قطعات خودرو

جهش چشمگیر درآمد دولت از نقل ‌‌‌‌‌‌‌و انتقال خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا : آمارها حاکی از آن است که میزان درآمد دولت از دو محل نقل ‌‌‌‌‌‌‌و انتقال خودرو و همچنین شماره‌‌‌‌‌‌‌گذاری خودرو در هشت ماه سال‌جاری نسبت به کل سال‌گذشته، به ترتیب ۲۰۹ و ۱۰۷‌درصد افزایش داشته است.

 

طبق قانون بودجه، نیروی انتظامی جمهوری‌اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال‌۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به‌نحوی ایجاد کند که تمامی مراحل نقل ‌‌‌‌‌‌‌و انتقال خودرو مالکیت به‌صورت برخط انجام شود و مراجعه حضوری اشخاص صرفا برای فک و نصب باشد.

 

اتفاقی که به گفته داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی باعث شد وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال‌گذشته، ۶۹‌درصد رشد داشته باشد.

 

به گفته وی، وصولی مالیات نقل ‌‌‌‌‌‌‌و انتقال خودرو در سال‌۱۴۰۰ حدود ۱۶‌هزار‌ میلیارد‌ریال بوده که پس از راه‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود ۱۸‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد ‌ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول‌شده که این امر نشان می‌دهد اجرای این طرح با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل‌توجهی در کاهش فرارهای مالیاتی در این بخش موثر بوده‌است.

 

بر این اساس، آمارهای مالیاتی نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی دولت از محل نقل و انتقالات اتومبیل در ۶‌ماه نخست سال‌جاری، بیش از ۳۱۵۹‌میلیارد‌تومان بوده که به ۳۶۷۹‌میلیارد‌ ریال در هفت ماه سال‌جاری و به ۴۹۲۷‌میلیارد‌تومان در هشت ماه سال‌جاری رسیده است.

 

 

این درحالی است که میزان درآمد مالیاتی دولت از محل مذکور در کل سال‌گذشته ۱۵۹۱‌میلیارد‌تومان بوده‌است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *