قطعات خودرو

اثبات اصالت كالا با شناسه‌دار شدن آن

علیرضا بنی‌انسان در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو، درباره اين‌كه قرار است لوازم يدكي شناسه‌دار شوند تا خريدار با كمك كد رهگيري كالا بتواند هويت آن را بررسي كند، اظهار كرد: اجرای این طرح زمان‌بر است. چند سال باید این کار انجام شود تا بازار از كالاهاي بدون شناسه پاک‌سازی شود.

او ادامه داد: تا وقتی که جنس‌های کدگذاری‌شده به بازار وارد شوند، مدت زماني طول می‌کشد. اين، طرح خوبی است، اما یک‌باره نمی شود این کار را کرد. مانند کد شاپرک که یک‌باره می‌خواستند آن را انجام دهند، ولی نشد.

وي افزود: اگر جنسی که از گمرک می‌آید و آن‌هایی که تولیدکنندگان می‌سازند، کدگذاری شوند كم‌‌کم این طرح اجرا خواهد شد.

اين فروشنده لوازم یدکی خودروهاي سبک با بيان اين‌كه مشکلات ارزی در کار ما تاثیر چنداني نگذاشته است، گفت: روابط ما با اتحادیه لوازم يدكي خوب است.

او با اشاره به اين‌كه به‌تازگي فروش اینترنتی كالا را شروع کرده‌اند، درباره اين‌كه برخي مكانيك‌ها در مغازه خود لوازم يدكي را نيز به فروش مي‌رسانند، آيا اين كار در بازار آن‌ها تاثير گذاشته است؟ بيان كرد: کار ما تخصصی است و مكانيك‌ها بيشتر، اقلامی مانند لنت و تسمه‌تایم را می‌فروشند. لوازمي كه ما می‌فروشیم از نظر حجمی سنگین هستند و مکانیک‌ها آن‌ها را نمی‌فروشند.

بني‌انسان همچنين درباره اين‌كه آيا مرجع مشخصي مي‌تواند روي كالاها قيمت بگذارد؟ گفت: خیر. چون واردات كالا زیاد است و نمي‌توان روي آن‌ها قیمت‌گذاری کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است