قطعات خودرو

تیراژ کم خودروسازان خصوصی، مانع داخلی سازی قطعات

به گزارش « قطعات خودرو» به نقل از پرشین خودرو :

سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور معتقد است سازندگان قطعات مطابق قرارداد، تامین قطعات همه خودروسازان را بدون مشکل و به موقع تامین می کنند.

تعامل خودروسازان خصوصی با تولیدکنندگان قطعات در حالی به گفته کارشناسان محدود است که این موضوع دلایل مختلفی را شامل می شود که اصلی ترین آن اقتصادی نبودن همکاری در این بخش است.

بر این اساس کارشناسان و فعالان صنعت قطعه سازی پایین بودن تیراژ تولید خودروسازان خصوصی را موضوعی مهم در توسعه و تعامل آن‎ها با قطعه‎سازان عنوان می کنند و معتقدند که زمانی که تیراژ تولید پایین باشد، عملا داخلی‏‏‏ سازی و تامین بسیاری از قطعات در این بخش از خودروسازان به ‏‏‏صرفه نیست.

با این حال گفته می شود خودروسازان خصوصی در مواردی با قطعه‏‏‏ سازان داخلی نیز کار می‏‏‏ کنند‏‏‏ اما این همکاری در مورد تامین قطعات مشترک انجام می‏‏‏ شود.سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور این مساله را مشروط به امکان تولید قطعات مورد نیاز بخش خصوصی می داند.
 

قطعات خودروسازان خصوصی در قالب قرارداد تامین می شود

احمدرضا رعنایی اعلام کرد: با توجه به میزان همکاری قطعه سازان با خودروسازان بخش خصوصی و تامین قطعات مورد نیاز آن ها گفت: تامین قطعات خودروسازان بخش خصوصی با مشکل خاصی مواجه نیست و روند مناسبی دارد البته این مساله تامین تمام قطعات مورد نیاز را شامل نمی شود و مشروط به امکان تولید آنها در داخل است.

احمدرضا رعنایی

سرمایه گذاری برای تیراژ پایین تولید به صرفه نیست

وی در همین زمینه با اشاره به تاثیر تیراژ تولید در سرمایه گذاری برای تولید قطعات این خودروها، ادامه داد: در شرایطی که تیراژ تولید خودروسازان بخش خصوصی عمدتا پایین است عملا سرمایه‏‏‏ گذاری برای حجم کم تولید، مقرون به صرفه نیست به همین دلیل قطعه سازان تمایل به سرمایه گذاری بر روی قطعات خودروهایی را دارند که تیراژ قابل قبولی دارد بنابراین جریان تامین قطعات این بخش از خودروسازان خصوصی به همکاری و تمایل دو طرف باز می گردد.

سخنگوی انجمن صنایع همگن نیرو محرکه وقطعه سازان خودرو کشور افزود: در حال حاضر قرارداد تامین قطعات خودروسازان بخش خصوصی که توانایی تولید آنها در داخل وجود دارد منعقد و به موقع توسط قطعه سازان تامین می شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است