قطعات خودرو

تائید فراخوان هیوندای کنا الکتریکی به خاطر اتصال کوتاه باتری ‌ها

به گزارش «قطعات خودرو»:هفته پیش بود که خبر احتمال فراخوان حداکثر ۱۰۰ هزار دستگاه هیوندای کنا الکتریکی به خاطر اتصال کوتاه مجموعه باتری‌ها که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود منتشر شد. هم‌اکنون جزئیات تاثیر این مشکل روی محصولات هیوندای در دسترس قرار گرفته است. 

یکی از سخنگوهای هیوندای به کار اند درایور گفته که حدود ۵۵ هزار دستگاه از کنا الکتریکی خارج از بازار کره جنوبی تحت تاثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند. این شرکت در حال فراخوانی داوطلبانه بوده و جزئیات آن را با NHTSA به اشتراک گذاشته است.

نمایندگی‌ها به زودی جزئیات مربوط به این فراخوان را اعلام می‌کنند. هیوندای گفته هزینه کلی این فراخوان حدود ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود. اما مشکل این خودروها به احتمال اتصال کوتاه سلول‌های باتری مربوط می‌شود، باتری‌هایی که توسط شرکت LG و در کارخانه نانجینگ چین ساخته شده‌اند.

به نظر می‌رسد این مشکل با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده قابل‌حل نبوده و بنابراین باید برخی قطعات به‌صورت فیزیکی تعویض شوند.

Electrek هفته پیش گزارش داد که شاید کل مجموعه باتری این خودروها تعویض شوند. همچنین هیوندای شاید تصمیم بگیرد به‌جای باتری‌های شرکت LG از محصولات شرکت SK استفاده کند.

تاریخچه فراخوان‌های هیوندای در کره جنوبی نیز به ماه اکتبر بازمی‌گردد که در آن زمان بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو الکتریکی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به خاطر به‌روزرسانی نرم‌افزاری و تعویض باتری فراخوان شدند. 

رویترز آن زمان گفته بود ۱۳ حادثه آتش‌سوزی مربوط به کنا الکتریکی گزارش شده که یکی از آن‌ها در اتریش و دیگری در کانادا بوده است. هیوندای این فراخوان را واکنشی پیش‌دستانه برای بررسی باتری‌های ولتاژ بالای به‌کار رفته در این خودروها می‌داند. 

احتمال دارد این باتری‌ها با آتش‌سوزی‌های گزارش شده در ارتباط باشند. با این وضعیت به نظر می‌رسد که با هرچه محبوب‌تر شدن خودروهای برقی احتمال ایجاد خطا در سیستم باتری و اتصالات آنها افزایش پیدا می‌کند و در واقع در آینده‌ای نزدیک شاهد هرچه بیشتر شدن فراخوان برای تعمیر چنین مشکلاتی در خودروها خواهیم بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است