قطعات خودرو

خط اوّل تولید،به خوبی پشتیبانی نمی شود

سیدعلی لاجودری، موسس مجتمع تولیدی لنت پارس، سهامدار عمده شرکت ایران لنت، بنیانگذار صنعت لنت سازی در ایران

مسابقه افزایش قیمت بین تولیدکنندگان مواد اولیه!

قوانین پیچیده ، متعدد و گاهی متناض انجام مراحل ثبت سفارش و ترخیص مواد اولیه را بسیار دشوار کرده است

بنیانگذار صنعت تولید لنت ترمز در ایران گفت: متاسفانه گویا تولید‌کنندگان مواد اولیه براى افزایش قیمت‌های خود با یکدیگر مسابقه گذاشته اند. از طرفی دولت هم هیچ‌گونه توجهى به این امر بسیار مهم ندارد.

سید على لاجوردى بنیانگذار صنعت تولید لنت ترمز در ایران، موسس مجتمع لنت پارس و سهامدار عمده شرکت ایران لنت است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به نحوه فعالیت این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پرسنل مستقیم شرکت لنت پارس بالغ بر 500 نفر است.

وی ادامه داد: محصولات شرکت لنت پارس شامل انواع لنت ترمز خودرو‌هاى سبک، نیمه‌سنگین وسنگین، همچنین کامیون‌ها، واگن‌هاى ریلى، لنت‌های صنعتى وغیره است.

به‎طور کلى شرکت ما لنت ترمز هر دستگاهى که نیاز به ترمز داشته باشد را تولید می‌کند.

3 هزار نوع لنت ترمز برای خودروهای داخلی و خارجی

موسس مجتمع لنت پارس با اشاره به تنوع محصولات تولید شده در این شرکت خاطرنشان کرد: تنوع محصولات این شرکت بالغ بر 3 هزار نوع لنت ترمز است که تمامى خود روهاى داخلى و خارجى را تحت پوشش قرار می‌دهد. محصولات این شرکت به‎جز استاندارد ایران، توانسته است استاندارد کشورهای آلمان و انگلستان را نیز داشته باشد.

قوانین دست و پاگیر سفارش و ترخیص مواد اولیه را دشوار کرده است

وی با اشاره به چالش‌ها، مشکلات و موانع تولید تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید در شرایط تحریم، تهیه و ارسال ارز برای خرید مواد اولیه از جمله مشکلات عمده هر تولید به‌شمار می‌رود. متاسفانه طى کردن سیستم ادارى و قوانین دست و پاگیر ایجاد شده سفارش مواد اولیه و ترخیص آن را دشوار کرده است. از طرفی قوانین و بخشنامه‌هاى متعدد که به‌صورت روزانه و در برخی موارد ساعتى دستخوش تغییر می‎شوند، مشکلات سفارش مواد اولیه را چندین برابر کرده است.

این مشکلات به‌اندازه‌‌ای زیاد است که کاملاً انرژى و توان تولید‌کنندگان را می‌گیرد.

به گفته سیدعلی لاجوردی؛ شرکت لنت پارس تامین کننده عمده نیاز بازار خدمات بعد از فروش وتامین کننده خودرو سازان است و تامین مواد اولیه داخلى از جمله مشکلات شرکت ما تلقی می‌شود.

مسابقه افزایش قیمت بین تولیدکنندگان مواد اولیه!

بنیانگذار صنعت تولید لنت ترمز در ایران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه گویا تولید‌کنندگان مواد اولیه براى افزایش قیمت‌های خود با یکدیگر مسابقه گذاشته اند. از طرفی دولت هم هیچ‌گونه توجهى به این امر بسیار مهم ندارد.

افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه

وی در ادامه با ذکر مثالی یادآور شد: همان‌طور که می‌دانید ورق آهن از جمله مواد اولیه‌‌ای و مهمی است که در صنعت قطعه‌سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. جالب آنجاست که قیمت ورق آهن از سال قبل تا کنون 2 برابر شده و محصولات پتروشیمى هم به همین نسبت حتی بیشتر افزایش نیز یافته است.

موسس مجتمع لنت پارس در پایان تصریح کرد: کائوچو که از جمله محصولات پتروشیمى داخلی است. افزایش قیمت ناموجه داشته است به طوری که قیمت هر کیلو از آن در سال گذشته به حداکثر 20 هزار تومان می‌رسید اما اخیرا مجبورشدیم از طریق بازار آزاد هر یک کیلو کائوچو را 70 هزار تومان یعنی 3.5 برابر خریدارى کنیم.

لنت پارس برزگ‌ترین تولید کننده لنت در ایران

برخی محصولات لنت پارس . . .

فهرست مطالب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *