قطعات خودرو

رونمایی از کامیون الکتریکی- باتری‌دار جدید اسکانیا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،هم راستا با سخت‌تر شدن الزامات زیست‌محیطی فعلی و آینده، تولیدکنندگان خودروهای باری در اروپا به طور جدی در فرآیند برقی کردن خودروها متمرکز شده‌اند. در همین راستا اسکانیا نیز چشم‌انداز برقی کردن کامیون‌های خود را ترسیم کرده است.

درحال‌حاضر محدوده پیمایش کامیون‌ها و اتوبوس‌های تمام‌برقی اسکانیا حداکثر به ۲۵۰کیلومتر و هیبریدهای قابل‌شارژ با برد کاملا الکتریکی ۶۰ کیلومتر بوده که عرضه شده‌اند.

یکی از کامیون‌های پلاگین-هیبرید اسکانیا که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود از همان باتری‌هایی استفاده می‌کند که قدرت پیمایش ۶۰کیلومتر را دارند اما به تجهیزات شارژ سریع مجهز شده و می‌تواند باتری را در نیم ساعت به شارژ کامل برساند.

 

طبق برنامه‌ریزی اسکانیا تا سال ۲۰۲۳ برای حمل‌ونقل منطقه‌ای، کامیون‌های ۴۰تنی قادر خواهند بود تا ۴ ساعت بدون توقف و کامیون‌های ۶۰تن تا سه ساعت بدون توقف به مسیر خود ادامه دهند. در همین راستا اسکانیا به‌تازگی از جدیدترین کامیون باتری‌دار خود رونمایی و آن را راه‌حلی برای مسافت‌های طولانی معرفی کرده است.

برنامه الکتریکی‌سازی 50درصدی اسکانیا تا 2030

طبق برنامه اسکانیا تا سال ۲۰۲۴ کامیون‌های برقی قرار است در ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ شوند و طبق برنامه رانندگان استراحت کنند، همچنین ۴ ساعت کار برای کامیون‌های ۶۰ تنی و ۴.۵ ساعت کار برای کامیون‌های ۴۰ تنی در نظر گرفته شده، اسکانیا وعده داده است سال ۲۰۲۵ در همه اندازه‌ها کامیون‌های برقی در دسترس بوده و به بازار عرضه شوند. طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵، ۱۰درصد از کل فروش این شرکت از کامیون‌های برقی خواهند بود. این شرکت سوئدی اسکانیا اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰، ۵۰درصد فروش خود را به خودروهای تجاری برقی اختصاص داده و همچنین تا این زمان، انتظار می‌رود شبکه گسترده‌ای از زیرساخت‌های اسکانیا در اکثر بازارهای دنیا ایجاد شود.

نسل جدید کامیون‌های الکتریکی

اسکانیا راه‌حل‌های کاملی را مبتنی‌بر خودروهای الکتریکی باتری‌دار برای مسافت‌های طولانی منطقه‌ای معرفی می‌کند. این خودروها با قدرت، برد و ظرفیت شارژ بالای برای عملیات روزانه همراه هستند و راه‌حلی بدون دردسر برای این بخش خواهند بود. اسکانیا به مسیر الکتریکی‌سازی محصولات خود ادامه می‌دهد تا با مشارکت مشتریان به اهداف تعیین‌شده خود مبتنی‌بر کاهش آلاینده CO2 دست یابد. این شرکت براساس نقشه‌راه اعلام‌شده خود، کانون راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کند که براساس سطح بعدی کامیون‌های برقی باتری‌دار ساخته‌ شده‌اند. نسل جدید کامیون‌های الکتریکی اسکانیا که با کابین‌های خواب R یا S عرضه می‌شود، بخشی از راه‌حل کاملی است که دری از چشم‌انداز حمل‌ونقل برقی را به روی تعداد زیادی از مشتریان و برنامه‌های کاربردی باز می‌کند. اسکانیا با باتری‌های 624 کیلووات ساعتی نصب شده، ابزاری را برای تغییر عمده در مورد کامیون‌های الکتریکی و عملکرد آنها در مسافت طولانی منطقه‌ای فراهم می‌کند.

راهکاری برای کاهش آلاینده‌ها

نسل جدید کامیون‌های الکتریکی‌-باتری‌دار اسکانیا براساس مدل‌های کلاسیک اسکانیا و ویژگی‌هایی چون مدولار بودن و پایداری و کاهش هزینه‌های عملیات ساخته شده است. فردریک آلارد، معاون ارشد و رئیس بخش خودروهای الکتریکی اسکانیا می‌گوید: «افزودن این راه‌حل‌ها به مجموعه اسکانیا یک تغییر بزرگ برای مشتریانی است که می‌خواهند در این بخش فعال باشند و با این خودروها کار کنند. با این اضافه شدن این محصول به سبد خودروهای هیبریدی و الکتریکی‌های باتری‌دار توزیع شهری که در سال 2020 معرفی کردیم، می‌توانیم مجموعه‌ای پایدار و چندوجهی از راه‌حل‌های آلایندگی صفر را برای مشتریان خود ارائه دهیم.»

45دقیقه شارژ؛ پیمایش 350 کیلومتر

با کامیون‌های جدید اسکانیا، مشتریان می‌توانند از کاربری‌های متفاوت مانند کشنده و تریلر و حمل‌ونقل مواد غذایی با دمای کنترل‌شده بهره ببرند. برد این خودروها بسته به وزن، پیکربندی و توپوگرافی متفاوت است اما یک کشنده 2*4 با شش باتری می‌تواند با هر 45 دقیقه شارژ تا 350 کیلومتر را با سرعت متوسط 80 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها بپیماید. مطلوب‌ترین نوع شارژ برای این کامیون‌ها، مسیرهای ثابتی است که برای شارژ برنامه‌ریزی‌شده در پارکینگ‌ها یا در مقصد فراهم شده، زمان لازم برای شارژ کامل این خودروها 90 دقیقه است اما یک ساعت شارژ، به عنوان یک قانون کلی، بین 270 تا 300کیلومتر به برد این خودروها اضافه می‌کند. سطح توان خروجی پیوسته برای این کامیون 45 R یا S 410 کیلووات (معادل حدود 560 اسب‌بخار) است. کامیون‌های الکتریکی جدید اسکانیا در حال حاضر در نمایندگی‌های این شرکت قابل‌سفارش است و تولید آن در سه‌ماهه چهارم 2023 آغاز خواهد شد. در دسترس بودن راه‌حل‌های شارژ در واقع برای مشتریان اروپایی که می‌خواهند سرمایه گذاری در کامیون های الکتریکی-باتری‌دار را در مقیاس بزرگ‌تر شروع کنند، بسیار مهم است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است