قطعات خودرو

اولین خودروی برقی لامبورگینی محصولی چهارنفره خواهد بود!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، اولین خودروی برقی تولید سری لامبورگینی قرار است اواخر دهه جاری میلادی معرفی شود و مقامات ارشد این کمپانی اخیراً به برخی جنبه‌های خودروی موردبحث از جمله وجود فضای کافی برای حمل چهار فرد بالغ اشاره کرده‌اند.

 

ما می‌دانیم که این خودروی برقی به عنوان چهارمین محصول لامبورگینی و نه به عنوان نسخه‌ای برقی از خودروهای کنونی تولید خواهد شد و ایتالیایی‌ها به برخی جنبه‌های آن در زمان طراحی اشاره داشته‌اند. وینکلمن اخیراً تائید کرده است اولین خودروی برقی لامبورگینی به‌صورت یک گرندتورر با طراحی صندلی

 

۲+۲ تولید می‌شود بنابراین شاهد بازگشت این برند به کلاسی خواهیم بود که چندین دهه قبل ترک کرده است. فدریکو فوشینی مدیر بازاریابی و فروش لامبورگینی می‌گوید صندلی‌های عقب این خودرو فقط برای نمایش نخواهند بود بلکه راحتی کافی برای حمل دو سرنشین را خواهند داشت.

 

به این ترتیب اولین خودروی برقی لامبورگینی می‌تواند فاصله بین محصولات سوپر اسپرت دونفره همچون پرچم‌دار روئلتو و شاسی‌بلند خانوادگی اوروس را پر کند.

 

 

فوشینی همچنین خاطرنشان ساخته دو فرد بزرگ‌سال خواهند توانست با حضور در صندلی‌های عقب این خودرو سفر کنند.

 

البته چنین طراحی‌ای در سال ۲۰۲۳ به‌ندرت دیده می‌شود چراکه اکثر خودروهای ۲+۲ حاضر در بازار از جمله پورشه ۹۱۱ دارای صندلی‌های عقب مناسب برای کودکان خردسال هستند. یکی از معدود استثناهای این کلاس نسل جدید مازراتی گرن توریسمو است که به‌طور سورپرایز کننده‌ای جادار است. بنتلی کانتیننتال GT نیز از فضای کافی برای حمل چهار سرنشین بزرگ‌سال سود می‌برد.

 

البته صحبت کردن از مشخصات فنی محصول جدید لامبورگینی بسیار زود است چراکه حداقل تا سال ۲۰۲۸ راهی بازار نخواهد شد. اما صرف‌نظر از قوای محرکه محصول بدون آلایندگی ایتالیایی‌ها باید به گفته‌های فوشینی اشاره داشت که می‌گوید تیم توسعه این برند به دنبال دستیابی به شعاع حرکتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتر است. او اظهار می‌دارد:

شما باید به این شعاع حرکتی دست ‌یابید زیرا خودرویی تمام برقی تولید می‌کنید. شما شعاع حرکتی جایگزینی ندارید

او در مصاحبه با رسانه‌ها گفته که برد فراتر از ۴۸۰ کیلومتر بهترین سناریو برای لامبورگینی است. مدیر ارشد این خودروساز البته گفته که شعاع حرکتی نهایی خودرو به حالت رانندگی انتخابی بستگی خواهد داشت، چیزی که درباره خودروهای درون‌سوز نیز صدق می‌کند.

 

جزئیات بیشتر از اولین خودروی برقی لامبورگینی در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد اما تا آن زمان شاهد آماده شدن لامبورگینی برای برقی سازی تمامی محصولاتش تا سال ۲۰۲۴ خواهیم بود. قدم اول در این مسیر همان روئلتو بود که اشاره شد، خودرویی که از قوای محرکه هیبریدی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری جدید استفاده می‌کند. مأموریت بعدی معرفی جانشین اوراکان خواهد بود که ظاهراً از قوای محرکه پلاگین هیبریدی سود خواهد برد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است