قطعات خودرو

توقف پنجساله نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری

علی انصافی گفت: صنف مسافربری از جمله صنوف آسیب‌دیده در شرایط کرونا بوده است، به طوری که با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و تور‌های مسافرتی، فعالیت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه مسافربری که عضو این اتحادیه بوده‌اند، تعطیل شد.

وی ادامه داد: فقط ۴۰ درصد از رانندگان ما همچنان فعال هستند و ۶۰ درصد بیکار شده‌اند. از ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه اتحادیه هم، شب عید یکی از شرکت‌ها مجبور به تعطیلی و انحلال شد.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران تصریح کرد: بهتر بود که در کنار تسهیلات حمایتی یا حتی به جای آن، بخشودگی مالیاتی و پرداخت بیمه رانندگان و تسهیل در تهیه لاستیک و لوازم جانبی مورد توجه قرار می‌گرفت.

انصافی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری بیش از پنج سال است که متوقف شده، کارخانجات تولیدکننده انواع اتوبوس، مینی بوس و ون، تولیدشان به صفر نزدیک است و واردات هم انجام نشده است.

وی افزود: در بازار قطعات مورد نیاز و روغن و وسایل جانبی اصل به آسانی پیدا نمی‌شود و برخی از فروشندگان نیز اجناس غیراصل را با قیمت اجناس اصل می‌فروشند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: در جهت جلوگیری از دخالت دلالان و واسطه‌ها که نتیجه‌ای جز گرانی ندارد، دولت توزیع لاستیک، روغن و اقلام استهلاکی را از طریق اتحادیه انجام دهد؛ این تنها راهکار جهت قطع دست واسطه‌ها و سوداگران است.

 فوت بیش از 200 نفر از رانندگان عضو اتحادیه مسافربری

انصافی همچنین گفت: تا کنون از ۱۰ هزار راننده تحت پوشش اتحادیه، بیش از ۲هزار نفر از رانندگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ نفر نیز جان خود را ازدست داده‌اند. فقط در یک ماه گذشته در شرکت مسافربری ما، ۳ نفر از کرونا فوت کردند.

وی افزود: شرایط کار و معیشت رانندگان بسیار سخت است، حتی رانندگان سرویس‌های بیمارستان‌ها هم در اولویت نخست دریافت واکسن کرونا قرار نگرفته‌اند و همه رانندگان در اولویت سوم هستند.

وی ادامه داد: قطع کردن دست دلالان و رفع تبعیض مهم‌ترین خواسته ما از دولت است تا در این شرایط سخت اقتصادی، امکان ادامه فعالیت این قشر فراهم شود.

منبع: خبرگزاری میزان

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *