• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4570

خانه » ساخت قطعات سیستمهای رانش دریایی اصلامقرون به صرفه نیست

  • زهره حاجیان
  • 7 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4570

ساخت قطعات سیستمهای رانش دریایی اصلامقرون به صرفه نیست

“مهدی نگهبان” در زمینه کنترل سیستم‌های رانش دریایی در” فروشگاه هامون” کار می‌کند. وی سیستم‌های رانش دریایی را طراحی و نصب می‌کند و اگر لازم باشد تجهیزات مورد نیاز را می‌سازد و در غیر این صورت تجهیزات را وارد می‌کنند.نگهبان از سال ۷۰ در شرکت همکارماشین  که نماینده کاترپیلار بود، استخدام شد و 2 سال به عنوان مربی آموزش مشغول به کار بود و پس از آن تا سال ۸۲ به عنوان مدیر فنی به فعالیت خود ادامه داد.

‌نگهبان رابط بین نمایندگی و کاترپیلار در زمینه مسائل فنی و گارانتی بوده است. از سال ۸۲ از این شرکت خارج شد و‌ درشرکت خود به نام “هامون موتور” مشغول به فعالیت شد. در حال حاضر شرکت وجود دارد؛ اما خیلی فعال نیست و بیشتر فعالیت خود را در فروشگاه متمرکز کرده‌ایم.

مهمترین مشکل رسته شما چیست؟

ما با مشکل تحریم مواجه هستیم. تجهیزاتی که ما روی آن کار می‌کنیم بسیار خاص است و شرکت های خاصی در دنیا در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت می‌کنند.

 البته ما تلاش می‌کنیم برخی از این تجهیزات را خودمان طراحی کنیم. تعداد پروژه‌هایی که ما در طول سال آنها را اجرا می‌کنیم کم است؛ زیرا ما با دنیا نمی‌توانیم ارتباط بگیریم. در ایران نیز بسیاری از کارها خوابیده است.

تصور کنید با می‌خواهیم یک یا ۲ پروژه را در سال اجرا کنیم تعداد این پروژه‌ نیز آنقدر زیاد نیست که بخواهیم قطعاتی که می‌خواهیم از خارج وارد کنیم را در داخل کشور بسازیم. ساختن این قطعات اصلا مقرون به صرفه نیست؛ زیرا پروسه طراحی، قالب‌گیری و ساختن این قطعات بسیار گران تمام خواهد شد.

به دلیل تحریم و افزایش قیمت ارز، واردات قطعات نیز بسیار گران تمام خواهد شد. پس از اینکه اجناس را وارد کشور کردیم در گمرک با مشکلاتی مانند ثبت سفارش مواجه می شویم که منجر می شود بر هزینه هایی که در راستای واردات قطعات انجام داده‌ایم بیشتر افزوده شود.

بسیاری از مشتریان از بالا بودن قیمت قطعات گلایه دارند.ما بیشتر با ارگان‌های دولتی قرارداد منعقد می‌کنیم. بر اساس تعرفه‌های دولتی مندرج در قراردادها نمی‌توانیم بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد پیش پرداخت دریافت کنیم این مبلغ تمامی هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی پروژه نیاز است را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

مهمترین انتظار شما از هیئت مدیره جدید اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات چیست؟

هیئت مدیره جدید اتحادیه باید تلاش کنند سخت‌گیری‌‌ها برای اخذ مجوز را کاهش دهند. حدود یک سال و نیم است که من درخواست جواز داده‌ام و تمامی مراحل لازم را نیز طی کرده‌ام؛ اما به دلیل یک مسئله ساده کار ما ۶_۵ ماه به تعویق افتاده است. پروسه صدور مجوز دشوار طولانی و نفس‌گیر است.در چنین شرایطی بسیاری از مشتریان در حالت انتظار باقی مانده‌اند؛ زیرا مشتریان از جواز ما می‌خواهند. ما پول و مدارک لازم برای اخذ مجوز را ارائه کرده‌ایم، حتی از اماکن‌ به فروشگاه آمده و بازرسی‌های لازم نیز انجام شده است؛ اما تنها به دلیل آن که ۳ دانگ مغازه را به صورت وکالتی خریداری کرده‌ام دچار مشکل شده‌ام. انتظار دارم هیئت مدیره جدید در راستای کاهش سختگیری‌های لازم برای صدور مجوز اصناف اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم بتوانند در زمینه تجارت، امور خود را بهتر پیش ببرند.

شما روند آینده بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اگر وضعیت موجود در بازار در آینده نیز حاکم باشد شرایط چندان مطلوب نخواهد بود. اما اگر وضعیت ارز و واردات و صادرات کمی بهتر شود تصور می‌کنم جهشی در بازار رخ خواهد داد.

آیا تجارت دیجیتال وارد حرفه شما شده است؟

بله؛ اما به تدریج به سمتی حرکت می‌کنیم که خدمات خود را به صورت دیجیتال به مشتریان ارائه دهیم. در واقع خدمات خود را در صفحات فضای مجازی قرار می‌دهیم تا بتوانیم مشتریان را جلب کنیم. به دلیل اینکه کار ما بسیار خاص است مشتریان ما هم مشتریان خاصی به شمار می‌روند. ما در زمینه تجارت دیجیتال اقداماتی انجام دهیم و چه ندهیم، در فروش ما تاثیر چندانی ندارد.

آیا تولید داخلی در رشته تخصصی شما امکان‌پذیر است؟

بله تا حدودی در این زمینه ورود کرده‌ایم اما به دلیل آن که ساخت قطعات داخلی گران‌تر تمام شد، مشتری چندان راغب نبود که قطعات را برایش بسازیم. حتی در یک موردی هم مشتری خواست و انجام دادیم و از نطر کیفی هم قابل قبول بود اما چون فروش قطعه بسیار محدود است هزینه‌های تمام شده اش بسیار بالاست.

ترکیب مشتریان و نحوه کسب و کار شما به چه صورتی است؟

بیشتر مشتریان ما از بخش دولتی است؛ به طوری که می‌توان ادعا کرد ۹۵ درصد مشتریان از بخش دولتی هستند. خدمات ما بیشتر مورد نیاز بخش دولتی بوده و به بخش خصوصی کمتر به سمت چنین اقداماتی رفته است.

  • کاترپیلار
قبلیقبلاحتمال استعفای جان کری به دلیل اتهام لو دادن اطلاعات به ایران
بعدیخطر دستکاری سیستم الکتریکی خودروبعدی

ابعادی از توزیع کالابرگ؛ فعلا یارانه نقدی “حاکم” است

عبدالعلی مجد 05 تیر 1401

شرط پلیس راهور برای واردات خودرو

محمدامین الهی 04 تیر 1401

آیا تعطیلات تابستانی بدون کرونا ما را واردکننده بنزین می کند؟

سارا رستگار 05 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

نافرمانی از فروش یکپارچه

مرتضی مهدوی 05 تیر 1401

تولید نمونه اولیه هایما 8S در ایران خودرو خراسان

محمدامین الهی 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است
گک EA6 | زیبا ، پرآپشن با قیمت مناسب
چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود
آینده در دستان خودروهای متصل
افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز
ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!
فراری هم الکتریکی می‌شود
جوان‌سازی پیرمردها! عجیب‌ترین فیس‌ لیفت‌ از پراید و ۴۰۵ تا گلف و آوانته
استون مارتین والکری و مرسدس-ای ام جی وان چگونه قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند؟
لاستیک «Mud terrain»؛ ویژه محیط آفرودی
چطور جلوی لرزش موتور خودرو را بگیریم؟

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن