امروز : چهارشنبه 2 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 1 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2075

بی انصافیست با نگاه منفی به عملکرد اتحادیه نگاه کنیم

یکی از اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی درگفت‌وگو با قطعات خودرو:

“علی اصغر نفیسی” یکی از اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی معتقد است همه اتحادیه‌ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند و اینکه ما بخواهیم با نگاه منفی به عملکرد اتحادیه نگاه کنیم منصفانه نبوده و ناعادلانه است.
نفیسی در پاسخ به این سوال که عملکرد اتحادیه را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: اگر بخواهیم راندمان هر تشکل یا انجمنی را بررسی کنیم درکنار منصف بودن باید عملکردش را نسبت به زمان خودش مقایسه کنیم. بنابراین هر پدیده یا اتفاقی باید در زمان خودش بررسی شود و بی انصافیست اگر بخواهیم راندمان 3 سال پیش اتحادیه را با امروز مقایسه کنیم.

به نظر شما اتحادیه در چه زمینه‌هایی موفق عمل نکرده است؟


نفیسی افزود: اولین موردی که از یک گروه یا اتحادیه توقع داریم این است که باید در درجه اول اساسنامه اتحادیه یا NGO مربوطه را بخوانیم وحدود و اختیارات آن را با دقت مطالعه کنیم و بر اساس همان حدود واختیارات از اتحادیه توقع داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تا جایی که من مطالعه کرده‌ام قانونگذار به اتحادیه ها یاNGO ها توجه زیادی نکرده و به آنها امتیازاتی نداده است گفت: همه اتحادیه‌ها ضعف‌ها و مشکلاتی دارند اما باید ببینیم آیا واقعا قانونگذار چه اختیاراتی به اتحادیه داده که تیم تصمیم گیرنده بتوانند آنها را اجرایی کنند. اگر قانونگذار اختیاراتی به اتحادیه نداده باشد که ظاهرا نداده طبیعتا نباید توقع داشته باشیم اما نکته‌ای که من در این چند سال از نزدیک دیده‌ام این است که اتحادیه ما در حل مسئله مالیات به دلیل نفوذ اعضای پیشکسوت اتحادیه و دفتر غرب عملکرد خوبی داشته و توانسته‌اند با رایزنی تا حد زیادی مشکلات مردم را رفع کنند.
وی افزود: متاسفانه مشكل ماليات در ايران فراگير هست و مختص به یک رسته خاص نيست و اميدوارم با اصلاح قانون ماليات در آينده اعمال سليقه‌ها كمترشود. به عنوان مثال: یک ممیز یا سر ممیز می‌تواند در قانون سلیقه‌ای عمل کرده و یا اعمال نفوذ کند. ممکن است محاسبه یک سر ممیز ۲۰ میلیون تومان مالیات را نشان دهد واگر همان پرونده را یک سر ممیز دیگر بررسی کند ۲۵ میلیون تومان تشخیص دهد و این نشان دهنده آن است که اعمال نظر و سلیقه ها در مدارک و پرونده‌ها تاثیر دارد.


عدم توانایی اعضای هئیت مدیره در به روز شدن با علم و تکنولوژی


وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای هیئت مدیره جدید دارید؟ گفت: اعضای هیئت مدیره را از ۲۰ سال پیش می‌شناسم و ازفعالیت آنها اطلاع دارم اما آنها کاستی‌هایی مانند ارائه نکردن آمار دقیق و شفاف وعدم توانایی در بروز کردن خودشان با علم و تکنولوژی دارند.
نفیسی افزود: باید برای نیروهای فعال اتحادیه آموزش فراگیر و دوره‌ای با توجه به مسئولیت‌هایی كه دارند برگزار شود تا شاهد راندمان بهتر وحركت رو به جلو آنها باشیم.

هیئت مدیره جدید اتحادیه تلفیقی از افراد با تجربه و جوانهای تحصیل‌کرده باشد


وی در پاسخ این سوال که چه پیشنهادی برای هیئت مدیره جدید دارید گفت: امیدوارم هئیت مدیره جدید اتحادیه تلفیقی از افراد با تجربه و جوان هایی برخوردار از دانش روز باشند؛ چرا که نمی‌توانیم صرفا به دانش روزمتکی باشیم و از تجربه و راه‌های میانبر افراد پیشکسوت که طی این سالها یاد گرفته‌اند، غافل شویم.
نفیسی تاکید کرد: البته تغییر دادن مجموعه‌ای که سالیان سال با شیوه سنتی کار کرده‌ سخت است. تصور کنید زمانی که ماشین حساب را به دست کسی که سال‌ها با چرتکه کار می‌کرده بدهید روزهای اول مقاومت می‌کند ولی کم‌کم یاد می‌گیرد و می‌بیند که ماشین‌حساب محاسبات را چقدر سریع‌تر انجام می‌دهد.


در چه مواردی می توانید به اتحادیه کمک کنید؟


وی گفت: متاسفانه انجام کارها در ایران همیشه به صورت انفرادی بوده و ایرانیان جمع و جمع.گرایی را باور ندارند. شاهد این مدعا چند برادر یا شریک با هم کار می‌کنند و بعد از چند سال از یکدیگر جدا شده و جداگانه کار می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که ما قائل به جمع بودن و جمع‌گرایی نیستیم و به این باور نرسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه این مشکل به فرهنگ و اقتصاد و رفتارهای خانوادگی ما برمی‌گردد گفت: این مشکلات نشان می‌دهد به کار جمعی و جمع گرایی کمتر اهمیت می‌دهیم و با هم کار کردن را باور نداریم. من معتقدم آنچه حائز اهمیت است کار کردن گروهی و یکی کردن اندیشه‌هاست.مهم این است که نباید تنها خودمان را ببینیم.
وی تاکید کرد: درتمام کشورها و تمام جوامعی که بر اساس علم و دانش پیشرفت کرده‌اند لیدرها و پیش قراولان توانسته‌اند اتحادیه یا NGO ها را بلند آوازه کنند چرا که باور دارند هرچه NGO ها بزرگتر شود اعضای آنها هم در کنار انجمن بزرگ می‌شوند اما متاسفانه در ایران و بر اساس سیاست‌های موجود انجمن های مردم نهاد و NGO ها زیاد فعال نیستند و این اتفاق خوبی نیست.
نفیسی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک اتحادیه آن‌قدر بزرگ شود که با به کارگیری نیروهای با تجربه در کنار افراد جوان و دارای تفکر جدید قد علم کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.


علی اصغر نفیسی۶۰ ساله ، 27 سال است سابقه كار در حوزه ماشین‌آلات راهسازی در شركت سدید راه پارت و لوازم یدکی ماشین‌های ولوو، بیل‌های ولوو و دامتراک راهسازی دارد و در راسته غرب تهران فعالیت می‌کند.

Print 🖨
  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, ماشین آلات راهسازی
[ctp_print]
قبلیقبلبخش خصوصی به حمایت‌های مالی احتیاج ندارد، موانع کسب وکار رفع شود
بعدیاتحادیه به عملکرد شوراها در پاساژها نظارت نمی‌کندبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

این خانواده کم کیفیت « گران »، پرفروش‌ترین محصول سایپاست!
عبدالعلی مجد 01 فروردین 1402
نگاهی به کامیون باری 18 تن باری دوو مدل Doosan با کاربری آتش نشانی
مجتبی علوی 01 فروردین 1402
تلاش برای واردات خودروهای نیسان به ایران؛ آلتیما و سانی در صف
محسن فاطمی 01 فروردین 1402
قیمت خودروهای سایپا در روسیه مشخص شد، شاهین، ساینا و کوییک در روسیه
محمدامین الهی 01 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

خودرو لیزینگی چه معایب و مزایایی دارد؟

علی محمد اخوان 22 اسفند 1401

تعویض پلاک خودروهای قرعه کشی

مرتضی مهدوی 22 اسفند 1401

ECU خودرو چیست و چه وظایفی دارد؟

محمدامین الهی 19 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

ریز پرواز یا پهپاد

حمله شامگاه 8 بهمن 1401 صورت گرفت. سه ریز پرواز که رسانه‌های غربی آن‌ها را پهپاد می‌نامند به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع که رسانه‌های

11 بهمن 1401

گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

مرصاد رنگرز 25 آبان 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن