قطعات خودرو

افزایش فروش لوازم یدکی تقلبی خودرو در بازار

به گزارش بازار، سید مهدی کاظمی گفت: مطمئنا در صنفی که لوازم یدکی ۲۵۰ نوع خودرو را تامین می‌کند لوازم بی کیفیت، قاچاق و تقلبی هم پیدا می‌شود.

وی با اعلام اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، به بیش از ۲۵۰۰ پرونده تشکیل شده در اتحادیه لوازم یدکی خودرو رسیدگی شده گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به شکایت از فروش قطعات بی کیفیت و گرانفروشی بوده است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد قطعات یدکی خودرو موجود در بازار بی کیفیت است گفت: بی کیفیتی لوازم یدکی حاصل عدم مدیریت در گمرکات، سازمان استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که اگر این سه دستگاه وظایفشان را به درستی عمل کنند بی کیفیتی در قطعات یدکی خودرو به صفر می‌رسد.

وی در مورد قطعات یدکی قاچاق نیز افزود: این قطعات، حدود ۵ درصد بازار را در اختیار دارد و معلوم نیست چطور این قطعات بدون تعرفه و پرداخت عوارض گمرک و مالیات، از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و همکاران ما را در این صنف گرفتار می‌کند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو با تاکید بر اینکه برندهای مختلف باکیفیت در کشور وجود دارد گفت: برخی از سوء استفاده گران با گذاشتن تولیدات بی کیفیت خود درون کارتون‌های لوازم یدکی برندهای شناخته شده، باعث بدگمانی خریدار به فروشنده می‌شود.

کاظمی به مردم توصیه کرد: حتما از صنوفی که جواز کسب از اتحادیه را دارند لوازم مورد نیاز خود را تامین کنند، زیرا این افراد آموزش‌های لازم را دیده اند.

وی، واردات قطعات یدکی خودرو را بیشتر از کشورهای چین، هندوستان، تایوان و ترکیه اعلام کرد و گفت: البته خودروهایی مانند پراید و پژو و تیبا، ۹۰ درصد قطعاتشان در داخل تولید می‌شود و برخی از خودروها مثل L۹۰، حدود ۵۰ درصد از قطعاتشان تولید ملی است که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک کل قطعات خودروها را در داخل تولید کنیم.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو در پایان به مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی می‌توانند با شماره ۷۷۶۲۶۰۹۷ تماس بگیرند تا به شکایت آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است