قطعات خودرو

افزایش آبشارهای غنی‌سازی نطنز

گزارش سازمان دیده‌بان اتمی سازمان ملل متحد بیانگر این است که ایران سانتریفیوژ‌های فوق‌پیشرفته‌ای را در سایت زیرزمینی غنی‌سازی اورانیوم خود در نطنز نصب کرده است. تلویزیون ایران دستگاه‌هایی را نشان داده که حاکی است سانتریفیوژ‌ها در آنجا نصب شده‌اند.

البته گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد استفاده از تعداد سانتریفیوژ روشن نبود اما تعداد دستگاه‌هایی فوق‌پیشرفته نصب شده در کارخانه را بالاتر از آنچه قبلاً ذکر شده بود اعلام می‌کند. با اشاره به سایت زیرزمینی غنی‌سازی اورانیوم در نطنز آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به کشور‌های عضو گزارش داد که در 21‌آوریل 2021، شش آبشار حاوی 1044 سانتریفیوژ IR-2m؛ و دو آبشار حاوی 348 سانتریفیوژ IR-4 نصب شده که تعدادی از آن‌ها استفاده می‌شوند.

گزارش قبلی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در تاریخ 31 مارس تأیید کرد که ایران از 696 دستگاه IR-2m و 174 دستگاه IR-4 استفاده می‌کند. گزارش اخیر آخرین مدرکی است که نشان می‌دهد ایران اصرار بر نصب دستگاه‌های فوق پیشرفته دارد حتی اگر براساس برجام استفاده از آن‌ها برای تولید اورانیوم غنی شده مجاز نباشد. همچنین این گزارش بیانگر این است که ایران به آژانس انرژی هسته‌ای اطلاع داده که قصد دارد چهار آبشار دیگر از سانتریفیوژ‌های IR-4 را نصب کند.

منبع: رویترز

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است