قطعات خودرو

افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، خودروسازان خودروهای برقی را برای جبران افزایش هزینه‌های باتری و بهره‌برداری از سود ناشی از افزایش قیمت بنزین در نظر می‌گیرند. قیمت بالای بنزین باعث می شود افراد بیشتری به فکر خودروهای الکتریکی باشند اما خریداران خودرو احتمالا در نمایندگی نیز با شوک قیمت مواجه خواهند شد.

خودروسازان قیمت خودروهای الکتریکی را تا حدودی برای جبران افزایش هزینه مواد مورد استفاده در باتری‌های بزرگ خود افزایش داده‌اند. این شرکت‌ها همچنین از علاقه شدید مصرف‌کنندگان به خودروهای برقی بهره می‌برند زیرا موج جدیدی از وسایل نقلیه پلاگین به بازار وارد می‌شود.

در چند ماه گذشته، شرکت تسلا ۴.۵۲ درصد، فورد ۳.۸۹، شرکت جنرال موتورز ۵.۵۵ درصد، ریویان و لوسید نیز افزایش قیمت در برخی از مدل‌های الکتریکی را داشته‌اند.

هفته گذشته، جنرال موتورز قیمت مدل‌های وانت برقی جی‌ام‌سی هامر را که اکنون بین ۸۵ هزار دلار تا ۱۰۵ هزار دلار است، با اشاره به افزایش هزینه‌های کالا و خدمات افزایش داد. سخنگوی جنرال موتورز گفت که لیست انتظار برای کامیون عرضه شده حدود دو سال است.

طبق تحقیقات، تسلا امسال قیمت‌های یک نسخه پرفورمنس از پرفروش‌ترین شاسی‌بلند مدل Y خود را سه برابر افزایش داده است و در مجموع حدود ۹ درصد به قیمت اضافه کرده است که اکنون ۶۹ هزار و ۹۰۰ دلار است.

بر اساس گزارش J.D. Power، به طور کلی، میانگین قیمت برای یک وسیله نقلیه الکتریکی در ایالات‌متحده در ماه می ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به حدود ۵۴ هزار دلار رسیده است. در مقایسه، میانگین پرداختی برای یک خودروی احتراق داخلی ۱۴ درصد در آن دوره افزایش یافت و به حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ دلار رسید.

این شرکت‌ها اعلام کردند که تلاش می‌کنند تا افزایش قیمت اخیر مواد خامی را که به باتری‌ها برای تامین انرژی خودروهای برقی که تا حد زیادی گران‌ترین جزء خودروهای برقی هستند، خنثی کنند.

جان لالر، مدیر امور مالی فورد، گفت که فورد در تلاش برای جبران تورم هزینه، قیمت‌ها را افزایش داده است. خودروسازان بزرگ با انگیزه تشدید مقررات مربوط به آلودگی هوا، نگرانی سهامداران در مورد تغییرات آب‌وهوا و اشتیاق وال استریت به پتانسیل رشد خودروهای برقی، عجله دارند تا طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی را عرضه کنند.

بر اساس گزارش وی اس جی، مدیرهای عامل شرکت‌ها اظهار کردند که تقاضا برای مدل‌هایی که اکنون وارد بازار می‌شوند، قوی‌تر از آن چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها در زمان تعیین برنامه‌های قیمت‌گذاری خود در چند سال پیش انتظار داشتند. تقاضا برای خودروهای الکتریکی در حال حاضر در فورد بسیار قوی است. جیم فارلی، مدیر اجرایی فورد، در ماه آوریل به تحلیلگران گفت، ما معتقدیم که ما فرصتی برای قیمت‌گذاری داریم.

مشخص نیست که در صورت کاهش قیمت کالاها، خودروسازان قیمت‌های مدل‌های الکتریکی موجود خود را کاهش خواهند داد یا خیر. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در بهار امسال گفت که کاهش قیمت‌ها در آینده امکان‌پذیر است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است