قطعات خودرو

علی اکبر بخشی در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان چه گفت؟

نائب رئیس اول اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: قدرت هیئت مدیره جدید و توان آنها برای حل مشکلات، نسبت مستقیمی با حضور اعضا در انتخابات دارد. هرچقدر بیشتر شرکت کنیم، توان اتحادیه برای رفع موانع بالاتر می‌رود و در نهایت به نفع همه است‌.

 

 

بیشتر بخوانید: خودروسازان درصدد تصرف بازار لوازم یدکی‌اند

 

به گزارش قطعات خودرو، علی اکبر بخشی، نائب رئیس اول اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با اذعان به کم‌کاری هیئت مدیره فعلی در خصوص اطلاع‌رسانی به اعضای صنف گفت: هیئت مدیره فعلی درباره اطلاع‌رسانی اقدامات، جلسات، نامه‌نگاری‌ها و غیره کوتاهی انجام داده و امروز شما حق دارید بپرسید مگر اتحادیه برای ما چه کرده که باید در انتخابات شرکت کنیم؟ اتحادیه لوازم یدکی خودرو در حد یک وزارتخانه شبانه‌روز مشغول برگزاری جلسه، دفاع از حق و حقوق اعضا، نامه‌نگاری‌ها و … است و اذعان می‌کنیم با وجود تلاش‌ها، برخی از مسائل می‌توانست بهتر حل شود اما به شما قول می‌دهم تک تک اعضای هیئت مدیره پیگیر مطالبات شما بوده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: هدف ما ریل‌گذاری اصولی و درست در اتحادیه است

 

وی افزود: یکی از معضلات اساسی این چند سال این است که بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها ساعتی و لحظه‌ای صادر و تغییر پیدا می‌کنند و ما در اتحادیه با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی روبه‌رو هستیم و در برابر قوانینی که پشت درهای بسته و بدون نظرات کارشناسی گرفته شده، مقاومت و بحث و تبادل نظر داریم.

 

اطلاع‌رسانی به موقع، آینده‌پژوهی، تمرکز بر حل معضل کالاهای قاچاق، شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدهای اتحادیه، ارتباط موثر و سازنده با سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله مواردی است که در صورت محقق شدن آن، اتفاقات بسیار خوبی برای صنف و اتحادیه می‌افتد.

 

بخشی با اشاره به اجرای طرح شناسه کالا عنوان کرد: همانطور که می‌دانید اجرای طرح شناسه کالا از سوی وزارت صمت و با رسته کمک فنر در فروردین امسال آغاز شد و بازرسان وزارت صمت برای جمع‌آوری کمک‌فنرهای قاچاق وارد بازار و مغازه‌ها شدند و مشکلاتی را برای کسبه ایجاد کردند. سه نکته مهم در این اقدام وجود داشت که توجه به آن ضروری است.

 

 

اول آنکه کمک فنر، قطعه‌ای است که قاچاق نمی‌شود و با اجرای این طرح که از کمک فنر شروع شد، متوجه عمق ناآشنایی قانون نویسان با صنف ما می‌شوید‌. دوم آنکه برای جمع آوری و مقابله با کالای قاچاق باید از مبادی ورودی و از بالا اقدام کرد و نه از کف بازار. سوم آنکه اتحادیه در جلسات متعددی که با نمایندگان وزارت صمت و مسئولان مربوطه داشت، بلافاصله واکنش نشان داد و تلاش کردیم با توضیح وضعیت بازار لوازم یدکی، بازرسان و مدیران را از اتفاقات آگاه کنیم که خوشبختانه با ما همراهی داشتند.

 

 

بخشی با بیان اینکه آرامش بازار لوازم یدکی خودرو جزو مهم‌ترین الویت‌های ما بوده، اضافه کرد: بعد از ورود بازرسان به چند مغازه در سطح کشور، شاهد بودید که دیگر این اتفاق رخ نداد و برای شناسه‌دار کردن کالاها از وزارت صمت مهلت خواستیم و در جلسات متعددی به تشریح این موضوع پرداختیم که صنف ما از بقیه صنوف متفاوت است و شناسه‌دار کردن لوازم یدکی خودرو که شامل ۵۰۰۰ قلم کالا است، امری زمان‌بر است و نیاز به کارشناسان این صنف دارد.

 

 

نائب رئیس اول اتحادیه تصریح کرد: در دوره دوازدهم انتخابات اتحادیه، هیچکدام از اعضای هیئت مدیره نامزد نیستند و هیئت مدیره جدید متشکل از افرادی جدید خواهد بود اما ما به دلیل دلبستگی به صنف خودمان، هرگونه کمکی از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم‌. مشارکت بالا و همبستگی ما پشتوانه محکمی برای هیئت مدیره جدید است تا برای رفع مشکلات شما تلاش کنند.

 

 

بخشی یادآور شد: در صورت به حد نصاب نرسیدن انتخابات، ادغام اتحادیه با اتحادیه همگن حتمی است و قطعا این اتفاق به ضرر همه ما است. با وجود آنکه دور اول در زمان خوبی برگزار نشد، تعداد بالایی در آن مشارکت کردند و در حال حاضر زمان انتخابات مناسب‌تر است. اتحادیه تمام تلاش خود را برای برگزاری بهتر خواهد کرد و سعی داریم با همکاری وزارت صمت، روند رای‌گیری را سرعت بخشیده و تدارک اتوبوس در نقاط مختلف شهر را ببینیم.

 

 

علی اکبر بخشی عنوان کرد: با احترام به تمامی اتحادیه‌ها، اتحادیه لوازم یدکی خودرو یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اتحادیه‌ها در سطح کشور است. اتحادیه ما هم به لحاظ اعضا و هم گردش مالی بالاتر از بقیه اتحادیه‌ها است و من به هیئت مدیره بعدی پیشنهاد می‌دهم ساختمان بزرگ‌تری را که خریداری کرده‌ایم را با کمک اعضا بسازند. نقشه و جزئیات آن آماده است و قطعا در آینده این اتحادیه به ساختمان مجهزتر و بزرگ‌تری نیاز دارد.

 

اتحادیه لوازم یدکی خودرو در آینده باید ارتباط موثر، نزدیک و همیشگی با اعضای خود داشته باشد و این مهم از طریق برنامه‌های اطلاع‌رسانی و کانال‌ها راحت‌تر شده و باید از این ظرفیت بهره کافی برد. یکی از نقصان‌های جدی اتحادیه ما و بقیه اتحادیه‌ها این است که ارتباط اعضا با اتحادیه‌ها قطع است و قطعا این موضوع به ضرر اعضا و صنف است.

 

به گفته بخشی اطلاع‌رسانی به موقع، آینده‌پژوهی، تمرکز بر حل معضل کالاهای قاچاق، شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدهای اتحادیه، ارتباط موثر و سازنده با سازمان‌ها و ارگان‌ها از جمله مواردی است که در صورت محقق شدن آن، اتفاقات بسیار خوبی برای صنف و اتحادیه می‌افتد.

 

 

نائب رئیس اتحادیه ضمن تاکید بر کارآمدی و به روز شدن اتحادیه اظهار کرد: ورود اندیشه‌های نو همراه با علم و دانش، در کنار پیش‌کسوتانی که تجارب زیادی دارند، نویدبخش اتفاقات خوب آینده خواهد بود‌. اتحادیه لوازم یدکی خودرو در آینده باید ارتباط موثر، نزدیک و همیشگی با اعضای خود داشته باشد و این مهم از طریق برنامه‌های اطلاع‌رسانی و کانال‌ها راحت‌تر شده و باید از این ظرفیت بهره کافی برد. یکی از نقصان‌های جدی اتحادیه ما و بقیه اتحادیه‌ها این است که ارتباط اعضا با اتحادیه‌ها قطع است و قطعا این موضوع به ضرر اعضا و صنف است.

 

 

علی اکبر بخشی با تاکید بر مشارکت حداکثری اعضا در انتخابات پیش‌رو بیان کرد: صنف ما به همان اندازه که بزرگ است، با مشکلات بزرگی هم دست و پنجه نرم می‌کند. قدرت هیئت مدیره جدید و توان آنها برای حل مشکلات، نسبت مستقیمی با حضور اعضا در انتخابات دارد. هرچقدر بیشتر شرکت کنیم، توان اتحادیه برای رفع موانع بالاتر می‌رود و در نهایت به نفع همه است‌. از همه دوستانی که در ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در انتخابات شرکت کرده‌اند سپاسگزاریم و از آنها خواهش می‌کنیم در دور دوم هم شرکت کنند. از همه اشخاصی هم که به هر دلیلی نتوانستند در دور اول شرکت کنند، تقاضا داریم در روز ۱۰ خردادماه پای صندوق رای حاضر شوند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *