قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز و پایانی بر اولدزموبیل

برند تاریخ ساز اولدزموبیل (Oldsmobile) در زمانی که درهای خطوط تولید خود را در سال 1383 ش می بست همچنان قدیمی‌ترین برند صنعت خودروسازی آمریکایی محسوب می شد. سرنوشت ناگواری که رفم خورد برای نخستین بار در روز 22 آذر 1379 خورشیدی رسماً اعلام شد درست زمانی که جنرال موتورز برنامه های خود را برای حذف تدریجی اولدزموبیل اعلام کرد.

آغازی بر پایان اولدزموبیل

برند تاریخ ساز اولدزموبیل (Oldsmobile) در زمانی که درهای خطوط تولید خود را در سال 1383 ش ( 2004 م) می بست همچنان با 107 سال قدمت، قدیمی‌ترین برند صنعت خودروسازی آمریکایی محسوب می شد.  سرنوشت ناگواری که رفم خورد برای نخستین بار در روز 22 آذر 1379 شمسسی برابر با 12 دسامبر  سال 2000 میلادی رسماً اعلام شد. زمانی که خودروسازی جنرال موتورز (GM  ) برنامه های خود را برای حذف تدریجی اولدزموبیل اعلام کرد.

رانسوم ای اولدز و تاسیس خودرویی تاریخ ساز

رانسوم ای اولدز

رانسوم ای اولدز (Ransom E. Olds) این شرکت را در سال 1276 ش (1897 م) به عنوان شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز (Olds Motor Vehicle Company ) در لنسینگ میشیگان ایالات متحده آمریکا تأسیس کرد. اولدز به زودی به نخستین تولید کننده برجسته خودروهای گازسوز تبدیل شد. شرکت اولدز تنها در سال 1282 ش ( 1903 م ) چهارهزار دستگاه خودرو تولید کرد آن هم در زمانی که سایر خودروسازان به طور متوسط ​​تنها قادر به تولید کمی بیش از هزار و دویست دستگاه (دقیقاً 1272 دستگاه) بودند.

جادوی اولدزموبیل

 اعدادی که نشان دهنده میزان تولید خودروی شرکت اولدز بودند با رونمایی از نخستین خط مونتاژی که خودروی اولدز کورود داش (Olds Curved Dash) را تولید می کرد، رشد کردند و به ارقام بزرگتری تبدیل شدند. هنری فورد بعداً با استفاده از خط مونتاژ متحرک در صنعت خوودروسازی، توانست میزان تولید خودرو را افزایش دهد.

تعطیلی اولدزموبیل

شرکت جنرال موتورز معیار سودآوری را دلیل اصلی تعطیلی اولدزموبیل عنوان کرد

شرکت جنرال موتورز معیار سودآوری را دلیل اصلی تعطیلی اولدزموبیل عنوان کرد.  پس از نخستین اطلاع عمومی درباره تعطیلی، اولدز برای چهار سال دیگر در چرخه تولید باقی ماند. در روز 10 اردیبهشت 1383 ش برابر با 29 آوریل 2004 م، آخرین خودروی اولدزموبیل، که یک سدان (مدل Alero GLS ) بود از کارخانه خارج شد.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است