قطعات خودرو

سریع ترین خودروهای لامبورگینی تاریخ را بشناسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از سریع ترین خودروهای لامبورگینی (Lamborghini) تاریخ که هوش از سر شما خواهند پراند. به نظر شما سریع ترین گاو خشمگین ایتالیایی کدام مدل است؟

 

خودروهای لامبورگینی به هیچ وجه سریع ترین اتومبیل‌های جهان نیستند و در نبرد با بوگاتی و یا کونیگزگ حرفی برای گفتن ندارند. با این حال، نمی‌توان منکر صلابت و طراحی پرشکوه این محصولات در عین سرعت فوق‌العاده بالای آن‌ها شد.

علیرغم این که در بخش سرعت رقبای زیاد برای خودروهای لامبورگینی وجود دارد، اما هیچ برندی نمی‌تواند در بخش طراحی خیره‌کننده و منحصربفرد حتی به این کمپانی نزدیک شود!

در عین حال امروز قصد داریم به بررسی تعدادی از سریع ترین خودروهای تولید شده توسط لامبورگینی بپردازیم و مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

شما فکر می‌کنید سریع تری لامبورگینی دنیا کدام مدل است؟ سنتاریو، کونتاش یا سیان؟

 

سریع ترین خودروهای تولید شده توسط لامبورگینی
لامبورگینی سنتاریو

سنتاریو Lamborghini

خودروهای مهم و تاثیرگذار لامبورگینی معمولا در تعداد محدود طراحی و ساخته می‌شوند.

مدل سنتاریو نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ چرا که این برند ایتالیایی در سال ۲۰۱۷ به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد تولد بنیانگذار برند لامبورگینی، فروچیو لامبورگینی، بیست مدل کوپه و بیست مدل رودستر این خودرو را تولید کرده و روانه بازار نمود.

سنتاریو همانند بسیاری مدل‌های پریمیوم و جدید لامبورگینی از یک موتور 6.5 لیتری تنفیس طبیعی با موتور V12 استفاده کرده و قدرتی 759 اسب بخاری دارد.

لامبورگینی ادعا می‌کند که حداکثر سرعت مدل سنتاریو به ۲۱۷ مایل بر ثانیه می‌رسد.

در کنار موتور قدرتمند و خشن این خودرو، طراحی شگفت‌انگیز و بسیار تهاجمی آن و استفاده از فیبر کربن در طراحی بدنه نیز در رسیدن به این سرعت موثر هستند.

سنتاریو همچنین به‌خاطر ظاهر بسیار خشن و تهاجمی خود نیز در میان خودروهای لامبورگینی مشهور است.

 

لامبورگینی روئلتو

سریع ترین لامبورگینی

لامبورگینی روئلتو نخستین خودروی تمام هیبریدی با لوگوی گاو خشمگین است که ده سال پس از خودروی سنت‌شکن فراری لافراری رونمایی شد.

علیرغم اینکه Revuelto کمی دیر به عرصه خودروهای سوپر اسپورت تمام هیبریدی وارد شد، اما محصولی بسیار قدرتمند و گردن‌کلفت است که تمامی رقبایش را به چالش می‌کشد. سه موتور الکتریکی به کار رفته در این خودرو در کنار موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی این هیولا مجمموعا قدرتی 1001 اسب بخاری تولید می‌کنند.

مشخصات دقیق فنی این خودرو هنوز رسما اعلام نشده؛ چرا که تولید انبوه آن هنوز به‌طور کامل انجام نشده است.

همچنین مصرف بنزین این خودرو نیز دیگر نقطه ابهام آن به شمار می‌رود. البته اگر یک لامبورگینی را برای مصرف انرژی بهینه‌اش خریداری کنید، احتمالا خیلی سریع از خرید خود پشیمان خواهید شد!

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط لامبورگینی، این خودرو قادر است ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

روئلتو همچنین با رسیدن به بیشینه سرعت ۲۱۷ مایل بر ثانیه دقیقا با رکورد حداکثر سرعت لافراری برابری کرده و در میان سریع ترین لامبورگینی های تاریخ هم قرار می‌گیرد.

با این که فراری نخستین ابرخودروی هیبریدی دنیا را رونمایی کرد؛ اما روئلتو نشان داد که نبرد همچنان ادامه خواهد داشت!

 

لامبورگینی سیان اف کی پی ۳۷

سیان Lamborghini

در حالیکه روئلتو عنوان نخستین خودروی هیبریدی کلاسیک لامبورگینی را یدک می‌کشد، اما سیان اف کی پی ۳۷ نخستین خودروی هیبریدی خفیف (Mild Hybrid) این برند به شمار می‌رود.

در این خودرو به جای استفاده از باتری برای تامین انرژی موتورهای الکتریکی از خازن‌هایی بسیار بزرگ استفاده می‌شود که قادرند به یکباره حجم زیادی از انرژی را به موتور الکتریکی آن منتقل کنند.

طراحی Sián FKP 37 نوک‌تیزتر از تمامی خودروهای لامبورگینی در سال‌های اخیر است و به‌گونه‌ای انجام شده که لبه‌های دو طرف کاپوت خودرو به‌طور خودکار باز شده و هوا را به داخل موتور می‌کشند. همانند دیگر اتومبیل‌های اخیر لامبورگینی، سیاف اف کی پی 37 هم از یک موتور 6500 سی سی تنفس طبیعی V12 استفاده می‌کند.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد طراحی نوک‌تیزتر این خودرو باعث ارتقای عملکرد آیرودینامیکی آن و در نتیجه شتاب‌گیری سریع‌تر و حداکثر سرعت بالاتر شده است.

به گزارش لامبورگینی، حداکثر سرعت این مدل به بیش از ۲۲۰ مایل بر ثانیه می‌رسد که آن را علاوه بر پیشرفته‌ترین، به یکی از سریع ترین اتومبیل‌های این کمپانی تبدیل می‌کند.

بد نیست بدانید که کلمه Sián در یکی از گویش‌های زبان ایتالیایی به معنای صاعقه است!

 

لامبورگینی کونتاش ال پی آی ۸۰۰-۴

سریع ترین لامبورگینی

مدل کونتاش ال پی آی ۸۰۰-۴ ادای احترامی به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ابرخودروهای دهه 70 و 80 اروپا، یعنی لامبورگینی کونتاش است و در طراحی آن از همان چراغ‌های ذوزنقه‌ای، درب‌های قیچی مانند و زاویه‌های تیز مدل Countach اصلی استفاده شده است.

این خودرو که به ادعای خود لامبورگینی طراحی تهاجمی‌تری نسبت به مدل اوریحینال دارد، در تعداد بسیار محدودی تولید شده؛ به‌طوری که تنها ۱۱۲ عدد از آن ساخته و روانه بازار شده است.

طبیعتا برای بزرگداشت خودرویی افسانه‌ای مثل کونتاش نیاز به دستیابی به یک عملکرد فنی خارق‌العاده خواهد بود.

مدل Countach LPI 800-4 دقیقا موفق به دستیابی به این مهم شده و قادر است ظرف تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ثانیه برسد.

این خودرو همچنین از همان موتور V12 با حجم 6.5 لیتری به کار رفته در اونتادور بهره برده و قادر به تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت است.

به لطف این موتور بسیار قدرتمند، حداکثر سرعت مدل جدید کونتاش به ۲۲۱ مایل بر ساعت می‌رسد که آن را به دومین خودروی لامبورگینی سریع در تاریخ تبدیل می‌کند.

لامبورگینی وننو

"</a

مدل Veneno سریع ترین لامبورگینی تاریخ است که با طراحی عجیب و غریب و خیره‌کننده خود مرزهای طراحی خودروهای سوپر اسپرت را در نوردیده است.

وننو را نمی‌توان به‌طور خاص یک خودرو نامید! چرا که ظاهر آن با لبه‌های اغراق‌آمیز و مسحورکننده، ترکیبی از خودروهای بتمن در فیلم‌های ابرقهرمانی و جت جنگی اف ۲۲ رپتور ارتش آمریکاست!

این خودرو در سال ۲۰۱۳ به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز به کار برند لامبورگینی در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد. از زمان رونمایی این محصول تا به امروز کمتر اتومبیلی توانسته از حیث پیچیدگی طراحی و جلوه بصری با این خودرو رقابت کند.

قیمت لامبورگینی وننو در سال ۲۰۱۳ رقم سرسام‌آورد ۳.۳ میلیون دلار بود که با در نظر گرفتن تورم، معادل ۴.۲ میلیون دلار امروز است.

در ازای پرداخت این رقم باورنکردنی شما سوار بر یک هیولای ۷۵۰ اسب بخاری خواهید شد که قادر است ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل برسد.

Veneno همچنین با ثبت رکورد سرعت 220 مایل بر ثانیه، به‌راحتی عنوان سریع ترین و دیوانه‌کننده‌ترین خودروی تولید شده توسط این خودرو را از آن خود می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است