قطعات خودرو

جریمه 50هزارتومانی برای خودروهای بدون معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران با اشاره به نرخ معاینه فنی خودرو‌ها در سال ۱۴۰۰ می‌گوید: امسال خودرو‌های پلاک شخصی تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل، همچنین خودرو‌های وارداتی ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.
حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران می‌افزاید: براساس آخرین مصوبه دولت نرخ معاینه فنی خودرو‌های سبک مراجعه اول ۴۷ هزار تومان و مراجعه مجدد۱۰ هزار تومان، خودرو‌های سنگین مراجعه اول ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مراجعه مجدد ۱۲ هزار تومان و موتوسیکلت مراجعه اول ۱۲ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان تعیین شده است. این مصوبه و نرخ بهای خدمات معاینه فنی مربوط به ماه آذر سال ۱۳۹۹ است و در سال جدید تغییر قیمتی نداشته‌ایم.

به گفته او، با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر مراکز معاینه فنی پایتخت از ساعت 7ونیم صبح تا ۴ بعدازظهر فعال هستند و ارائه خدمات به صورت منظم انجام می‌گیرد. تعطیلی مراکز در دستور کار نیست چرا که این موضوع می‌تواند ازدحام جمعیت و افزایش شدید مراجعات را به همراه داشته باشد و موجب اختلال در نظم توزیع مراجعات شود.

مقدم می‌افزاید: روزانه ۵ تا ۶ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی داریم ولی به‌رغم این مسئله ازدحام جمعیتی وجود ندارد. از طرفی خودرو‌های مدل ۹۵ تولید داخل امسال مشمول معاینه فنی شده‌اند که میزان‌شان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو است و باید بار مراجعات این خودرو‌ها نیز تقسیم شود که تلاش کرده‌ایم با رعایت پروتکل‌ها، از گسترش کرونا پیشگیری کنیم و مانع از انتقال ویروس آن شویم. مدل کار در مراکز معاینه فنی به صورتی نیست که افراد ازدحام داشته باشند بلکه هر فردی خوشبختانه داخل خودروی خودش قرار گرفته و وسعت هر سالن معاینه فنی نیز حدود ۵۰۰ متر است و فقط در بخشی از معاینه فنی رانندگان باید از خودرو پیاده شوند که در این شرایط نیز فاصله‌گذاری انجام گرفته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران میگوید: خودرو‌های تهران در صورتی که بدون معاینه فنی در سطح معابر و خیابان‌ها تردد داشته باشند روزانه ۵۰ هزار تومان رانندگان آن جریمه می‌شوند. البته این قضیه در صورت تردد است و اگر خودرو در پارکینگ متوقف باشد و اصلا ترددی نباشد قطعا جریمه هم صورت نمی‌گیرد. میزان جریمه هم چندین سال است تغییر نکرده و همچنان همان ۵۰ هزار تومان است.
منبع: تجارت‌نیوز

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است