قطعات خودرو

اسکوچیچ: مطمئنم که به جام جهانی صعود می‌کنیم/ رقبا هیچ راه فراری از مواجه با ما ندارند

به گزارش «قطعات خودرو»: دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمد و تیم ملی مدت طولانی ای را تا پیش از  ۲ دیدار دوستانه مقابل ازبکستان و بوسنی هرزگوین انجام نداد؛ بیان کرد: واقعا شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و فقط منتظر بودیم تا ببینیم اتفاقات ما را به چه سمتی پیش می برد. این مشکلات فقط برای ما نبود و همه دنیا با آن مواجه بودند و اکنون من بی صبرانه منتظر بازی های مقدماتی جام جهانی در خردادماه هستم.

او ادامه داد: مطمئن باشید که آدمی شجاع و به همه تضمین می دهم که ریسک پذیر هستم. شناخت خوبی از فوتبال ایران دارم و مطمئنم با کیفیتی که بازیکنان دارند، می توانیم بازی های مقدماتی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید


رقبا هیچ راه فراری از مواجه با ما ندارند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در رابطه با تصمیم AFC مبنی بر میزبانی بحرین از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: از تصمیم AFC ناراحت شدم و در کنفرانس ویدیویی که با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم بعد از ۵ دقیقه متوجه شدم که تصمیم آن ها برای میزبانی بحرین از قبل تعیین شده بود. قطعا برای ما بهتر بود که بازی های خودمان را در تهران برگزار می کردیم اما این را بدانید که چه در تهران بازی کنیم چه در بحرین؛ رقبا هیچ راه فراری از مواجه با ما ندارند.

دراگان اسکوچیچ

انتظاراتم از رئیس جدید فدراسیون فوتبال بالا است

او در خصوص حضور شهاب الدین عزیزی خادم بر روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: انتظاراتم از رئیس جدید فدراسیون فوتبال بالا است. او باید این موضوع را بداند که وظیفه سختی را روی دوش خود دارد و باید اوضاع فوتبال ایران را بهتر کند؛ البته برای من فرقی نمی کرد که چه کسی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب می شد چون من فقط روی کار خودم تمرکز می کنم.

باور قلبی دارم که در مسابقات مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی کسب خواهیم کرد

اسکوچیچ درباره مسابقات تیم ملی ایران در  مقدماتی جام جهانی و جو حاکم بر تیم ملی بیان کرد: ما دانش خوبی داریم و مهم تر از آن بازیکنان با کیفیتی را در ترکیب خود داریم و نباید در بازی های خودمان مرتکب اشتباه شویم. من به خودم باور قلبی دارم و قول می دهم که نتیجه خوبی از این مسابقات خواهیم گرفت. امیدوارم برخلاف اردوی پیش رو که ۴-۵ بازیکن را در اختیار نداریم، در اردوی خردادماه همه بازیکنان را داشته باشیم.

او ادامه داد: همه بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت می شوند، مطمئنم که از کیفیت یکسانی برخوردار هستند و اگر به ترتیب دیدارهایی که برای ما برنامه ریزی کرده اند، دقت کنیم مشاهده خواهید کرد که بازی ها فشرده هستند و بازیکنان فرصت ریکاوری آنچنانی ندارند. ولی باید سعی کنیم که این مشکل را رفع کنیم. 

لیست تیم ملی برای دیدار با سوریه فردا اعلام می شود

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا تاکنون به ترکیب اصلی خود دست پیدا کرده است یا خیر، بیان کرد: برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران ما ۲ – ۳ ماه وقت داریم و ممکن است در این زمان بازیکنی پیشرفت خاصی داشته باشد و مورد توجه ما قرار گیرد. هر کسی که به استاندارد های تیم ملی برسد مطمئن باشید که به اردو دعوت خواهد شد و به بازیکنان این فرصت را خواهم داد تا خودشان را به من اثبات کنند. همچنین لیست تیم ملی برای دیدار دوستانه مقابل سوریه، ان شاءالله فردا اعلام خواهد شد.

 او درباره اینکه تا چه حدی به زبان فارسی تسلط دارد؛ اظهار داشت: کلمه های فارسی زیادی بلد هستم ولی هیچ وقت به صورت جدی سعی نکرده ام که زبان فارسی را بیاموزم؛ چون همیشه فکر می کردم مدت زمانی که در باشگاه های ایران به عنوان مربی حضور دارم خیلی کوتاه است و به دلیل تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد فرصت نکردم که به آموختن زبان فارسی بپردازم. 

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که چندمین نوروز خود را در ایران سپری می کند، بیان کرد: من تجربه پریدن از آتش را دارم و حتی به سیزده بدر هم رفته ام و در این زمان دلم برای خانواده ام بسیار زیاد تنگ خواهد شد.

سلب میزبانی ایران بر خلاف روح ورزش بود

دراگان اسکوچیچ

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی و با توجه به شیوه نامه های بهداشتی آیا کشورمان می توانست میزبانی رقابت های انتخابی جام جهانی را عهده دار شود یا خیر، بیان کرد: مهم ترین مسئله برای من این است که بازیکنانم سالم باشند. یکسری از مسائل را با توجه به سابقه ام و حس ششمی که دارم می توانم درک کنم. سلب میزبانی ایران بر خلاف روح ورزش بود و در مورد اینکه آیا با توجه به شرایط کنونی از لحاظ شیوع ویروس کرونا، ایران می توانست میزبان مسابقات باشد یا خیر؛ نمی توانم نظر بدهم چون در حیطه کاری ام نیست. اگر ما بازی دوستانه با سوریه را در تهران برگزار می کنیم پس می توانستیم میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی را هم عهده دار باشیم چون کرونا بازی دوستانه و غیر دوستانه نمی شناسد. ما حقمان این بود که سه بازی را در تهران میزبانی کنیم اما الان طوری برنامه ریزی کرده اند که ما باید همه دیدار های برگشت خود را در بحرین انجام دهیم. ما باید شرایط موجود را بپذیریم و باید خودمان را در دیدار های پیش رو نشان دهیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در لیست بازیکنان تیم ملی که قرار است فردا اعلام شود، شگفتی داریم یا خیر بیان کرد: بله. چون بازیکنان جوانی را داشته ایم که در این مدت بسیار عملکرد خوبی را داشته اند و با دعوت آن ها می خواهم این پیام را به سایر بازیکنان جوان بدهم که با عملکرد خوب خود قطعا به تیم ملی دعوت خواهند شد. تعداد بازیکنان جوان در لیگ برتر بسیار کم است و این موضوع اصلا جالب نیست. 

سرمربی تیم ملی درباره اینکه در اردوی پیش روی تیم ملی چند بازیکن لژیونر دعوت شده اند، گفت: ما مشکل اصلی مان با سامان قدوس و علیرضا جهانبخش است که در انگلستان زندگی می کنند. صادق محرمی هم به دلیل مصدومیت نمی تواند در اردوی پیش رو ما را دنبال کند. چند بازیکن دیگر را هم به دلیل اینکه نمی توانیم قانون کشور هایی را که در آن بازی می کنند تغییر دهیم، نمی توانیم در اختیار داشته باشیم زیرا سلامت بازیکنان برای همه ما در اولویت قرار دارد. 

تلاش می کنیم تا بهترین تیم ممکن را برای ایران بسازیم

او ادامه داد: دیدار مقابل سوریه برای سایر بازیکنان فرصت خوبی است تا خودشان را نشان دهند. در دیدار های دوستانه گذشته مقابل ازبکستان و بوسنی هرزگوین چند بازیکن را در پست های جدید آزمایش کردیم و از دیدار با سوریه به بعد هیچ شانسی برای خطا کردن نداریم. ما تلاش می کنیم تا بهترین تیم ممکن را برای ایران بسازیم و اگر بازیکنی نتواند در اردو‌ها باشد، شانس او به دیگر بازیکنان می‌رسد.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد لژیونر های فوتبال کشورمان چه قدر به آن ها امیدوار است، تصریح کرد: من تفاوتی بین بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می کنند با بازیکنانی که در خارج ایران توپ می زنند، نمی گذارم بلکه بازیکنان را به خوب یا بد تقسیم می‌کنم. همانطور که گفتم هرکس در حد و اندازه تیم ملی باشد در لیست ما جا خواهد داشت. مسلما لژیونرهای ما در سطح پیشرفت تری نسبت به لیگ برتر بازی می کنند که این موضوع به بهتر شدن تیم ملی ایران کمک می کند. من به اسم بازیکنان اهمیت نمی دهم و به دنبال این هستم تا خون جدیدی به رگ های تیم ملی تزیرق کنم و هدفمان این است تا بهترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنیم. 

دراگان اسکوچیچ

ایران باید به طارمی افتخار کند

او در خصوص رویارویی مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو با چلسی انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیان کرد: من همیشه با مهدی در تماس هستم و بابت عملکر خوبش در تیم پورتو به او تبریک می گویم. ایران باید به چنین بازیکنی که در سطح خوبی قرار دارد، افتخار کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در رابطه با اردوی ملی پوشان در جزیره کیش پیش از سفر به بحرین گفت: ما به دنبال مکانی بودیم که از لحاظ آب و هوایی نزدیک  به کشور بحرین باشد و فکر می کنم جزیره کیش گزینه خوبی برای برگزاری اردوی تیم ملی بود. البته هنوز برگزاری اردو در کیش قطعی نشده است اما از آن جایی که در ایران فقط جزیره کیش امکانات خوب دارد و از لحاظ آب و هوایی نزدیک به بحرین است، تنها گزینه ما برگزاری اردو در این جزیره است اما اگر شرایط مهیا نشد باید به گزینه های دیگر برای برگزاری اردو فکر کنیم. 

او ادامه داد: من به پوست خودم حساس هستم. اما اگر به بحرین سفر کنیم و با دست پُر به ایران باز گردیم برای من مهم نیست که مشکلی برای پوستم به وجود بیاید. 

سرمربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: سال جدید را به تمام مردم ایران تبریک می گویم. آرزو می کنم شاهد روزی باشیم که دیگر کرونا در میان ما وجود نداشته باشد و برای همه آرزوی سلامتی دارم. 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است