• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1228

خانه » تیراژ کم خودروسازان خصوصی، مانع داخلی سازی قطعات

  • رسول بهرامی
  • 24 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1228

تیراژ کم خودروسازان خصوصی، مانع داخلی سازی قطعات

به گزارش « قطعات خودرو» به نقل از پرشین خودرو :

سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور معتقد است سازندگان قطعات مطابق قرارداد، تامین قطعات همه خودروسازان را بدون مشکل و به موقع تامین می کنند.

تعامل خودروسازان خصوصی با تولیدکنندگان قطعات در حالی به گفته کارشناسان محدود است که این موضوع دلایل مختلفی را شامل می شود که اصلی ترین آن اقتصادی نبودن همکاری در این بخش است.

بر این اساس کارشناسان و فعالان صنعت قطعه سازی پایین بودن تیراژ تولید خودروسازان خصوصی را موضوعی مهم در توسعه و تعامل آن‎ها با قطعه‎سازان عنوان می کنند و معتقدند که زمانی که تیراژ تولید پایین باشد، عملا داخلی‏‏‏ سازی و تامین بسیاری از قطعات در این بخش از خودروسازان به ‏‏‏صرفه نیست.

با این حال گفته می شود خودروسازان خصوصی در مواردی با قطعه‏‏‏ سازان داخلی نیز کار می‏‏‏ کنند‏‏‏ اما این همکاری در مورد تامین قطعات مشترک انجام می‏‏‏ شود.سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور این مساله را مشروط به امکان تولید قطعات مورد نیاز بخش خصوصی می داند.
 

قطعات خودروسازان خصوصی در قالب قرارداد تامین می شود

احمدرضا رعنایی اعلام کرد: با توجه به میزان همکاری قطعه سازان با خودروسازان بخش خصوصی و تامین قطعات مورد نیاز آن ها گفت: تامین قطعات خودروسازان بخش خصوصی با مشکل خاصی مواجه نیست و روند مناسبی دارد البته این مساله تامین تمام قطعات مورد نیاز را شامل نمی شود و مشروط به امکان تولید آنها در داخل است.

احمدرضا رعنایی

سرمایه گذاری برای تیراژ پایین تولید به صرفه نیست

وی در همین زمینه با اشاره به تاثیر تیراژ تولید در سرمایه گذاری برای تولید قطعات این خودروها، ادامه داد: در شرایطی که تیراژ تولید خودروسازان بخش خصوصی عمدتا پایین است عملا سرمایه‏‏‏ گذاری برای حجم کم تولید، مقرون به صرفه نیست به همین دلیل قطعه سازان تمایل به سرمایه گذاری بر روی قطعات خودروهایی را دارند که تیراژ قابل قبولی دارد بنابراین جریان تامین قطعات این بخش از خودروسازان خصوصی به همکاری و تمایل دو طرف باز می گردد.

سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه وقطعه سازان خودرو کشور افزود: در حال حاضر قرارداد تامین قطعات خودروسازان بخش خصوصی که توانایی تولید آنها در داخل وجود دارد منعقد و به موقع توسط قطعه سازان تامین می شود.

  • انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و خودرو سازان کشور, بخش خصوصی, تولیدکننده, داخلی سازی, سرمایه گذاری, قطعات خودرو, قطعه سازان
قبلیقبلآیا ادغام قطعه سازان کوچک، نتیجه بخش است؟!
بعدیپژو خودروساز معتبری نیستبعدی

قیمت‌گذاری در تاکسی‌های آنلاین به ‌صورت هوشمند و پویا انجام می‌شود!

عبدالعلی مجد 30 خرداد 1401

تاریخ خودرو : اولدزموبیل به پایان راه رسید

حسین توکلی 01 تیر 1401

جزییات تولید خودرو ایرانی – روسی

مرتضی مهدوی 31 خرداد 1401

۱۰۰ درصدی شدن عبور مستقیم صنعت خودرو

علی محمد اخوان 05 تیر 1401

غیرجذاب‌ترین فراری تاریخ کدام است؟

علی محمد اخوان 02 تیر 1401

دریافت مجوز استاندارد برای دو محصول زر گلپایگان

سارا رستگار 04 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

گزارش تصویری: دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرسلی با اعضای هیات مدیره منتخب و فعلی

مرصاد رنگرز 18 خرداد 1401

تماشا کنید: حماسه‌ای در اوج اضطراب/ مستند اختصاصی قطعات خودرو در مورد انتخابات صنف

محمدمهدی بشارت‌نیا 17 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مرسدس بنز GLS می باخ با کت و شلوار ایرانی
خودروی ارزان باید چند میلیون تومان باشد؟
حضور گروه بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز
ضرورت استیضاح وزیر صمت/چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟
افزايش نرخ ارز هم بازار خودرو را تکان نداد/ تعرفه واردات بيشتر از ۴۰ درصد نباشد
فروش پیکاپ T8 آغاز می شود
پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو بدون قرعه کشی؛ از فردا
آیا تعطیلات تابستانی بدون کرونا ما را واردکننده بنزین می کند؟
تولید خودرو با مشارکت روسیه
قیمت ۲۳ محصول ایران‌خودرو برای تیرماه اعلام شد + جدول
کراس اوور ملی ایران‌خودرو معرفی شد
آخرین مهلت نصب شناسه اصالت روی قطعات خودرو
تغییر بزرگ در طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی
خبر افزایش قیمت بنزین، جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران و تغییر سهمیه‌ها کذب است!
احتمال از سرگیری تولید تندر ۹۰ با قطعات روسی

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن