امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • سارا رستگار
  • 25 فروردین 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3977

به صدای لاستیک ماشینت گوش بده!

با فناوری نوظهور واحد Bridgestone’s Mobility  

صدای لاستیک‌ خودرو مانع بروز حادثه می‌‌شود

برایان گلدستین دارای کاری پر فشار است. وی، رئیس Mobility Solutions and Fleet Management واحدی از شرکت Bridgestone Americas است که با قدمتی سه ساله به عنوان سامانه مدیریت ناوگان آغاز به کار کرده است. اما درست قبل از آغاز پاندمی کرونا یعنی اوایل سال گذشته به یکباره مأموریت خود را توسعه داد.

این اتفاق زمانی بود که پائولو فراری مدیرعامل Bridgestone Americas شد و به گلدستین گفت که دامنه واحد خود را برای ورود خودروسازان و صاحبان خودروهای شخصی گسترش دهد تا آنچه از گلدستاین نقل شده “دید وسیع‌تری از چشم انداز پویا” را شامل شود.

Mobility اصطلاحی است که به چتری تبدیل شده است که زیر آن بخش های مختلف صنعت گرد هم می‌آیند و تقریباً شامل هر چیزی است که رانندگی می‌کند، پرواز می‌کند یا حرکت می کند و قابل اشتراک نیز هست.

ما یک جمله جادویی را سرلوحه کارشان قرار داده‌ایم؛ ” چطور مردم و کالاها را از نقطه A به نقطه B برسانیم و این کار را به روشی کارآمد، ایمن، پایدار انجام دهیم.” این را گلدستاین می گوید.

نگه داشتن ناوگان در جاده همیشه و حتی قبل از همه‌گیری کرونا مهم بوده است. اما در محیطی که میزان سفارش به مشاغل و افراد سر به فلک کشیده، این وظیفه مهم‌تر نیز شده است.

به همین خاطر، واحد Mobility Solutions، خدماتی را با عنوان «لاستیک هوشمند» Intellitire راه اندازی کرد.

گلدستاین توضیح می‌دهد که این نوعی سیستم فشار لاستیک هوشمند cloud-connected است که داده‌ها را از لاستیک و وسیله نقلیه جمع می‌کند تا دما و فشار لاستیک‌ها را ارزیابی و با گذشت زمان اطلاعات بیشتری از خودرو را جمع آوری کند. این اطلاعات می‌تواند برنامه زمانی تفاوت بین رسیدن بار به‌موقع را با باری که چند ساعت با تأخیر انجام شده، نشان دهد.

گلدستاین تخمین می زند که سالانه ازحدود 16 میلیون خرابی‌های تجاری در ایالات متحده تقریباً نیمی از آنها مربوط به نگهداری فشار لاستیک هستند.

گلدستاین می‌افزاید” ما معتقدیم اگر بتوانیم به آنها کمک کنیم تا فرآیند خودکارکردن داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را بهتر انجام دهند و نیز با کمک کردن به آنها برای تعیین کمترین زمان شروع تا اداره کردن و حتی فعال‌تر کردن لاستیک‌ها، می‌توانیم زمان زیادی برای ناوگان آزاد کنیم و نیز هزینه کل مالکیت آنها را کاهش دهیم و از مزایای ایمنی رانندگان و کسانی که در جاده و در کنار آن کامیون ها هستند بهره ببریم.”

به همین خاطر در شرایطی که حتی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نمی‌تواند مانع خرابی شود، Mobility Solutions دوباره به فناوری روی آورد تا حداقل کمک جاده‌ای را سریعتر انجام دهدکه این فناوری، سرویس REACH نامیده می‌شود.

این فناوری، از طریق یک برنامه تلفن هوشمند، رانندگان کامیون را که به خدمات کمک اضطراری جاده ای نیاز دارند،  با ارائه دهندگان خدمات متصل می‌کند.

یکی از راه‌های کلیدی برای صرفه جویی در وقت، حذف هر چیزی است که گاهی اوقات منجر به این می شود که پس از تماسی تلفنی برای درخواست کمک، 45 دقیقه طول بکشد تا یک تکنسین به محل حادثه اعزام شود.

گلدستاین می‌گوید:”REACH  می‌تواند این زمان را از 40 تا 45 دقیقه به کمتر از دو دقیقه برساند تا تکنسینی اعزام شود.”

” نه فقط برای خرابی‌ها، بلکه این نرم افزاری است که می‌تواند با سیستم‌های نرم‌افزاری موجود که ناوگان و همچنین ارائه دهندگان خدمات، امروزه از آن استفاده می‌کنند ادغام و برای آن‌ها به یک تجربه یکپارچه تبدیل شود”.

مأموریت وسیعی که به سرپرستی و هدایت پائولو فراری اداره می شود برای افراد نوعی سامانه راه حل خدماتی به نام RESOLV ایجاد کرده که سرویسی اشتراکی است که هزینه اشتراک آن برای هر ماه بین 20 تا 99 دلار متغیر است و سال گذشته در منطقه نشویل که Bridgestone Americas در آن مستقر است، راه اندازی شد. گلدستاین می‌گوید که هدف این است که به بازارهای بیشتری در ایالات متحده، کانادا و آمریکای لاتین دست یابیم.

گلدستین می‌افزاید که البته ما در تلاشیم بفهمیم چگونه این پیشنهاد برای مصرف کنندگان جذاب است و با ترکیبی مناسب از خدماتی که آنها به دنبال آن هستند، اولویت بندی خواهیم کرد.

اما همین فناوری موجود در وسایل نقلیه تجاری و شخصی است که Mobility Solutions را برای توسعه بیشتر پیشنهادات خود، به ویژه برای وسایل نقلیه الکتریکی و مجهز به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده یا ADAS، بافرصت های جدیدی روبرو می‌کند.از نگاه گلدستاین یکی از نکات جالب توجه در مورد ورود فناوری به وسایل نقلیه، ارائه اطلاعات بیشتری در مورد آینده وسایل نقلیه است.

“برای ما آنچه حائز اهمیت است این است که با دسترسی به داده‌هایی که از وسایل نقلیه استخراج می‌شود، حسگرهای لاستیک هوشمند موجود در لاستیک‌ها را بخوانیم، این‌گونه ما به بهترین نحو قادر به نظارت و پیش‌بینی زمان ارائه خدمات و تعمیرات خواهیم بود.”

به طور خاص، اضافه شدن وزن وسایل نقلیه الکتریکی به همراه گشتاور و شتاب آنی باعث ایجاد فشار بیشتر بر لاستیک‌ها می‌شود، بنابراین هرچه اطلاعات لاستیک‌ها بیشتر منتقل شود، شرکت می‌تواند در مورد نحوه سرویس‌دهی و سازوکار و ساخت آنها بیشتر بداند. به عبارتی، هرچه اطلاعات بیشتری از لاستیک به‌دست آوریم، می‌توانیم آن‌ها را در سیستم‌های دیگری مانند سیستم‌های ADAS ادغام کنیم.”

وی می‌افزاید که امروزه این سیستم‌ها فرضیات کلی در مورد لاستیک یا وضعیت ساییدگی لاستیک یا جاده را دارند.”ما می‌توانیم ورودی‌های آن سیستم‌ها را بر اساس فرسودگی لاستیک، سلامت لاستیک، شرایط جاده، شرایط آب و هوایی فراهم کنیم و آن سیستم‌ها را دقیق‌تر کنیم .”

گلدستین معتقد است: ” فشار زیادی برای توسعه سامانه وجود دارد. ما تقاضای بیشتری را می‌بینیم، انتظارات آنها بالا رفته و همین امر هیجان زیادی را برای پتانسیل آینده ایجاد می‌کند.”

منبع: Forbes

مترجم: حسین توکلی

Print 🖨
  • بریجستون, گلدستاین, لاستیک, لاستیک هوشمند
[ctp_print]
قبلیقبلدرگاه فروش جدید Cooper Tire Europe؛ سیر تا پیاز محصولات و خرید آسان لاستیک
بعدیصنعت خودرو؛ موضوع اولین جلسه سران قوا در سال 1400بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

فروشگاه دیزل بوش
حسام مهجور 08 بهمن 1401
ورود خودرو به بورس کالا، اتفاقی خوب یا بد؟
محمدامین الهی 08 بهمن 1401
فروشگاه البرزی
حسام مهجور 08 بهمن 1401
ایران کامینز
حسام مهجور 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن