قطعات خودرو

سید احمد حسینی: هدف ما ریل‌گذاری اصولی و درست در اتحادیه است

سید احمد حسینی می‌گوید: بسیاری از پیش‌کسوتان صنف لوازم یدکی که تجارب بسیار ارزنده‌ای در اتحادیه داشته‌اند نمی‌توانند در هیئت مدیره حضور داشته باشند و نبود آنها خلاء مهمی محسوب می‌شود. گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان معتقد است در کنار جوان گرایی باید ازین تجارب نهایت بهره را برد. ما باید ریل‌گذاری اصولی و درستی را در اتحادیه تشکیل دهیم تا با اعضای هیئت مدیره جدید نیز این خط مشی ادامه پیدا کند و مشکلات و معضلات اعضای صنف به حداقل برسد.

 

 

رمز موفقیت، بهره بردن از تجارب پیش‌کسوتان در کنار علم جوانان است

 

 

به گزارش قطعات خودرو، سید احمد حسینی در همایش انتخاباتی گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران که در راستای معرفی نامزدهای این گروه و برنامه‌های آنها برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید اتحادیه‌ها جزو نهادهای مردم نهادی هستند که مدیریت و اداره اصناف را به عهده می‌گیرند. صنف لوازم یدکی خودرو همانند دیگر اصناف، هر 4 سال یک بار انتخاباتی را برگزار می‌کند و اعضا، هیئت مدیره را انتخاب می‌کنند. در سال 1392 با تغییر قانون نظام صنفی، تبصره 1 ماده 22 پیش‌کسوتان ما که 4 دوره متناوب و یا 2 دوره متوالی در هیئت مدیره حضور داشته باشند، نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید: اتحادیه‌ها مدافع حقوق اعضا هستند 

 

وی با اشاره به اینکه گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با این تفکر که رمز موفقیت بهره بردن از تجارب پیش‌کسوتان در کنار علم جوانان است، شکل گرفته افزود: 15 اسفندماه 1400 اولین دوره انتخابات ما برگزار شد اما متاسفانه به دلیل آنکه این انتخابات به حدنصاب نرسید، دور دوم آن در 10 خردادماه 1401 برگزار می‌شود. بر اساس قانون، برای به حد نصاب رسیدن دور اول باید یک سوم از اعضا در پای صندوق رأی حاضر می‌شدند. البته با توجه به تاریخ نامناسب برگزاری دور اول، تعداد قابل توجهی از اعضا در انتخابات شرکت کردند که به دلایل مختلفی تعداد رأی دهندگان به حد نصاب نرسید.

 

 

شرکت حداکثری در انتخابات باعث قدرت اتحادیه می‌شود

 

 

نامزد گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با تاکید بر اهمیت دور دوم انتخابات اتحادیه عنوان کرد: خطر ادغام اتحادیه لوازم یدکی با اتحادیه همگن جدی است و اگر در این دور تعداد رأی دهندگان به حد نصاب نرسد، اتحادیه ادغام می‌شود. این موضوعی بسیار جدی است که از همه کسبه و همکاران خود درخواست می‌کنم تا این مهم را به گوش همه اعضا برسانند.

 

بیشتر بخوانید: حضور در پای صندوق انتخابات رای به خودمان است

 

حسینی با تاکید بر اهمیت اتحاد اعضای صنف برای غلبه بر مشکلات تصریح کرد: حضور و عدم حضور هر یک از اعضا پای صندوق رأی نتایجی را در پی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. قطعا رفع مشکلات اعضای صنف لوازم یدکی از طریق اتحادیه انجام می‌شود و شرکت حداکثری در انتخابات مساوی موجب قدرت اتحادیه و بالارفتن قدرت چانه‌زنی هیئت مدیره خواهد شد. از آن سو با شرکت نکردن شاهد مرگ صنف خود خواهیم بود.

 

 

ریل‌گذاری اصولی در اتحادیه

 

 

سید احمد حسینی در پاسخ این سوال یکی از حاضرین که چرا گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان تشکیل شده و قرار است این گروه چه مسیری را طی کند، توضیح داد: همانطور که اشاره کردم بر اساس قانون، بسیاری از پیش‌کسوتان این صنف که تجارب بسیار ارزنده‌ای در اتحادیه داشته‌اند نمی‌توانند در هیئت مدیره حضور داشته باشند و نبود آنها خلاء مهمی محسوب می‌شود. گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان معتقد است در کنار جوان گرایی باید ازین تجارب نهایت بهره را برد. ما باید ریل‌گذاری اصولی و درستی را در اتحادیه تشکیل دهیم تا با اعضای هیئت مدیره جدید نیز این خط مشی ادامه پیدا کند و مشکلات و معضلات اعضای صنف به حداقل برسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *