قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین کادیلاک تولید شد

نخستین کادیلاک تولید شد. مونتاژ نهایی نخستین خودروی کادیلاک در روز 27 مهر ماه در سال 1281 خورشیدی برابر با روز 20 اکتبر در سال 1902 میلادی، برگزار شد، اما این تاریخ مورد بحث است. یک حساب نشان می دهد که خودروی شماره سه همان سال از کارخانه خارج شد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، در این تاریخ در سال 1281 ش (1902 م) یا نزدیک به آن، نخستین کادیلاک از کارخانه خارج شد. هنری لیلند کادیلاک را از شرکت شکست خورده هنری فورد، پرورش داد.  لیلند دو نفر از حامیان فورد را متقاعد کرد که همچنان خودروهایی با نام کادیلاک، نام خانوادگی بنیانگذار دیترویت میشیگان تولید کنند. طرح لیلند شامل استفاده از یک موتور تک سیلندر با طراحی خودش بود، در حالی که از طراحی بدنه فورد استفاده می کرد که هنوز در اختیار سرمایه گذاران بود. حامیان مالی به این طرح پرداختند. کادیلاک که به طور رسمی تأسیس شد و در دیترویت اقامت گزید.

آغاز راه کادیلاک 

خودروی شماره سه همان سال از کارخانه خارج شد

نخستین کادیلاک تولید شد. مونتاژ نهایی نخستین خودروی کادیلاک (Cadillac) در روز 27 مهر ماه در سال 1281 خورشیدی برابر با روز 20 اکتبر در سال 1902 میلادی، برگزار شد، اما این تاریخ مورد بحث است. یک حساب نشان می دهد که خودروی شماره سه همان سال از کارخانه خارج شد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، در این تاریخ در سال 1281 ش (1902 م) یا نزدیک به آن، نخستین کادیلاک از کارخانه خارج شد.

تاسیس کادیلاک

طرح لیلند شامل استفاده از یک موتور تک سیلندر با طراحی خودش بود

هنری لیلند (Henry Leland) کادیلاک را از شرکت شکست خورده هنری فورد (Henry Ford)، پرورش داد.  لیلند دو نفر از حامیان فورد را متقاعد کرد که همچنان خودروهایی با نام کادیلاک، نام خانوادگی بنیانگذار دیترویت میشیگان تولید کنند. طرح لیلند شامل استفاده از یک موتور تک سیلندر با طراحی خودش بود، در حالی که از طراحی بدنه فورد استفاده می کرد که هنوز در اختیار سرمایه گذاران بود. حامیان مالی به این طرح پرداختند. کادیلاک که به طور رسمی تأسیس شد و در دیترویت اقامت گزید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *