قطعات خودرو

زمان ثبت‌نام بعدی طرح عرضه یکپارچه خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه جذب صمت در رابطه با طرح یکپارچه عرضه خودرو، اظهار کرد: اواخر سال گذشته ثبت نام در طرح یکپارچه آغاز شد و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند. روز گذشته ۶ شرکت از جمله شرکت سایپا، مدیران و کرمان موتور فراخوان خود را صادر کردند و از امروز عملا فرآیند تحویل خودرو آغاز شده است. متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند، طبق اولویت‌بندی باید با شرکت‌های خودروساز قرارداد خود را منعقد کنند. در این صورت ممکن است ظرف همین هفته فرآیند تحویل آغاز شود.

 

 

وی افزود: دو شرکت ایران خودرو و بهمن خودرو در چند روز آینده فراخوان خود را اعلام می‌کنند. علاوه بر این دوره که تمامی کسانی که ثبت نام کردند بر اساس نوبت‌دهی خودرو دریافت خواهند کرد، از ۱۶ اردیبهشت ماه مرحله جدید ثبت نام را آغاز خواهیم کرد. خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده تمامی تقاضاها را پاسخ خواهند داد.

 

 

وزیر صمت در ادامه گفت: شرکت‌های دیگر مثل کرمان موتور هم ۶ ماه مهلت برای تحویل خودرو در نظر گرفته‌اند. در مرحله دوم ثبت نام نیز مثل مرحله اول به صورت نوبت‌دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان طبق نوبت‌دهی خودرو دریافت می‌کنند. شرکت ایران خودرو نیز زمان تحویل خودروها را تا انتهای همین هفته اعلام خواهند کرد.

 

 

وی در پایان تاکید کرد: بازار خودرو در حال حاضر یک بازار کاذب است. هم از این جهت که فضای تورمی کشور باعث شده که برخی شهروندان برای حفظ ارزش پول خودرو و کالا نگهداری کنند که این یک تقاضای کاذب ایجاد کرده و از طرفی هم در هفته‌های گذشته افرادی که می‌توان به آن‌ها مافیای خودرو گفت، سعی در دامن زدن بر افزایش قیمت‌ها داشته‌اند. امسال با افزایش تولید و عرضه و علاوه بر این واردات خودرو، بازار خودروی کشور به تعادل می‌رسد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *