امروز : چهارشنبه 2 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • عاطفه عموحیدری
  • 5 آبان 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=225

تاثیر رسانه در تعیین مسیر انتخابات

رسانه‌ها می‌توانند نقشی مثبت و یا مخرب در نمایش تمامی مسائل در همه‌ی جنبه‎‌ها داشته باشند. در دنیای امروز، بارها از قدرت رسانه‌ها و نفوذشان بر تمام لایه‌های زندگی، تفکر و تصمیماتمان شنیده‌ایم اما به راستی چقدر در این مفهوم و اثرات انکارناپذیرآن عمیق شده‌ایم؟ رسانه‌ها گاهی چنان هوشمندانه و غیرمستقیم در ما نفوذ می‌کنند و ما را به سمتی سوق می‌دهند که خیلی وقت‌ها تصمیمات به ظاهر خوداگاه ما را نیز تحت کنترل دارند. فکر کردن به این موضوع همان‌قدر که می‌تواند رعب‌انگیز باشد، هشدار مثبتی است برای این‌که با دقت‌نظر بیشتری رسانه‌ای را به عنوان مرجع قابل اعتمادمان انتخاب کنیم. ریشه‌ی بسیاری از قضاوت‌های نادرست و اطلاعات غلط و در نهایت بی‌اعتمادی عمومی از همین‌جا نشات می‌گیرد که اصحاب رسانه، بی‌طرفانه و با صداقت به ارائه‌ی اطلاعات نمی‌پردازند و مخاطبان نیز در نبود رسانه‌ی معتمد، چاره‌ای جز استناد به همان اطلاعات محدود در دسترس، ندارند. کیفیت و شفافیت عموما نسبت مستقیمی با رقابت دارد. متاسفانه برخی رسانه‌ها با استفاده از فضای غیررقابتی، تنها به جانبداری و تبلیغات از گروه‌ها و تفکری می‌پردازند که منافعشان در گروی آن‌هاست.

در آستانه‌ی انتخابات هیئت مدیره‌ی اصناف، اهمیت رسانه دوچندان می‌شود زیرا که اصلی‌ترین مجرا برای ایجاد شفافیت و معرفی نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها هستند و کوتاهی فعالین رسانه، منجر به گمراهی و انتخاب نادرست رای‌دهندگان و یا حتی عدم شرکت آن‌ها در انتخابات، می‌شود. حال سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که وظیفه‌ی رسانه چیست و چطور می‌تواند مسیر دستیابی به یک انتخابات آگاهانه را تسهیل کند؟

تاثیر رسانه در تعیین مسیر انتخابات

در شرایطی که انتخابات پیش‌روی ماست، شاید بتوان گفت اولین وظیفه‌ی رسانه‌های صنفی و درون سازمانی، ایجاد بستر و فرصت برابر برای همه‌ی نامزدهای انتخاباتی است تا بتوانند خودشان را معرفی کنند و با صداقت به ارائه‌ی اهداف و برنامه‌های عملیاتی خود بپردازند. در گام دوم، حضور کارشناسان بسیار کمک‌کننده خواهد بود تا به تعریف و تحلیل شایستگی‌های مورد نیاز برای اعضای هیئت مدیره بپردازند و با تشریح مسئولیت‌ها و ویژگی‌های هر بخش، کمک کنند درک مناسب‌تری از واجدین شرایط برای هر منصب داشته باشیم. هم‌چنین لازم است رسانه‌ها با تبیین چشم‌اندازهای صنفی، امکان بررسی و نتیجه‌گیری را برای مخاطبان فراهم کنند تا در فضایی مبتنی بر شفافیت ، بتوانند نامزدهای اصلح را انتخاب کنند. در نهایت نیز رسانه‌ها باید با شرح و بسط تاثیر مشارکت در سرنوشت صنف، حساسیت و دقت لازم را در واجدین رای‌دهی برانگیزانند.

علاوه بر رسانه‌های صنفی و درون سازمانی، رسانه‌های عمومی نیز می‌توانند با انجام فعالیت‌های روابط‌عمومی محور، در جهت بالا بردن میزان حساسیت مردم به صنف و در نتیجه درک درست از جایگاه خود نزد اعضای صنف، گام بردارند. تولید و انتشار محتوای آموزشی در خصوص اصناف، تشکل‌ها و تاثیرات آن‌ها بر وضعیت همه‌ی افراد از دیگر فعالیت‌های مفیدی است که رسانه‌ها می‌توانند به وسیله‌ی آن با ارائه‌ی اطلاعات دقیق، بسیاری سوالات را پاسخ دهند، نگرانی‌ها را برطرف کنند و حتی انفعال بسیاری از واجدین شرایط رای‌دهی را به سمت فعالیت و انگیزه، سوق دهند. هم‌چنین بسیار مفید خواهد بود که رسانه‌ها با انجام نظرسنجی سعی در کشف انتظارات و مشکلات موجود در صنف داشته باشند و با استخزاج و بازتاب این نظرسنجی‌ها، به نامزدهای انتخاباتی نیز کمک کنند تا بدانند نیاز افراد فعال در صنف چیست و از او به عنوان یک داوطلب چه توقعاتی دارند. بی‌شک یک نامزد انتخاباتی آگاه و همدل با مردم، می‌تواند با توجه به نتایج این نظرسنجی‌ها، به بازبینی و تکمیل برنامه‌های خود بپردازد و رضایت مردم را تامین کند.

با همین توضیحات اجمالی، می‌بینیم که رسانه چه میزان قدرت شفاف‌سازی و ایجاد بستر سالم رقابتی را دارد و چطور می‌تواند بستری را فراهم کند که در آن هم نامزدها و هم رای‌دهندگان، به اطلاعات درستی دست پیدا کنند و در نهایت تصمیم درست را اتخاذ کنند.

ما نیزبه عنوان یک رسانه‌ی صنفی، تلاش خواهیم کرد تا با همین رویکرد به ایجاد شفافیت نه فقط در موضوع انتخابات که در همه‌ی عرصه‌ها بپردازیم و بابی باشیم برای شنیده شدن مشکلات صنفی و انتظارات فعالین صنف لوازم یدکی و برای دستیابی به این هدف، از همه‌ی علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند، شاید مجال بازتاب آن‌ها در نشریه‌ی قطعات خودرو فراهم شود. تمایل ما به ایجاد فضای گفت‌و‌گو است و علاقمندیم که به عنوان یک رسانه، متکلم وحده نباشیم. بلکه دریچه‌ای باشیم برای این‌که صدای شما را چه به عنوان یک نامزد انتخاباتی و مدیر و چه به عنوان یک فعال تولید یا فروش، رساتر کنیم.

Print 🖨
  • آگاه سازی, اعتماد, اعضای اتحادیه, انتخابات, انتخابات هیئت مدیره, حامیان نامزد ها, رای دهندگان, رسانه, شفافیت, نامزد انتخابات
[ctp_print]
قبلیقبلکارکردهای گوناگون اصناف
بعدینه به فراموشی پیشکسوتانبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

این خانواده کم کیفیت « گران »، پرفروش‌ترین محصول سایپاست!
عبدالعلی مجد 01 فروردین 1402
نگاهی به کامیون باری 18 تن باری دوو مدل Doosan با کاربری آتش نشانی
مجتبی علوی 01 فروردین 1402
تلاش برای واردات خودروهای نیسان به ایران؛ آلتیما و سانی در صف
محسن فاطمی 01 فروردین 1402
قیمت خودروهای سایپا در روسیه مشخص شد، شاهین، ساینا و کوییک در روسیه
محمدامین الهی 01 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

خودرو لیزینگی چه معایب و مزایایی دارد؟

علی محمد اخوان 22 اسفند 1401

تعویض پلاک خودروهای قرعه کشی

مرتضی مهدوی 22 اسفند 1401

ECU خودرو چیست و چه وظایفی دارد؟

محمدامین الهی 19 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

ریز پرواز یا پهپاد

حمله شامگاه 8 بهمن 1401 صورت گرفت. سه ریز پرواز که رسانه‌های غربی آن‌ها را پهپاد می‌نامند به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع که رسانه‌های

11 بهمن 1401

گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

مرصاد رنگرز 25 آبان 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن