امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 7 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4571

بزرگترین مشکل رسته راهسازی، فروش لوازم طرح و تقلبی در بازار است

“محمد دانشمند” نسل سومی خانواده است که در بازار لوازم یدکی در پاساژ ربیعی، در فروش قطعات موتور ژنراتور و ماشین آلات راهسازی فعالیت می‌کند.

وی فرزند مرحومان “حسین” و نوه “اسدالله دانشمند” است و اگربخواهیم سابقه کاری آن‌ها را درنظربگیریم از قدیمی‌های راه‌سازی هستند.  بیش از 60 سال است که پشت به پشت در رسته راهسازی کارمی‌کنند.

مهمترین انتظار شما از هیئت مدیره جدید اتحادیه چیست؟

ما از هیئت مدیره جدید اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات انتظار داریم که یاری‌رسان صنف باشند.

برخی دوستان برای هیئت مدیره اتحادیه کاندید می‌شوند و حتی رای هم می‌آورند؛ اما کمی بعد مشخص می‌شود حرف‌های آنها شعاری بیش نبوده و برای موفقیت در انتخابات بیان شده است؛ هیئت مدیره جدید اتحادیه نباید این‌گونه باشند.به مشکلاتی مانند مالیات و بیمه توجه جدی و کارشناسانه داشته باشند.

توجه ویژه‌ای به رسته لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین بازار چراغ برق نباید غفلت از رسته راهسازی گردد. البته گروهی تحت عنوان شورای مشورتی غرب توسط دوستان برای رسته ما در نظر گرفته شده اند

از نظر شما مهم‌ترین مشکل فعلی رسته راهسازی چیست؟

جواز و مبلغی که ما سالیانه پرداخت می‌کنیم بیشتر شبیه قبض آبونمان است و هیچ خدماتی در کنار آن دریافت نمی‌کنیم. به عنوان مثال اگر ما به اتحادیه برای حضور در محاکم و دادگاه احتیاج داشته باشیم؛ اتحادیه حمایت لازم را از ما نمی‌کند البته آقای صلواتیان به عنوان عضوی از اتحادیه پلی ارتباطی میان اتحادیه و دارایی شده که خدا خیرشان دهد. بزرگترین مشکل رسته راهسازی، فروش لوازم طرح و تقلبی در بازار است که متاسفانه به موارد این چنینی رسیدگی نمی‌شود.

شما روند آینده بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درحال حاضر شاهد آن هستیم افرادی خارج از بازار وارد فروش لوازم یدکی شده‌‌اند که تجربه و دانش کافی برای فعالیت در این رسته را ندارند. فردی را تصور کنید که با 6 ماه شاگردی کردن، شرکتی را تاسیس و با رانت و مواردی از این دست، تلاش کرده برای خودمشتری جلب کند و بازار را از دست اهل فن خارج کرده است.

موارد بسیاری بوده که مشتری به من مراجعه کرده و مدعی شده از چنین افرادی کالا خریداری کرده؛ اما تمامی اجناس را اشتباهی در تحویل داده است. فردی که مامور خرید یک شرکت است، اطلاعات فنی کافی ندارد.

 لیستی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا قطعات مورد نیاز شرکت را بر اساس آن خریداری کند. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد افراد دانش این کار را ندارند و نمی دانند چه کار می کنند! این افراد تنها به فکر فروش قطعات لوازم یدکی هستند و به جز سودی که از آن می‌برند؛ به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

 من بارها گفته ام تا زمانی که یک قطعه بخواهد در یک وسیله کار کند؛ من نسبت به قطعه فروخته شده مسئولم. وقتی می‌بینم کار شخص راه افتاده، واقعا برایم لذت بخش است.

آیا تجارت دیجیتال وارد حرفه شما شده است؟

بسیاری از هم‌صنفان از جمله خود ما در اینستاگرام صفحه داریم و از این طریق با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنیم؛ در چنین شرایطی مشتریان بیشتر به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند و کمتر با هدف قطعی خرید جنس به ما پیام می‌دهند.

