قطعات خودرو

مديرعامل اُبونتو: هيچ جا به خوبي داخل ايران توان توليد كالاي تقلبي را ندارند

گلزاد مديرعامل شركت اُبونتو در گفتگو با خبرنگار قطعات‌خودرو، در حاشیه با اشاره به شرايط نمايشگاه گفت: دو سال است وضعيت كشور در شرايط آشفته‌اي به سر مي‌برد و پاندمي كرونا تاثير بسزايي در اين خصوص داشته است از اين رو برگزاري نمايشگاه در اين شرايط كار سختي بوده و در كل راضي كننده است.

نمايشگاه امسال مخاطبان شهرستان را  از دست داد

به زعم او، بزرگ‌ترين ضرر در اين باره زمان برگزاري نمايشگاه است كه ما بخاطر اينكه اين نمايشگاه در وسط هفته برگزار مي‌شود بسياري مخاطبين شهرستاني را از دست داده‌ايم.

گلزاد با اشاره به شرايط تحريم افزود: با وجود شرايط تحريمي نقل و انتقال پول بسيار سخت شده و ما نمي‌توانيم همه مواد اوليه مورد نياز را از داخل تامين كنيم و 50 تا 60 درصد وابسته به خارج از كشور هستيم، اصلي‌ترين مورد در اين خصوص حواله‌هاي موردي است كه ما مي‌زنيم و در هر حواله 1 تا 2 درصد كارمزد پرداخت مي‌كنيم كه خود اين موضوع در سال عدد قابل توجهي را به خود اختصاص مي‌دهد و قيمت تمام شده را افزايش خواهد.

چهار سال است با ساپکو و سایپا کار نکردیم

وي در باره‌ی تامين قطعات خودروسازان گفت: از آنجا كه حجم معوقات خودروسازان بالاست و ما را دچار مشكل كرده بود از سال 1396 تاكنون با ساپكو و سايپا يدك كار نكرده‌ايم.

مقصر گمرک نیست

مديرعامل شركت ابونتو همچنین درباره‌ی مشکلات ترخيص كالا از گمرك عنوان کرد: تقصير اصلي مربوط به گمرك نيست بلكه مربوط به بانك مركزي بوده، زيرا وقتي قصد ترخيص كالا را داريد بايد كد حواله داشته باشيد، پيش از اين ترخيص كالا ربطي به كد حواله نداشت، اما اكنون در سيستم مثلثي وزارت صمت، گمرك و بانك مركزي؛ ترخيص كالا دچار مشكل شده‌است.

هيچ جا به خوبي داخل ايران توان توليد كالاي تقلبي را ندارند

او در پاسخ به سوال خبرنگار قطعات خودرو در مورد كالاهاي تقلبي گفت: كالاي تقلبي در صنعت قطعه سازي مثل صبحانه، ناهار و شام است و در تهران و اطراف تهران عمدتا توليد مي‌شود و هيچ جا به خوبي داخل ايران توان توليد كالاي تقلبي را ندارند.

وي ادامه داد: ما هر روز با مشتريانمان سر اين موضوع بحث داريم ما 70 درصد توان خود را بايد صرف تشخيص كالاي تقلبي از اصل مي‌كنيم.

گلزاد اضافه کرد: قطعه تقلبي صرفا هزينه براي قطعه‌ساز ندارد بلكه كالاي تقلبي باعث تصادف، صدمه به خودرو و ديگر تبعات براي مشتري شده و عملا هزينه از جيب مردم رفته و با جان آن‌ها سر و كار دارد.

گفت‌وگو و عکس: مرصاد رنگرز

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *