قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز پایان پونتیاک را اعلام کرد

جنرال موتورز پایان پونتیاک را اعلام کرد. شرکت خودروسازی جنرال موتورز در روز 7 اردیبهشت ماه در سال 1388 خورشیدی برابر با روز 27 آوریل در سال 2009 میلادی، اعلام کرد که قصد دارد برند پونتیاک را حذف کند. میراث پونتیاک تقریباً بیست سال پیشتر از زمانی که برای نخستین بار در یک خودرو در سال 1305 ش (1926 م) ظاهر شد، قدمت دارد. این شرکت با نام شرکت اوکلند موتوکارز آغاز به کار کرد که در سال (1909 م) در پونتیاک میشیگان، در شهرستان اوکلند تأسیس شد و از این رو به این نام نامگذاری شد. جنرال موتورز تنها دو سال بعد اوکلند را خریداری کرد. پس از اینکه جنرال موتورز تولید خودروی پونتیاک را به عنوان یک خودروی همراه اوکلند آغاز کرد، خودروی پونتیاک موفقیت چشمگیری نسبت به برادر بزرگتر خود داشت. تصمیم برای حذف پونتیاک در درجه اول به دلیل افزایش خطر تشکیل پرونده ورشکستگی رخ داد. در روز 7 اردیبهشت ماه در سال 1388 خورشیدی برابر با روز 27 آوریل در سال 2009 میلادی، جنرال موتورز پیشتر پایان اجتناب ناپذیر پونتیاک را اعلام کرد. آخرین خودروی پونتیاک که یک خودروی پونتیاک جی 6 (Pontiac G6)، بود در یهمن 1388 شمسی برابر با ژانویه سال 2010 میلادی، خط مونتاژ شهر اوریون را ترک کرد.

آغاز بحران در جنرال موتورز

میراث پونتیاک تقریباً بیست سال پیشتر از زمانی که برای نخستین بار در یک خودرو در سال 1305 ش (1926 م) ظاهر شد، قدمت دارد

جنرال موتورز پایان پونتیاک را اعلام کرد. شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) در روز 7 اردیبهشت ماه در سال 1388 خورشیدی برابر با روز 27 آوریل در سال 2009 میلادی، اعلام کرد که قصد دارد برند پونتیاک (Pontiac) را حذف کند. میراث پونتیاک تقریباً بیست سال پیشتر از زمانی که برای نخستین بار در یک خودرو در سال 1305 ش (1926 م) ظاهر شد، قدمت دارد.

شرکت اوکلند موتوکارز

شرکت جنرال موتورز، اوکلند را خریداری کرد

این شرکت با نام شرکت اوکلند موتوکارز (Oakland Motor Car Company) آغاز به کار کرد که در سال (1909 م) در پونتیاک (Pontiac) میشیگان، در شهرستان اوکلند (Oakland County) تأسیس شد و از این رو به این نام نامگذاری شد. جنرال موتورز تنها دو سال بعد اوکلند را خریداری کرد. پس از اینکه جنرال موتورز تولید خودروی پونتیاک را به عنوان یک خودروی همراه اوکلند آغاز کرد، خودروی پونتیاک موفقیت چشمگیری نسبت به برادر بزرگتر خود داشت.

پایان پونتیاک

تصمیم برای حذف پونتیاک در درجه اول به دلیل افزایش خطر تشکیل پرونده ورشکستگی رخ داد

تصمیم برای حذف پونتیاک در درجه اول به دلیل افزایش خطر تشکیل پرونده ورشکستگی رخ داد. در روز 7 اردیبهشت ماه در سال 1388 خورشیدی برابر با روز 27 آوریل در سال 2009 میلادی، جنرال موتورز پایان پونتیاک را اعلام کرد. آخرین خودروی پونتیاک که یک خودروی پونتیاک جی 6 (Pontiac G6)، بود در یهمن 1388 شمسی برابر با ژانویه سال 2010 میلادی، خط مونتاژ شهر اوریون (Orion) را ترک کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *