قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودرو بنز به ثبت رسید

روز 9 بهمن ماه در سال 1264 خورشیدی برابر با روز 29 ژانویه در سال 1886 میلادی، کارل بنز برای ثبت اختراع خودرو آلمانی خود، نخستین خودرو بنز پتنت موتورواگن (Benz Patent-Motorwagen) درخواست داد. او در نهایت برای خودرو بنز پتنت موتورواگن، ثبت اختراع شماره 37435 را دریافت کرد. کارل بنز حق ثبت را برای وسیله نقلیه ای که به طور گسترده به عنوان نخستین خودروی ساخته شده در جهان شناخته می شود، دریافت کرد. در حالی که بنز ماشین را طراحی می کرد و می ساخت، این همسرش برتا بنز (Bertha Benz) بود که هزینه عملیات طراحی و ساخت خودرو را تامین می کرد.

آغاز شکوه بی پایان خودروسازی : تولد نخستین خودرو بنز

بنز به طور گسترده به عنوان نخستین خودروی ساخته شده در جهان شناخته می شود

روز 9 بهمن ماه در سال 1264 خورشیدی / شمسی برابر با روز 29 ژانویه در سال 1886 میلادی، آقای کارل بنز (Karl Benz) برای ثبت اختراع خودرو آلمانی خود نخستین خودرو بنز پتنت موتورواگن (Benz Patent-Motorwagen) درخواست داد. او در نهایت برای خودرو بنز پتنت موتورواگن، ثبت اختراع شماره 37435 را دریافت کرد. کارل بنز حق ثبت را برای وسیله نقلیه ای که به طور گسترده به عنوان نخستین خودروی ساخته شده در جهان شناخته می شود، دریافت کرد.

توسعه موتورهای ثابت

بنز برای نخستین بار در حرفه خود موتورهای ثابت را توسعه داد

بنز که برای نخستین بار در حرفه خود موتورهای ثابت را توسعه داد، برای ساخت خودروی خود از طراحی خود از یک موتور 954 سی سی تک سیلندر چهار زمانه که فقط 220 پوند (100 کیلوگرم) وزن داشت و ¾ اسب بخار قدرت داشت، استفاده کرد.

برتا بنز : همسری مهربان برای کارل بنز و مادر خودرو بنز

برتا بنز بود که هزینه عملیات طراحی و ساخت خودرو را تامین کرد

در حالی که بنز ماشین را طراحی می کرد و می ساخت، این همسرش برتا بنز (Bertha Benz) بود که هزینه عملیات طراحی و ساخت خودرو را تامین می کرد. برتا همچنین با استفاده از سومین خودرو بنز پتنت موتورواگن ساخته شده خودشان، در نخستین سفر طولانی اتومبیلرانی، امری که در بازاریابی برای موفقیت بزرگ شان در طراحی و ساخت خودرو، حیاتی بود موفق شد. زیرا در آن سفر که نخستین سفر طولانی اتومبیلرانی محسوب می شد، 121 مایل (194 کیلومتر) طول سفر، به درستی آسانی و سهولت استفاده و بهره بردن و نیز دوام بالای وسیله نقلیه و خودرو بنز را نشان داد.

سفر پر ماجرا و موفق تبلیغ بنز

برتا بنز نخستین کسی شد که یک خودرو را در یک مسافت قابل توجه و فاصله ای واقعی رانندگی کرد

برتا و پسرهایش ریچارد بنز (Richard benz) سیزده ساله و اگن بنز (Eugen benz) پانزده ساله در روز 15 مرداد ماه در سال 1267 خورشیدی برابر با روز 5 آگوست در سال 1888 میلادی، بدون گفتن به همسرش کارل و بدون اجازه از مقامات مربوط، سوار بر سومین خودرو بنز پتنت موتورواگن شد. برتا بنز با این کار جسورانه تبدیل به نخستین کسی شد که یک خودرو را در یک مسافت قابل توجه و فاصله ای واقعی رانندگی کرد. پیش از این سفر تاریخی، رانندگان معمولاً تنها مسیرهای بسیار کوتاهی را رانندگی می‌کردند و با کمک دستیاران مکانیک به نقطه آغاز بازمی‌گشتند.

هدف واقعی : اثبات موفقیت بنز

برتا قصد داشت ثابت کند که خودرویی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، به موفقیت مالی خواهد رسید اگر مفید بودنش برای عموم مردم یکبار نمایش داده شود

اگرچه در ظاهر هدف برتا بنز از این سفر دیدار با مادرش بود، اما برتا انگیزه دیگری نیز داشت. برتا قصد داشت به شوهرش کارل، که در بازاریابی خودروی اختراع شده شان شکست خورده بود، ثابت کند که خودرویی که هر دوی آن‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند، به موفقیت مالی خواهد رسید اگر مفید بودنش برای عموم مردم یکبار نمایش داده شود. برتا بنز قصد داشت به کارل بنز اطمینان خاطر بدهد که اختراعشان، خودرو و وسیله ای است که آینده موفقی خواهد داشت. راستی آینده برای برند بنز، از این بهتر؟

هیاهوی بزرگ برای سفر طولانی

سفر برتانشان داد که تست خودروها امری ضروری است

همانطور که برتا می خواست، این سفر رمان گونه با تبلیغات زیادی روبرو شد. سفری که به درستی یک رویداد کلیدی و تاریخ ساز در توسعه فنی خودرو و رشد صنعت خودرو بود. این زوج پیشگام پس از تجربه سفر برتا از  چندین پیشرفت تازه رونمایی کردند. برتا هر آنچه در طول راه رخ داده بود را ثبت کرد و پیشنهادات مهمی مانند افزودن یک دنده اضافی برای بالا رفتن از تپه ها و لنت های ترمز برای بهبود قدرت ترمز خودرو ارائه کرد. افزون بر این، سفر برتا به صنعت در حال رشد خودرو و خودروسازان نشان داد که تست خودروها و محصولاتشان در جاده، برای تجارت آنها ضروری است. امری که در خودروسازی امروز جهان کاملاً بدیهی است.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است