق است و از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد. حرف ما هم این بود که کوچکترین کمک فنر،کمک فنرِ زیرِ اتاق ولوو است و 2 کیلوگرم وزن دارد و چطور می‌شود آن را قاچاق کرد!

 

 

بیشتر بخوانید: علی اکبر بخشی در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان چه گفت؟

 

وی با اشاره به اینکه هیچ‌زمانی ما دچار کمبود کمک فنر نبودیم و قاچاقی نداشتیم، افزود: این طرح از پاساژ کاشانی و محله‌های دیگر تهران و شهرستان‌ها شروع شد و خوشبختانه در کوتاه مدت جلوی ورود بازرسان را به مغازه‌ها و بازار گرفتیم. با جلسات مختلفی که با نمایندگان وزارت صمت برگزار کردیم شرایط را به آنها توضیح دادیم و از طرف دیگر تولیدکنندگان را به وزارت صمت جهت شناسه‌‌دار کردن کالاهای خود معرفی و همچنین برنامه‌های آموزشی برای چگونگی ثبت کالاهای فروشندگان در سامانه جامع تجارت با حضور فروشندگان و نماینده وزارت صمت در محل اتحادیه تشکیل دادیم.

 

 

حمزه با بیان اینکه این طرح به صورت قانون درآمده و ناگزیر باید به اجرای آن تن بدهیم و اتحادیه هم خلاف قانون عمل نخواهد کرد عنوان کرد: به جز کمک فنر و باتری، 53 قلم دیگر مشمول این طرح است و اجرای آن از 15 تیرماه به محله اجرا در می‌آید. به گفته خود مدیران وزارت صمت 41 درصد زیرساخت‌های این طرح آماده شده و به همین جهت اتحادیه با توجه به اینکه تعداد قطعات خودرو یکی دو قلم نیست، زمان خواستیم تا به مرور این قطعات را شناسه‌دار کنیم.

 

 

شرکت شناسا مورد تایید ما نیست

 

 

به گفته نائب رئیس دوم اتحادیه در زمینه شناسه‌دار کردن کالاها جای نگرانی نیست و خرده و عمده‌فروشان فرصت کافی برای اجرای آن خواهند داشت. خوشبختانه مدیران وزارت صمت با ما همراهی می‌کنند و با ارائه توضیحات متوجه تفاوت این صنف با صنوف دیگر شده‌اند.

 

 

غلامحسین حمزه با اشاره به شرکت شناسا که لوازم یدکی اصل و با کیفیت را با برچسب هولوگرام تایید می‌کند و در کانال‌ها بای شناسه‌دار کردن لوازم یدکی تبلیغ کرده، اظهار کرد: شرکت شناسا حدود 10 سالی است که از من درخواست تاییده داشته و تا امروز زیر بار آن نرفتم و به شخصه این شرکت را قبول ندارم. اتحادیه ما تاکنون به هیچ شرکت، سازمان و ارگانی در این زمینه تاییده نداده و توافق نامه‌ای هم امضا نکرده است. برای شناسه‌دار کردن کالاهای خود هر مشکلی داشتید با اتحادیه و یا وزارت صمت تماس بگیرید.

 

 

همدلی از هم‌زبانی خوش‌تر است

 

 

نائب رئیس اتحادیه در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان اعلام کرد: خوشبختانه به تازگی مجوز گرفتیم که کلیه تولیدکنندگان لوازم یدکی نیز از اتحادیه ما جواز بگیرند. توافقات اولیه با وزارت صمت، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی صورت گرفته و سخت مشغولیم و از این به بعد تابلوی اتحادیه به «اتحادیه تولید و توزیع لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران» تغییر پیدا خواهد کرد.

 

 

حمزه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر الزام حضور اعضای اتحادیه در دور دوم دوازدهمین انتخابات اتحادیه عنوان کرد: این دوره از انتخابات اتحادیه از حساسیت بالایی برخوردار است و همه باید از اتحادیه حفظ و حراست کنیم به این خاطر که بر طبق قانون جدید نظام صنفی، درصورت به حد نصاب نرسیدن انتخابات، اتحادیه ما با اتحادیه همگن دیگری ادغام خواهد شد و شکی در این موضوع نداشته باشید که در صورت این اتفاق مرگ صنف ما رقم خواهد خورد. تا برگزاری انتخابات فرصت داریم به شناخت کامل‌تری از نامزدها برسیم و 10 خرداد پای صندوق رأی حاضر شویم و از ادغام اتحادیه جلوگیری کنیم.

 

 

غلامحسین حمزه تاکید کرد: همدلی اعضای هیئت مدیره اتحادیه موضوع بسیار مهمی است و با همدلی می‌توان کارها و قدم‌های بزرگی برداشت. به قول شاعر بزرگ ما همدلی از هم‌زبانی خوش‌تر است. اعضای صنف با انتخاب شایسته‌ترین افراد، کرسی هیئت مدیره را باید به دست اهل آن بسپرند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *