• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2075

خانه » بی انصافیست با نگاه منفی به عملکرد اتحادیه نگاه کنیم

  • زهره حاجیان
  • 1 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2075

بی انصافیست با نگاه منفی به عملکرد اتحادیه نگاه کنیم

یکی از اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی درگفت‌وگو با قطعات خودرو:

“علی اصغر نفیسی” یکی از اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی معتقد است همه اتحادیه‌ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند و اینکه ما بخواهیم با نگاه منفی به عملکرد اتحادیه نگاه کنیم منصفانه نبوده و ناعادلانه است.
نفیسی در پاسخ به این سوال که عملکرد اتحادیه را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: اگر بخواهیم راندمان هر تشکل یا انجمنی را بررسی کنیم درکنار منصف بودن باید عملکردش را نسبت به زمان خودش مقایسه کنیم. بنابراین هر پدیده یا اتفاقی باید در زمان خودش بررسی شود و بی انصافیست اگر بخواهیم راندمان 3 سال پیش اتحادیه را با امروز مقایسه کنیم.

به نظر شما اتحادیه در چه زمینه‌هایی موفق عمل نکرده است؟


نفیسی افزود: اولین موردی که از یک گروه یا اتحادیه توقع داریم این است که باید در درجه اول اساسنامه اتحادیه یا NGO مربوطه را بخوانیم وحدود و اختیارات آن را با دقت مطالعه کنیم و بر اساس همان حدود واختیارات از اتحادیه توقع داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تا جایی که من مطالعه کرده‌ام قانونگذار به اتحادیه ها یاNGO ها توجه زیادی نکرده و به آنها امتیازاتی نداده است گفت: همه اتحادیه‌ها ضعف‌ها و مشکلاتی دارند اما باید ببینیم آیا واقعا قانونگذار چه اختیاراتی به اتحادیه داده که تیم تصمیم گیرنده بتوانند آنها را اجرایی کنند. اگر قانونگذار اختیاراتی به اتحادیه نداده باشد که ظاهرا نداده طبیعتا نباید توقع داشته باشیم اما نکته‌ای که من در این چند سال از نزدیک دیده‌ام این است که اتحادیه ما در حل مسئله مالیات به دلیل نفوذ اعضای پیشکسوت اتحادیه و دفتر غرب عملکرد خوبی داشته و توانسته‌اند با رایزنی تا حد زیادی مشکلات مردم را رفع کنند.
وی افزود: متاسفانه مشكل ماليات در ايران فراگير هست و مختص به یک رسته خاص نيست و اميدوارم با اصلاح قانون ماليات در آينده اعمال سليقه‌ها كمترشود. به عنوان مثال: یک ممیز یا سر ممیز می‌تواند در قانون سلیقه‌ای عمل کرده و یا اعمال نفوذ کند. ممکن است محاسبه یک سر ممیز ۲۰ میلیون تومان مالیات را نشان دهد واگر همان پرونده را یک سر ممیز دیگر بررسی کند ۲۵ میلیون تومان تشخیص دهد و این نشان دهنده آن است که اعمال نظر و سلیقه ها در مدارک و پرونده‌ها تاثیر دارد.


عدم توانایی اعضای هئیت مدیره در به روز شدن با علم و تکنولوژی


وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای هیئت مدیره جدید دارید؟ گفت: اعضای هیئت مدیره را از ۲۰ سال پیش می‌شناسم و ازفعالیت آنها اطلاع دارم اما آنها کاستی‌هایی مانند ارائه نکردن آمار دقیق و شفاف وعدم توانایی در بروز کردن خودشان با علم و تکنولوژی دارند.
نفیسی افزود: باید برای نیروهای فعال اتحادیه آموزش فراگیر و دوره‌ای با توجه به مسئولیت‌هایی كه دارند برگزار شود تا شاهد راندمان بهتر وحركت رو به جلو آنها باشیم.

هیئت مدیره جدید اتحادیه تلفیقی از افراد با تجربه و جوانهای تحصیل‌کرده باشد


وی در پاسخ این سوال که چه پیشنهادی برای هیئت مدیره جدید دارید گفت: امیدوارم هئیت مدیره جدید اتحادیه تلفیقی از افراد با تجربه و جوان هایی برخوردار از دانش روز باشند؛ چرا که نمی‌توانیم صرفا به دانش روزمتکی باشیم و از تجربه و راه‌های میانبر افراد پیشکسوت که طی این سالها یاد گرفته‌اند، غافل شویم.
نفیسی تاکید کرد: البته تغییر دادن مجموعه‌ای که سالیان سال با شیوه سنتی کار کرده‌ سخت است. تصور کنید زمانی که ماشین حساب را به دست کسی که سال‌ها با چرتکه کار می‌کرده بدهید روزهای اول مقاومت می‌کند ولی کم‌کم یاد می‌گیرد و می‌بیند که ماشین‌حساب محاسبات را چقدر سریع‌تر انجام می‌دهد.


در چه مواردی می توانید به اتحادیه کمک کنید؟


وی گفت: متاسفانه انجام کارها در ایران همیشه به صورت انفرادی بوده و ایرانیان جمع و جمع.گرایی را باور ندارند. شاهد این مدعا چند برادر یا شریک با هم کار می‌کنند و بعد از چند سال از یکدیگر جدا شده و جداگانه کار می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که ما قائل به جمع بودن و جمع‌گرایی نیستیم و به این باور نرسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه این مشکل به فرهنگ و اقتصاد و رفتارهای خانوادگی ما برمی‌گردد گفت: این مشکلات نشان می‌دهد به کار جمعی و جمع گرایی کمتر اهمیت می‌دهیم و با هم کار کردن را باور نداریم. من معتقدم آنچه حائز اهمیت است کار کردن گروهی و یکی کردن اندیشه‌هاست.مهم این است که نباید تنها خودمان را ببینیم.
وی تاکید کرد: درتمام کشورها و تمام جوامعی که بر اساس علم و دانش پیشرفت کرده‌اند لیدرها و پیش قراولان توانسته‌اند اتحادیه یا NGO ها را بلند آوازه کنند چرا که باور دارند هرچه NGO ها بزرگتر شود اعضای آنها هم در کنار انجمن بزرگ می‌شوند اما متاسفانه در ایران و بر اساس سیاست‌های موجود انجمن های مردم نهاد و NGO ها زیاد فعال نیستند و این اتفاق خوبی نیست.
نفیسی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک اتحادیه آن‌قدر بزرگ شود که با به کارگیری نیروهای با تجربه در کنار افراد جوان و دارای تفکر جدید قد علم کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.


علی اصغر نفیسی۶۰ ساله ، 27 سال است سابقه كار در حوزه ماشین‌آلات راهسازی در شركت سدید راه پارت و لوازم یدکی ماشین‌های ولوو، بیل‌های ولوو و دامتراک راهسازی دارد و در راسته غرب تهران فعالیت می‌کند.

  • اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, ماشین آلات راهسازی
قبلیقبلبخش خصوصی به حمایت‌های مالی احتیاج ندارد، موانع کسب وکار رفع شود
بعدیاتحادیه به عملکرد شوراها در پاساژها نظارت نمی‌کندبعدی

قیمت ۲۳ محصول ایران‌خودرو برای تیرماه اعلام شد + جدول

عبدالحسین آزاد 05 تیر 1401

آیا خاطرات ایرانی‌ها از لادا دوباره زنده می‌شود؟

مجتبی علوی 06 تیر 1401

فروش پیکاپ T8 آغاز می شود

عبدالحسین آزاد 05 تیر 1401

خودروهای کلاسیک آسیب بیشتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند یا خودروهای الکتریکی؟

محمدامین الهی 04 تیر 1401

آینده در دستان خودروهای متصل

مجتبی علوی 10 تیر 1401

آخرین مهلت نصب شناسه اصالت روی قطعات خودرو

مرتضی مهدوی 05 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن