قطعات خودرو

زیبایی را به شهر بازگردانیم

گفت وگو بارئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه مجاز، اتو سرویس ، توقفگاه ، پارکینگ و کارواش های تهران :

اتحادیه­ای وسیع با اهمیت، ارزش آفرین و افقی روشن

 اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه مجاز، اتو سرویس ، توقفگاه ، پارکینگ و کارواش های تهران، یکی از قدیمی ترین اتحادیه های صنفی تهران است. این اتحادیه در سال 1333 تاسیس شد. اما رسته هایی که زیر نظر آن هستند در دو گروه قابل دسته بندی هستند گروه اول تعمیرگاه های مجاز و اتوسرویس­ها که خدمات فنی می دهند و در واقع همه خدمات تعمیرگاهی اعم از مکانیکی، جلوبندی سازی، برق و باطری و سایر موارد می توانند در یک محل و با یک پروانه کسب ارائه کنند. این گروه برای همه صاحبان خودرو اعم از سواری و سنگین نقطه امید هستند. اگر به این دو رسته اهمیت کافی داده شود شاید بتوانیم با آرامش خاطر بیشتر از خودروی خود استفاده کنیم. مردم مایلند به یک جنرال سرویس مراجعه کنند و خودروی خود را تحویل دهند. تمامی قسمت های خودرو چک  و بررسی شده و رفع نقص شود. خودرو آماده شده خیلی روشمند با یک صورتحساب کامل با درج جزئیات و تعهد به گارانتی و وارنتی خدمات انجام شده تحویل بگیرند. حتی در شرایط امروز که خرید خودروهای صفر کیلومتر سخت و گران شده است این دو رسته می توانند اورهال یا بازسازی کامل خودروها را عملیاتی کنند و کسب وکاری پر طرفدار برای خود ایجاد کنند.

گروه دوم یعنی توقفگاه ها و کارواش خدمات فنی ارائه نمی کنند و جزء رسته های خدماتی به حساب می آیند. البته در میان توقفگاه ها اهمیت فوق العاده در تهران پر از خودرو با کمبود توفقگاه دارند. قیمت بالای زمین و هزینه های ساخت پارکینگ های مدرن مانع از سرمایه گذاری در این بخش شده است در حالی که با همکاری شهرداری تهران و ایجاد یک پویش همگانی می توان به توسعه توقفگاه های عمومی پرداخت مثلاً الزام تمامی دارندگان خودرو، واحدهای صنفی پرمراجعه، دوایر دولتی و دفاتر خدمات عمومی و شرکت های خصوصی  به ارائه سند پارگینک یا قرارداد اجاره سالانه با یک پارکینگ عمومی متناسب با حجم خودرو مراجعین این گام می تواند با تشویق به خرید واحدهایی از پارکینگ های عمومی تکمیل شود. در این صورت خواهیم دید  کنار معابر سواره رو، کوچه و پس کوچه تا چه اندازه تخلیه خواهند شد. مشکل پارک های دوبله و حتی ترافیک کاهش چشمگیر خواهند داشت.

اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش های تهران

66سال قدمت و 6 رئیس

این اتحادیه در طی 66 سال فعالیتش 6 رئیس داشته است. البته طولانی شدن مدت مدیریت در صنوف امر متداول است با این میانگین 11 سال برای هرمدیر یک رکورد به حساب میآید. اکنون اتحادیه تعداد 800 نفر عضو رسمی دارد.

یکی از ویژگی های بارز اعضای اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه ، اتو سرویس ، توقفگاه ، پارکینگ و کارواش های تهران همدلی و همراهی می باشد که هرگاه اتحادیه برای فعالیت های عمومی و خیرخواهانه نیاز به مشارکت اعضاء داشته به خوبی استقبال شده است.

امدادخودرو، نیازمند امداد

چند ماهی است که طبق قانون شرکت های امداد خودرو موظف به دریافت پروانه کسب از این اتحادیه شدند ولی به شدت مقاومت می کنند به گونه ای که تاکنون فقط دو واحد صنفی پروانه کسب دریافت کرده اند. شاید گریزان بودن از عضویت در اتحادیه و نطارت را به توان در حجم فراوان شکایات مردمی از امداد خودروها در شورای حل اختلاف اتحادیه جستجو کرد که معمولا در همه  پرونده ها حق با مردم است.

تعمیرگاه های مجاز پایبند به قانون

تعمیرگاه های مجاز سالیان سال است که عضو فعال و قانونمند اتحادیه هستند. قوانین و مقررات اتحادیه را به درستی اجرا می کنند. زیرا عمل به قانون ما را نظامند و مشتریان را راضی می کند. اما مشکل خودروسازانی هستند که طبق قانون باید برای فعالیت های تحت عنوان گارانتی و خدمات پس از فروش از اتحادیه پروانه کسب بگیریند ولی حاضر نسیتند به قانون تن بدهند و زیر نظر یک نهاد عمومی و مردمی کار کنند.

نرخ خدمات، انعام گرفتن ممنوع

اول از همه بگویم که گرفتن انعام اگر به صورت اجباری باشد در واحدهای صنفی تابعه این اتحادیه ممنوع است. البته در گذشته شاید دادن انعام رواج داشت ولی در حال حاضر کلیه رسته های اتحادیه نرخ نامه دارند که در معرض دید مشتریان است لذا دریافت هر گونه وجهی غیر از نرخ نامه ممنوع است.

تنوع در برندهای لوازم یدکی، بدون اطمینان از کیفیت  

از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و سازمان های نظارتی گلایه داریم. متاسفانه قطعات خودرو در طرح ها و مدل های مختلف با نشان استاندارد بسته بندی های شیک و هولوگرام عرضه می گردند. اما وقتی بر روی خودرو نصب می شوند معلوم نیست چند وقت کار می کنند. در حالی که قیمت لوازم بالاست، کیفیت بسیار پایین است گاهی با نشان جعلی استاندارد نیز مواجه می شویم. این اصلاً زیبنده  مصرف کننده نیست. صاحب خودرو هزینه قطعه و تعمیرات را پرداخته اما خالیش راحت نیست نمی داند کی و کجا دوباره خودرو با همان نقص قبلی متوقف می شود.از اتحادیه لوازم یدکی خودرو و انجمن تولیدکندگان قطعات، سازمان استاندارد و همه مسئولین می خواهیم نظارت موثر داشته باشند.

زیبایی را به شهر بازگردانیم

یکی از محسنات دایرکردن تجمیع کردن خدمات خودرویی در تعمیرگاه های مجهز ومرکزی زیبایی شهر است. وقتی از تعداد مغازه های عرضه هم ردیف خدمات خودرو از سطح شهر جمع شده ودز یک جا متمرکز شود ترافیک از بین می رود خیابانها خلوت تر وزیباتر می گردد محیط زیست سالم می شود وهوای شهر هم به سمت سالم شدن می رود وهمگان از تجمیع خدمات خودرویی بهره می برند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *