قطعات خودرو

سایپا P90

شرکت سایپا با استفاده از ظرفیت قرارداد بسته شده با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

با توجه به داخلی‌سازی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است.

معرفی کوتاه

سایپا P90 یا ال90 ایرانیزه، فقط یک فیس لیفت نیست؛ بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و علی الخصوص قدیمی دارد. این خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی‌های به روزتری در آن دیده خواهد شد.

در بخش جلویی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده میگردد. کاسه چراغ با اجزا جدیدی همراه شده که به مراتب ساختار زیباتری نسبت به رنو تندر90 دارند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کردند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابرپیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.

  • از امکانات احتمالی این خودرو که قرار است تا در نمونه نهائی سایپا P90 نصب شود، به شرح ذیل است:
  • مانیتور لمسی به همراه نویگیشن
  • سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب به همراه دوربین عقب
  • دی لایت
  • رینگ آلومینیومی طرح اسپرت
  • تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه نمایشگر
  • آینه تاشو برقی

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نشده و بخشی از اجزای چراغ عقب نیز بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شدند. نتیجه طراحی جدید این خودرو، باعث خواهد شد تا محصول جدید سایپا، ظاهری ساده و خسته کننده نداشته باشد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 باعث جوان پسندتر شدن آن خواهد شد. سایپا P90 قرار است تا در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه شود و همانطور که پیشتر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید شرکت سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است