از نظر شما تولید داخلی در‌ رسته تخصصی شما امکان‌پذیر است؟

داخلی سازی برای برخی از قطعات رسته راهسازی امکان‌پذیر است که از جمله آن می‌توان به قطعات اگزوز ماشین‌آلات، برخی از قطعات زیربندی مانند باکت لودر و… اشاره کرد که توسط ایرانیان ساخته می‌شود. حتی قطعاتی مانند شاف‌دهنده‌های‌ گیربکس نیز در کشور خودمان تولید می‌شود؛ اما متاسفانه روی این قطعات مارک خارجی زده شده و تحت عنوان کالای خارجی در بازار به فروش می‌رسد.

ترکیب مشتریان و نحوه کسب و کار شما به چه صورتی است؟

مشتریان ما شامل: مشتریان شخصی، مغازه‌دار و دولتی است. در‌رسته‌ای که ما در آن مشغول به فعالیت هستیم، با شرکت‌های خصوصی یا دولتی نیز کار می‌کنیم.

البته شرکت‌های عمرانی دولتی چند سالی است که نمی‌توانند از دولت بودجه دریافت کنند. طبیعتا کارکردن با این شرکت ها نمی تواند مفید باشد زیرا فروشنده سود مشخصی دارد.

اگر زمان تسویه طولانی شود عملا متضرر شده است. اما زمانی یرخی یک میلیون تومان را ۵ میلیون تومان فاکتور می‌کنند؛ می توانند تا زمان تسویه صبر کنند. اما این روش درستی نیست و معمولا متقلبانه صورت می‌گیرد.

به طور مثال «شرکت شهسوار ماشین» مدتی پیش ورشکست شد. زمانی که برای تحقیقات به انبار شرکت مراجعه کردند؛ دریافتند ۷۰ درصد کالاهایی که از بازار خریداری کرده، طرح و قلابی است! یعنی می‌خواستند دارایی شرکت را محاسبه و بین طلبکاران پخش کنند؛ اما دیدند؛ اجناس این شرکت تقلبی است. تصور کنید قیمت جنس 5 میلیون تومانی در فاکتور ۳۰ میلیون تومان ذکر شده بود. ورشکستگی در چنین شرایطی طبیعی است.

اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تا ابد الدهر نمی‌تواند نسبت به این موضوع ورود کند. زیرا دوستان هر کدام یک حکومت خود مختار شده‌اند. ما در بازار با تعدادی قره‌باغ مواجه هستیم که هرکدام می‌خواهند جداگانه کار خود را پیش ببرند و خود را ناظر بازار می‌دانند.

در حال حاضر همکارانی مانند “حسین خوش زحمت” داریم که مشغول تولید قطعات ایرانی هستند و به همه هم اعلام می‌کنند حتی برای جلوگیری از سوء‌استفاده اسم‌ فروشگاه خود را بر روی قطعات درج می‌کنند تا فردی نتواند با تعویض چاپ بسته بندی جنس را تحت عنوان کالای دیگر به مشتری بفروشد.

خوش زحمت تلاش کرده و مواد اولیه خریداری‌ می‌کند، او کارگاهی تاسیس و با سربلندی کالای ایرانی تولید می‌کند و افتخار می‌کند که کالاهای خود را به اسم ایرانی در‌بازار می‌فروشد. این اقدام بسیار پسندیده است. او یکی از بزرگان دلسوز ماست و همه  احترام خاصی‌ برای‌ او قائلند.

Print 🖨
  • پاساژ ربیعی, لوازم تقلبی, لوازم یدکی, محمد دانشمند
[ctp_print]
قبلیقبلبازار خودرو ایران؛ رشد، تأثیر کرونا و پیش‌بینی‌ها (2021 – 2026)
بعدیووهان چین رکود ناشی از کرونا را شکست دادبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

پاس گل خودروسازان به بانک‌ها !
مجتبی علوی 08 بهمن 1401
اورجینال پارت
حسام مهجور 08 بهمن 1401
قیمت خودرو در 8 بهمن 1401 + ساینا 307میلیون
سارا رستگار 08 بهمن 1401
فروشگاه همکار دیزل
حسام مهجور 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن