قطعات خودرو

رئیس موساد: اسرائیل عمیقا نگران است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده با رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل موساد و سفیر آن کشور در واشنگتن ملاقات کرد و به گفته منبعی آگاه، مقامات اسرائیلی “نگرانی عمیق” خود را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز داشتند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با رویترز گفت که به دنبال مذاکرات پیشین، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده با همتای اسرائیلی خود نشستی داشتند و هیئت اسرائیلی بر “آزادی عمل” خود علیه ایران تأکید کرد.

در حالی که جو بایدن در مورد بازگشت احتمالی آمریکا به توافق سال 2015 برای مهار برنامه هسته‌ای ایران که دونالد ترامپ آن را ر‌ها کرده بود تلاش می‌کند، اسرائیل خواستار اعمال محدودیت‌های گسترده‌تر بر فن‌آوری‌ها و پروژه‌های حساس ایران شده است.

 کوهن به رویترز گفت که اگر ایالات متحده و سایر قدرت‌ها به همان توافقی که اسرائیل آن را توافق هسته‌ای همچنان بد با ایران می‌داند برگردند، هشدار‌های اسرائیل را شدیدتر می‌کند و مطمئناً جنگ ادامه خواهد داشت. کوهن با تکرار موضع اسرائیل، مبنی بر اینکه خود را ملزم به دیپلماسی نمی‌داند، گفت: توافق بد منطقه را به جنگ می‌کشاند.

دیدار بلینکن و تیم وی با جوزف کوهن رئیس موساد و گلاد اردن سفیر اسرائیل، آخرین دیدار از یک سلسله از دیدار‌های سطح بالا بود که ظاهراً با هدف اجازه دادن به مقامات اسرائیلی بود تا در حالی که به دنبال نقاط مشترک در مورد مسئله ایران هستند ابراز نارضایتی‌های خود را نشان دهند.

این منبع گفت: مقامات اسرائیلی در مذاکرات انجام شده، نگرانی عمیق خود را در مورد مسئله هسته‌ای و سایر فعالیت‌های ایران ابراز داشتند اما این منبع از افشای پاسخ بلینکن و دستیارانش امتناع کردند.

منبع: رویترز

مترجم: حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است