قطعات خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد. تویوتا نخستین خودروهای پیل سوختی خود را در روز 11 آذر ماه در سال 1381 خورشیدی برابر با روز 2 دسامبر در سال 2002 میلادی،تحویل داد. از شش خودروی پیل سوختی تویوتا یا تویوتا اف سی اچ وی، تولید شده، ژاپنی ها چهار خودرو را اجاره کردند و دو خودرو به محققان دانشگاه کالیفرنیا رسید. تویوتا در ابتدا توسعه یک خودروی پیل سوختی را در سال 1371 ش / 1992 م، آغاز کرد. خودرویی که انرژی مورد نیاز برای حرکت خود را از جریان الکتریسیته ایجاد شده توسط یک پیل سوختی بدست می آورد. آن الکتریسیته سپس موتورهای خودرو را نیرو می دهد و باتری های آن را شارژ می کند. تلاش های تویوتا منجر به تولید خودروی به نام تویوتا میرای شد که در آذر 1393 ش / دسامبر 2014 م، به تولید رسید و هنوز هم عرضه می شود.

آغاز نویوتا اف سی اچ وی

دو خودروی نویوتا اف سی اچ وی به محققان دانشگاه کالیفرنیا رسید

تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد. تویوتا (Toyota) نخستین خودروهای پیل سوختی خود را در روز 11 آذر ماه در سال 1381 خورشیدی برابر با روز 2 دسامبر در سال 2002 میلادی،تحویل داد. از شش خودروی پیل سوختی تویوتا یا نویوتا اف سی اچ وی (FCHV) تولید شده، ژاپنی ها چهار خودرو را اجاره کردند و دو خودرو به محققان دانشگاه کالیفرنیا رسید.

توسعه یک خودروی پیل سوختی

تلاش های تویوتا منجر به تولید خودروی به نام تویوتا میرای شد

تویوتا در ابتدا توسعه یک خودروی پیل سوختی را در سال 1371 ش / 1992 م، آغاز کرد. خودرویی که انرژی مورد نیاز برای حرکت خود را از جریان الکتریسیته ایجاد شده توسط یک پیل سوختی بدست می آورد. آن الکتریسیته سپس موتورهای خودرو را نیرو می دهد و باتری های آن را شارژ می کند. تلاش های تویوتا منجر به تولید خودروی به نام تویوتا میرای (Toyota Mirai) شد که در آذر 1393 ش / دسامبر 2014 م، به تولید رسید و هنوز هم عرضه می شود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *