قطعات خودرو

جزئیات برنامه تولید خودرو مشترک میان ایران و روسیه و ترکیه اعلام شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هر دو کشور به دلیل آن‌که از سوی خودروسازان اروپایی و آمریکایی تحت تحریم قرار دارند، به یکدیگر نزدیک شده‌اند تا با اشتراک توانایی‌ها، خودرویی مشترک تولید کنند.

با این حال محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به خبرگزاری ایسنا گفت که این طرح از مدت‌ها پیش میان ایران، ترکیه و روسیه مطرح شده است. طرح‌هایی که اکنون در مورد آن‌ها توافق حاصل شده است، در حقیقت دنباله صحبت‌ها و هماهنگی‌های پیشین میان سه کشور است.

البته موضوع ساخت خودرو مشترک میان ایران و روسیه یا ایران و روسیه و ترکیه در مراحل اولیه خود قرار دارد و هنوز تا نهایی شدن فرصت زیادی باقی مانده است. براساس طرح اولیه، مسوولیت تامین قطعات لازم برای تولید خودرو مشترک میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه تقسیم خواهد شد. برای مثال وظیفه تولید موتور برعهده قطعه سازان ایرانی خواهد بود، ترک‌ها قطعات داخلی خودرو را می‌سازند و بدنه خودرو نیز توسط قطعه سازان روس ساخته خواهد شد.

از آن‌جایی که این طرح در مراحل اولیه است، هنوز نحوه تقسیم کار مشخص نشده است. قطعات به میزان لازم در هر کشور تولید خواهند شد و بین کشورهای مختلف جابجا می‌شوند تا هر کشور به میزان سهم خود، اتومبیل تولید کند. بحث خرید و فروش در این میان مطرح نخواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادعا کرد که قطعه سازان ایرانی قدرت تولید قطعه برای تولید دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارند. با توجه به کاهش تولید خودروسازان داخلی طی سالیان اخیر، قطعه سازان ایرانی می‌توانند قطعات مازاد خود را صادر کنند و محصولات جدیدی توسط آن‌ها به تولید برسد.

در این چارچوب می‌توان ایران خودرو و سایپا را نیز وارد یک همکاری و مشارکت جدید کرد تا در نهایت این محصول مشترک با روسیه و ترکیه به تولید نهایی برسد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است