قطعات خودرو

حمید محله‌ای: اتحاد اتحادیه‌ها و انجمن‌های همگن خودرویی موفقیتی بزرگ است

به همت علیرضا نیک‌آئین، رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران جلسه‌ای با حضور همه اتحادیه‌های خودرویی و همچنین انجمن‌های وابسته به صنعت قطعات خودرو برگزار شد. در این جلسه که با حضور حمید محله‌ای سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌ مهندسی وزارت صمت برگزار شد، همه اعضا میثاق نامه‌ای برای تشکیل تشکل منسجم خودرویی از سوی اعضای جلسه امضا شد.

 

 

 

کار باید به کاردان سپرده شود

 

 

علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با عرض خیر مقدم به مدعوین گفت: اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با 6 هزار عضو در شهر تهران در کنار دیگر اتحادیه‌های تعمیرکاران خودرو در شهرستان‌های استان تهران به بیش از 5 میلیون خودرو سرویس‌دهی می‌کند که این کار بزرگی به حساب می‌آید.

 

بیشتر بخوانید: منفعت تعاونی‌‌ها به همه اعضا می‌رسد

 

وی ادامه داد: همه تلاش ما بر این است که خدمات مطلوب‌تری به مراجعه‌کنندگان ارائه کنیم، ما در دوره جدید هیات مدیره طبق دستوراتی که به من داده شد، کار را آغاز کردیم و زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد کردیم. یکی از این زیرساخت‌های لازم ایجاد نرم‌افزاری بود که ایجاد شد تا مردم بتوانند تعمیرکاران دارای جواز کسب را شناسایی کرده و بتوانند از آن‌ها خدمات بگیرند. توقع ما بر این بود که وزارت صمت از این حرکت بزرگ استقبال کند که متاسفانه آن انتظار ما برآورده نشد.

 

بیشتر بخوانید: هرم قدرت در تعاونی‌ها بر مشارکت حداکثری استوار است

 

 

علیرضا نیک آئین با اشاره به نرم افزار « اتواپ» گفت: این نرم افزار ابزار خوب و مدرنی برای تسهیل کار مردم است و شفافیت خوبی را ایجاد می‌کند. پنجره‌های مختلفی را به آن اضافه کردیم و امکانات فراوانی را به آن اضافه کردیم تا هرچه بیشتر بتوانیم رضایت مشتری را جلب کنیم. امروز ارائه خدمات خودرویی با توجه به افزایش هزینه‌ها، بسیار برای مردم سخت شده و ما با چند بانک مذاکره کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم خدمات وام تعمیرات خودرو را نیز برقرار کنیم.

 

 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به طرح شناسه کالا گفت: طرح شناسه کالا طرح خوبی است اما این طرح نیاز به زیرساخت در بدنه صنف‌ها دارد و امروز همه اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و خودروسازان در کنار یکدیگر هستند و ما هدفمان کمک به این طرح است و خودمان می‌خواهیم موضوعات را حل و فصل و درمان کنیم و ما توان اداره این طرح را داریم

 

 

وی با اشاره به مدعوین جلسه و مثالی در خصوص بیمار و جراحی صنعت خودروگفت: رهبری از صنعت خودرو راضی نیستند و این را در صحبت‌های اخیر خود فرمودند و نشان از این داشت که علاقه‌ای به ورود به مبحث خودرو ندارند و اگر ما می‌خواهیم جراحی برای صنعت خودرو انجام دهیم امروز دکتر و متخصص آن در این جلسه جمع شده‌اند و کار باید به این عزیزان سپرده شود.

 

 

علیرضا نیک‌آئین در پایان با اشاره به نمایشگاه قطعات خودرو سپاس که در آینده نه چندان دور برگزار خواهد شد گفت: نمایشگاه قطعات خودرو سپاس باید تبلور این همبستگی در سطح همه اعضای این جلسه بوده و امیدوارم با ایجاد یک تشکل بزرگ خودرویی به این مهم دست پیدا کنیم.

 

 

 

دولت اجازه دهد صنوف خودرویی خود بازار را اداره کنند

 

 

در ادامه این جلسه حسن بشارت‌نیا صاحب امتیاز و مدیرمسئول قطعات خودرو با اشاره به صنعت خودرو گفت : صنعت خودرو دومین صنعت کشور بوده و وقتی صحبت از صنعت خودرو است شامل خودرو، قطعات خودرو، خدمات خودرویی، تولید قطعه و فروش قطعه می‌شود.

 

 

حسن بشارت‌نیا ادامه داد: وقتی صحبت از صنعت قطعات خودرو و فروش آن می‌شود یعنی نزدیک به یک میلیون نفر در آن دخیل هستند و این جامعه نه تنها از دولت پول نمی‌گیرد بلکه کمک کننده دولت نیز هست و بیش از 5 میلیون نفر به صورت مستقیم روزی خود را از توزیع و فروش خودرو تامین می‌کنند.

 

 

صاحب امتیاز ماهنامه قطعات خودرو در ادامه این جلسه که روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه برگزار شد گفت: 100 هزار واحد صنفی در حوزه توزیع قطعات خودرو مشغول فعالیت هستند و دولت باید اجازه دهد که خودشان خود را اداره کنند. ما امروز در این مکان دور هم جمع شده‌ایم که نه تنها در سطح تهران بلکه در سطح کشور یک تشکل فراگیر صنایع و صنوف خودرویی ایجاد کنیم.

 

 

 

بهترین شکل همدلی برگزاری نمایشگاه سپاس است

 

 

در بخش دیگری از این جلسه علی اکبر بخشی با تشکر از علیرضا نیک‌آئین به عنوان بانی جلسه گفت: در حقیقت ما میزبان شما هستیم و جناب نیک‌آئین پرچمی که پنج دوره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی بلند کرده بود را اجازه ندادند بیافتد و از نظر من بهترین شکل همدلی و اتحاد برگزاری نمایشگاه سپاس است.

 

 

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران با اشاره به مطالبه‌گری صنوف خودرویی گفت: نمایشگاه سپاس لازمه مطالبه‌گری ماست و لازمه نمایشگاه سپاس اتحاد است و با اتحاد می‌توانیم از سازمان‌های ذی‌ربط مسائل خود را مطالبه کرده و به نتیجه برسیم. متاسفانه تاکنون این انحاد شکل نگرفته و حتی در سطح اتاق اصناف هم این همدلی مشاهده نمی‌شود.

 

 

وی با اشاره به حضور حمید محله‌ای سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌ مهندسی وزارت صمت در جلسه گفت: ما اگر به عنوان یک اتحادیه از آقای محله‌ای درخواستی داشته باشیم و بگوییم طرح شناسه‌دار کردن کالا در سطح بازار التهاب ایجاد می‌کند ممکن است آن توجه لازم نشود اما اگر ده صنف با اتحاد و در غالب یک تشکل واحد بیان کنند این موضوع قطعا متفاوت خواهد شد.

 

 

بخشی در پایان با تشکر دوباره از علیرضا نیک‌آئین گفت: من امیدوارم این همدلی‌ها تداوم داشته و عقبه صنوف خودرویی که همان کسبه هستند رضایتمندی لازم را داشته باشند.

 

 

 

وفاق در صنوف خودرویی یک موفقیت بزرگ است

 

 

حمید محله‌ای سرپرست دفتر خدمات نگهداری و فنی‌مهندسی در ادامه جلسه گفت: خوشحالم که این همدلی و وفاق در صنوف خودرویی در حال شکل گیری است و خیلی امیدوارم که به سرانجام لازم برسد، اگر حتی همه اهداف لازم در این خصوص محقق نشود باز یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید.

 

 

وی با اشاره به اتحاد صنوف گفت: هدف اصلی ما ارتقا خدمات است و این حرکت بزرگ شما به این موضوع کمک شایانی می‌کند. هدف دولت این نیست که در کسب و کار اختلال ایجاد کند ما گام به گام پیش رفته و برنامه ما برای امروز و آینده بوده و گذشته قابل حل است.

 

 

وی با اشاره به گام‌های تعریف شده برای طرح شناسه کالا گفت: گام‌های طراحی شده ساده و کلی است و با کمترین هماهنگی می‌توان آن را پیش برد.

 

 

حمید محله‌ای با اشاره به توامندی‌های صنوف خودرویی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده گفت: فرآیندها را تعریف و ایجاد کنید و حاضریم سامانه‌ها را به سامانه ایجاد شده از سمت صنوف خودرویی متصل کنیم.

 

 

حرکت جمعی هیچ وقت اشتباه نمی‌کند

 

 

دکتر علی توسطی رییس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و صنعتی و رییس کمیسیون ارتباطات اتاق اصناف تهران در ادامه جلسه اتحادیه‌ها و انجمن‌های همگن خودرویی گفت: ما باید از فرصت‌ها و تغییرات بیشترین بهره را برده و من به عنوان مدیر صنفی اعلام می‌کنم تنها با هم‌افزایی می‌توانیم تاب بیاوریم.

 

 

این مدیر صنفی افزود: دنیا در حال تغییر است و اگر با هم افزایی خود را برای این تغییرات آماده نکنیم قطعا بازنده خواهیم بود و از نظر من برآیند افراد و کارها و یک حرکت جمعی هیچ وقت اشتباه نمی‌کند و باید به معنای واقعی از خرد جمعی و میثاق بین خودمان بهره ببریم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *