• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1604

خانه » رها سازی قیمت مواد اولیه

  • نیوشا یعقوبی
  • 9 دی 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1604

رها سازی قیمت مواد اولیه

مدیر کارگاه سرتول پلاستیک در گفت‌و‌گو با «قطعات خودرو» مطرح کرد:

پروسه زمان‌بر ساخت قالب چراغ در ایران / قدرت خرید افترمارکت‌ها کاهش یافته است

مدیر کارگاه سرتول پلاستیک با اشاره به گران شدن مواد اولیه و کاهش قدرت خرید افترمارکت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای شده که افترمارکت‌ها مجبورند به جای سفارش 5 کارتن از یک محصول، تنها یک کارتن سفارش دهند.

رضا یاقوت رنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به نحوه فعالیت کارگاه سرتول پلاستیک اظهار کرد: این کارگاه در حوزه تولید چراغ راهنما، چراغ بغل ماشین‌های سنگین مانند FH ، اسکانیا، بنز، اکتروس و غیره مشغول به فعالیت است و در حال حاضر 25 تا 30 نفر کارگر در این کارگاه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود برای تولیدکنندگان لوازم یدکی مانند چراغ ماشین‌آلات بیان کرد: مواد اولیه تولید چراغ راهنما شامل P.P، اولاترا‌میت، A.B.S، کریستال و … است. افزایش قیمت این مواد اولیه مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

مدیر کارگاه سرتول پلاستیک خاطرنشان کرد: برخی ادعا می‌کنند قیمت مواد اولیه براساس وضعیت ارز و قیمت دلار تعیین می‌شود؛ این درحالی است که قیمت دلار از 30 هزار تومان به 26 هزار تومان کاهش پیدا کرده است اما قیمت A.B.S از 42 میلیون تومان به 72 میلیون تومان رسیده است.

کاهش قدرت خرید فروشندگان لوازم یدکی

وی افزود: کارگاه تولیدی سرتول پلاستیک با بازار لوازم یدکی ارتباط خوبی را برقرار کرده است. در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای شده که افترمارکت‌ها به دلیل گران شدن لوازم یدکی مجبورند به جای سفارش 5 کارتن از یک محصول، تنها یک کارتن سفارش دهند. طبیعتاً خرید لوازم یدکی با توجه به افزایش قیمت محصولات برای رانندگان نیز دشوار خواهد شد.

یاقوت ‌رنگ افزود: در برخی موارد ممکن است نتوانیم جنس مورد نیاز افترمارکت‌ها را تامین کنیم. به عنوان مثال تولیدکنندگان در تهیه ال‌ای‌دی یا قالب‌سازی یک محصول با کمبودهایی مواجه شده‌اند. به اعتقاد من بزرگترین مشکل تولیدکنندگان در شرایط کنونی، فقدان قالب برای تولید محصول است.

پروسه زمان‌بر ساخت قالب چراغ در ایران

وی اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان چراغ خودرو مجبورند قالب‌های مورد نیاز برای تولید چراغ خودرو و ماشین‌آلات را از کشورهایی مانند چین وارد کنند؛ البته قالب‌های برخی از این محصولات در داخل کشور نیز تولید می‌شود. تصور کنید50 قالب برای تولید چراغ  در چین طی سه ماه تهیه می‌شود اما ساخت قالب در کشور حداقل یک سال زمان می‌برد.

عدم نظارت بر قیمت‌گذاری دستگاه‌ها و مواد اولیه حوزه لوازم یدکی

مدیر کارگاه سرتول پلاستیک بیان کرد: چندی پیش دستگاهی را از خارج از کشور خریداری کردیم. این دستگاه 4 ماه در گمرک خاک خورد تا توانستیم آن را ترخیص کنیم. در ابتدا می‌خواستیم این دستگاه را از داخل کشور خریداری کنیم اما قیمت آن یک میلیارد و 800 میلیون تومان برایمان تمام می‌شد، جالب آنجاست که این دستگاه را با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان از ترکیه خریداری کردیم. متاسفانه عدم نظارت کافی بر حوزه قیمت‌گذاری مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

افزایش 50 درصدی کریستال نسبت به 2 ماه گذشته

وی در پایان خاطرنشان کرد: چندماه پیش قیمت تمامی اجناس به دلیل افزایش قیمت دلار، بالا رفت و قیمت لوازم یدکی نیزاز این قاعده مستثنی نبود. حال با گذشت 2 ماه و کاهش قیمت دلار، تمامی مشتریان از تولیدکنندگان انتظار دارند قیمت کالاهای خود را کاهش دهند. این درحالی است که قیمت کارتن 3 برابر شده است. کمترین افزایش قیمت در مواد اولیه مربوط به کریستال است که قیمت آن نسبت به گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

  • بازار لوازم یدکی, تولیدکنندگان, چراغ, رهاسازی قیمت, قالب سازی, قدرت خرید, مواد اولیه, نظارت
قبلیقبلبرای منطقه غرب درخواست SMS بانک کردیم که به ما ندادند
بعدیبلای «مازوت»بعدی

تولید موتور جدید، زیان خودروسازان را بیشتر می‌کند؟

محسن فاطمی 06 تیر 1401

ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!

عبدالحسین آزاد 10 تیر 1401

وقتی حتی اجاره خودرو هم تبدیل به رویا می‌شود!

محسن فاطمی 07 تیر 1401

قیمت خودرو در 7 تیر 1401 + وانت کاپرا 619 میلیون

سارا رستگار 07 تیر 1401

واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

حسین پورمحمد 11 تیر 1401

تولید نمونه اولیه هایما 8S در ایران خودرو خراسان

محمدامین الهی 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن