قطعات خودرو

رویکرد قانون جدید چک؛ رفع موانع فضای کسب‌وکار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون جدید چک در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع فضای کسب‌وکار تدوین شده است و در روند اجرای خود معاملات اقتصادی و تجاری را تسهیل خواهد کرد.

مهدی طغیانی درباره اجرای قانون جدید چک گفت: خوشبختانه بخش مهمی از قانون جدید چک که همان ثبت سیستمی در سامانه صیاد می‌شود از آغاز سال ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: قانون جدید چک در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع فضای کسب‌وکار تدوین شده است و معتقدم قانون مذکور در روند اجرای خود معاملات اقتصادی و تجاری را تسهیل خواهد کرد. البته شاید مشکلات جزئی در ابتدای کار به دلیل جدید بودن فرایندها وجود داشته باشد که قابل حل است. به عبارتی منطقی نیست به دلیل یک سری مشکلات جزئی کل قانون  زیر سوال برده شود.

طغیانی تصریح کرد: بررسی‌های دقیقی در خصوص قانون جدید چک در کمیسیون‌های اقتصادی و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی انجام شده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، عدم اجرای قانون جدید خسارت‌های فراوانی به کشور وارد خواهد کرد.

وی گفت: بر این اساس امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با اجرای قانون جدید چک به وظایف و تعهدات خود عمل کنند.

طغیانی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، قانون جدید چک تعداد چک‌های برگشتی را به لحاظ تعداد و ارزش نسبت به قبل از اجرای قانون کاهش داده است که این موضوع اهمیت بالای قانون جدید چک را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است