قطعات خودرو

روزه‌داری و مزاحمی به‌نام کرونا

تزئین مساجد در لبنان
با اینکه در بسیاری از کشورهای جهان به خاطر جلوگیری گسترش بیشتر ویروس کرونا از تجعات در عبادتگاه ها جلوگیری می شود، در شهرهای مختلف لبنان مساجد برای آغاز ماه رمضان و عبادت گروهی تزئین شده اند.

رعایت فاصله در پاکستان
در برخی از کشورهای اسلامی جهان امسال نماز تراویح برگزار نمی شود. اما برخی مسلمانان بر برگزاری نماز جماعت تاکید می کنند. در این مسجد پاکستان برای نمازگزاران با حفظ فاصله جای تعیین شده است.

ضدعفونی کردن مساجد
یکی دیگر از اقداماتی که در پاکستان برای برگزاری نماز جماعت و مراسم ماه رمضان روی دست گرفته شده، ضدعفونی کردن مساجد است.

نماز جماعت در فضای باز
در افریقای جنوبی مردم در فضای باز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک متری نماز جماعت برگزار می کنند.

تدابیر شدید امنیتی
در هندوستان برای رفت و آمد اجتماعی قیود شدیدی عملی می شود. همه عبادتگاه های مربوط به ادیان مختلف از برگزاری تجمعات منع شده اند و نیروهای امنیتی این کشور بر اجرایی شدن این دستورالعمل به شدت نظارت می کنند.

عبادت با ماسک
در برخی از کشورهای جهان نیز پوشیدن ماسک در محلات عمومی اجباری شده است. در اندونزی نمازگزاران با استفاده از ماسک و دستگاه های سنجش تب در مسجد حضور می یابند. در این عکس یکی از اعضای شورای علما، با استفاده از این دوربین حلال ماه را رصد می کند تا آغاز ماه رمضان را اعلام کند.

این روزهای سخت
در ماه رمضان مصرف مواد غذایی معمولا بیشتر می شود و رستوران ها کار و بارشان بهتر است. اما این مرد در مصر هنوز هم اجازه ندارد رستورانش را به خاطر شیوع ویروس کرونا باز کند.

کارهای ضروری
این نانوا در موگادیشو پایتخت سومالی تحت هیچ شرایطی نمی تواند نانوایی اش را ببندد؛ چراکه نان خشک یکی از اقلام مصرفی ضروری جامعه است. او نیز مثل دکترها در جریان بحران کرونا و ماه رمضان باید به مردم خدمات ارائه کند. البته در ماه رمضان ساعات کاری اش تغییراتی دارد.

ادامه جنگ و فقر
در میانه بحران جهانی کرونا نیز در نقاطی از جهان هنوز جنگ ادامه دارد و فقر را بیشتر از پیش دامن می زند. این پیرمرد یمنی درآمد یک روز کارگری اش را حساب می کند؛ شاید بتواند برای خانواده اش در ماه رمضان و در میان آتش و باروت جنگ چیزی برای سحری و افطار تهیه کند.

رمضانی رفتن
در برخی از کشورهای اسلامی مومنان به مناسبت رسیدن ماه رمضان در خیابان ها به شادی و سرور می پردازند. این دو جوان فلسطینی در نواز غزه در کوچه ها ساز و دهل رمضانی می زنند. در برخی نقاط افغانستان نیز رسم رمضانی رفتن بعد از افطاری وجود دارد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است