امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 9 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4563

دوست ندارم پسرم وارد کار در رسته راهسازی شود

محسن دادگر از سال 1361 تا کنون در رسته تخصصی کاترپیلاردر “فروشگاه راه ایران” مشغول به فعالیت است اما دوست ندارد پسرش وارد این حوزه شود؛ می پرسید چرا ؟ این گزارش را بخوانید:

دادگر از 38 سال پیش وارد رسته راهسازی شده است؛ اما از کار در این حوزه چندان رضایت ندارد؛ می‌گوید:برخی حرف‌ها را نمی توان بیان کرد؛ چون  ممکن است همکاران  ما ناراحت شوند  اما من از بیان این حرف‌ها ابائی ندارم. من به عنوان یک فروشنده دچار مشکل روزمرگی شده‌ام.

نمی‌توانم جنسی را که مناسب و معقول است؛ تهیه کرده و به فروش برسانم. بنابراین طبیعی است که رضایت کافی نداشته باشم. در حال حاضر شاهد ترویج جنس طرح و تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات هستیم.

مهمترین انتظارات شما از هیئت مدیره جدید اتحادیه چیست؟

برخی همکاران کانالی را در رسته راهسازی در واتساپ راه اندازی کردند و بر این باورند که باید از اتحادیه جدا شوند. واقعیت این است که حدود 400 نفر از مغازه داران  صنف راهسازی دارای جواز هستند در حالیکه  صنف ما بیشتر از  8000 عضو دارد. ما با این تعداد نمی‌توانیم به  اعضای صنف بگوییم هر کاری که ما می‌گوییم، انجام دهید یا از کاندیداهای رسته راهسازی حمایت کنید.

من در درجه اول به جای انتظار از هیئت مدیره جدید، از همکاران خود در رسته راهسازی و سایر رسته‌ها انتظار دارم افراد دلسوز را به عنوان هیئت مدیره اتحادیه برگزیند و به آنان رای دهند. این افراد باید توانایی مذاکره با نهادها و ارگان‌های مختلف مانند اتاق اصناف را داشته باشند.

واقعیت  این است که اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات در شرایط کنونی کارایی چندانی ندارد؛ البته آنها هم تقصیری ندارند و این امر از ماهیت اتحادیه نشأت می گیرد؛ زیرا توانایی اجرایی برای اتحادیه وجود ندارد. برخی همکاران از اتحادیه انتظاراتی در حد یک وزارتخانه دارند؛ این افراد باید توجه داشته باشند اتحادیه توانایی اجرایی ندارد.

البته باید توجه داشت برخی هم نمی‌خواهند به اتحادیه‌ها توانایی اجرایی دهند. که لازم است هیئت مدیره در برابر این رفتار واکنش مناسب نشان دهد. اوایل انقلاب و هنگام جنگ تحمیلی، هر دلار 7 تومان بود  قطعاتی وارد کشور شد ومتاسفانه  به‌ وسیله یک فاکتور صوری ۲۰ برابر قیمت واقعی فروخته شد.  برخی افراد در دوران جنگ به چنین اقداماتی دست زدند و البته شلاق آن هم را خوردند.  با این حال برخی از آنان مدعی می‌شدند که  شلاق خوردن به سودی که از فروش این اجناس به جیب زده‌اند می‌ارزید.

 در اوایل انقلاب به صنف ما اعتماد کردند؛ اما برخی ازهم‌صنفان در قبال این اعتماد رفتار درستی از خود نشان ندادند. حالا اگر همکاران  می‌خواهند خلاف این موضوع را ثابت کنند؛ باید تلاش بیشتری داشته باشند. اگر از اتحادیه انتظار داشته باشیم که برای صنف اقدامی انجام دهد؛ در درجه اول باید خودمان را اصلاح کنیم.

شما از من پرسیدید  چرا از کار خود رضایت کافی ندارم؛ زیرا از صبح تا شب سر کار می‌آییم و با جنس‌هایمان به یکدیگر دروغ می‌گوییم. به عنوان مثال جنس چینی را می‌گیریم و تحت عنوان تایوانی به فروش می‌رسانیم؛ البته این موضوع شامل حال همه هم‌صنفان نمی‌شود. زمانی که هم‌صنفان به وسیله جنس هایشان به یکدیگر دروغ می گویند چگونه می‌توان انتظار داشت با یکدیگر همدل باشند؟

شما روند آینده بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 به نظر من در وهله اول آینده بازار توسط خود ما و هم‌صنفانمان رقم زده می‌شود؛ اگر هم‌صنفان ما در انتخابات پیش رو شرکت  کنند. افراد شایسته و دلسوزانه به میدان بیاید. روند کسب و کار صنف نیز بهتر خواهد شد اابته اگر با هدف رسیدن به اسم و رسم کاندید نشده باشند.

شما آینده بازار را روشن می بینید؟

 شاید من آینده روشنی نبینم؛ ولی از لحاظ اخلاقی و وظیفه اجتماعی باید به آینده بازار امیدوار بود؛ اگر امیدوار نباشیم چه کاری می‌توانیم بکنیم.

آیا تجارت دیجیتال وارد حرفه شما شده است؟

تجارت دیجیتال در حرفه ما ضعیف است و هنوز به نتیجه چشمگیری در این زمینه نرسیده است.اگر جوانان پا به میدان بگذارند می‌‌توان به آینده تجارت دیجیتال امیدوار بود. در حال حاضر بیشتر هم صنفان سن و سال‌دارهستند و درک عمیقی از تجارت دیجیتال ندارند.

ترکیب مشتریان و نحوه کسب و کار شما به چه صورتی است؟

فروشگاه ما مشتری دولتی ندارد؛ بیشتر مشتریان ما از شرکت های شخصی هستند. من هیچ وقت نتوانستم با ماموران خرید کار کنم.

من در سال 1363 نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کردم و با شوق دوست داشتم در زمینه بازرگانی فعالیت کنم؛ اما آقای اصفهانی در اتاق بازرگانی به من گفت که ان‌شاءالله این کارت را سفید نگه نداری. من فکر کردم منظورشان این باشد که چون جوان هستی عرضه کار کردن نداری  اما با افزایش قیمت دلار دریافتم که نمی‌توانم دو جور فاکتور بزنم .

با شرکت‌های دولتی هم مانند شرکت نفت، حفاری وسپاه و غیره متاسفانه نتوانستم کار کنم؛ زیرا مأموران خرید را زیاد قبول ندارم و به این فکر می‌کنم که به دنبال چیزهای دیگری هستند.

Print 🖨
  • اتحادیه تهران, لوازم یدکی خودرو
[ctp_print]
قبلیقبلپیشتازی خودروهای سنگین داخلی
بعدیساعت کاری جدید مراکز معاینه فنی شهر تهران اعلام شدبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

آسیا فیلتر
حسام مهجور 08 بهمن 1401
پاس گل خودروسازان به بانک‌ها !
مجتبی علوی 08 بهمن 1401
اورجینال پارت
حسام مهجور 08 بهمن 1401
قیمت خودرو در 8 بهمن 1401 + ساینا 307میلیون
سارا رستگار 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن