• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=3040

خانه » سوء استفاده از کد ملی سالمندان توسط برخی تایرفروشان متخلف

  • علی محمد اخوان
  • 20 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3040

سوء استفاده از کد ملی سالمندان توسط برخی تایرفروشان متخلف

به گزارش «قطعات خودرو»:برخی تایرفروشان برای دور زدن قانون و خارج کردن تایرهای پرتقاضا مانند تایر پرایدی از سامانه جامع تجارت،‌ دست به ترفند جدیدی زده‌اند. خرید یک لیست بلندبالا  شامل کدملی افراد سالمند با پرداخت هزینه‌ای  چند میلیون تومانی! بدین‌ترتیب هر روز تعداد زیادی تایر پرایدی(به‌دلیل وجود اختلاف بین نرخ مصوب و بازار) به این شیوه از سامانه جامع تجارت خارج می‌شود. 

‌این روزها به‌نام پیرزن‌ها و پیرمردهایی که حتی توان خروج از  منزل را هم ندارند، تایرهای سواری فروخته می‌شود و  این افراد در سامانه جامع تجارت به‌عنوان مصرف‌کننده نهایی معرفی می‌شوند. اگرچه ماه‌هاست فعالان صنف تایر و مدیران کارخانه‌های تولیدی نسبت‌به ناکارآمدی سامانه فروش تایر شکایت دارند و آن را عاملی برای قفل شدن بازار معرفی می‌کنند اما اصرار مسئولان برای ثبت خریدوفروش در سامانه باعث شده است متخلفان راه گریز را بیابند. 

این‌بار برخی فروشندگان سودجو ‌برای  خرید لیست‌های  کاملی از کدملی به ویژه کدملی افراد سالمند پول خرج می‌کنند. کدملی‌هایی که خیلی ارزان توسط برخی کارمندان متخلف به این افراد فروخته می‌شود و به نام هر کد ملی ۴حلقه تایر از سامانه خارج می‌شود. به گزارش خبرنگار «دنیای‌ خودرو» ‌اگر بین دوستان و اقوامتان کسی مغازه تایرفروشی دارد، ممکن است پیامکی  دریافت کنید که خبر از خروج ۴حلقه تایر با نرخ دولتی به یک نام و یک شماره ملی ناشناس از سامانه جامع تجارت بدهد. 

این پیامک بی‌شک برای شما دردسرساز نخواهد شد اما نشان می‌دهد شخص تایرفروش برای ثبت کدملی‌هایی که در قالب یک لیست کامل خریداری کرده است، نیاز به شماره همراه داشته بنابراین مجبور شده بین دوستان و آشنایان شما را انتخاب کند. 

درواقع وقتی یکی از همکارانمان با نگرانی از فروش روزانه ۴حلقه تایر با یک کدملی ناشناس و دریافت  پیامک آن  روی تلفن همراهش خبر داد، برآن شدیم به ابعاد ماجرا بپردازیم. قصه‌ای که پایان آن حکایت از ناکارآمدی سامانه فروش تایر دارد و اگر برخی کسبه سودجو قصد دور زدن قانون را داشته باشند، به‌راحتی می‌توانند با خرید کد ملی افراد به‌ویژه سالخوردگان،‌ نهادهای نظارتی را دور بزنند، شاید به همین دلیل است که هنوز هم اختلاف ۲۰۰هزار تومانی بین قیمت مصوب و بازار تایرهای پرایدی دیده می‌شود.

ازسوی‌دیگر خبرها حکایت از عدم ثبت  بخش عمده‌ای از خرید برخی نمایندگان در سامانه توسط  بعضی شرکت‌های تایرسازی دارد. تایرسازانی که به‌جای  ثبت مبلغ خرید نماینده خود در سامانه جامع تجارت، ‌تنها نزدیک به ۳۰درصد آن را در سامانه ثبت می‌کنند و مابقی لاستیک‌ها با استفاده از شیوه‌های خاص، ‌در قالب آزادفروشی راهی بازار می‌شوند. 

«دنیای‌ خودرو» در شماره آینده به بررسی بیشتر ابعاد این تخلف خواهد پرداخت تا مسئولان وزارت صمت و سامانه جامع تجارت،‌ اگر همچنان اصرار بر فروش تایر بر مبنای سامانه مذکور دارند،‌ حداقل نسبت‌به برطرف کردن مشکلات ساختاری آن اقدام کنند و جلوی تخلفاتی از این دست را بگیرند

  • تایر فروش, سالمندان, قانون, کد ملی, کرونا
قبلیقبلکمتر از ۲ هزار دستگاه خودرو؛ همچنان با دستـور قضایی در گمرک
بعدیمعمای تولید بیشتر، زیان بیشتربعدی

چالش‌های خودرویی؛ سیاسی یا سیاستی؟

مرتضی مهدوی 07 تیر 1401

نگران نفوذ مافیای خودرو هستیم

علی محمد اخوان 06 تیر 1401

ویریتک آپریکال: ابرخودرو هیدروژنی با توان 1073 اسب بخار با طراحی پنین‌ فارینا

حسین پورمحمد 10 تیر 1401

تاریخ خودرو : جنرال موتورز شورلت را خرید

حسین توکلی 04 تیر 1401

بخشی از تصادفات در جاده‌ها به خاطر گرم بودن هواست!

علی محمد اخوان 08 تیر 1401

جیلی GC6 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید

علی محمد اخوان 11 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

گیرپاژ کردن موتور خودرو چیست؟
بهترین سدان‌های اسپرت بازار در سال ۲۰۲۲ که آلمانی نیستند!
تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ در مقابل سوبارو کراس ترک ۲۰۲۲
تندر ایرانی شاید با قلب روسی!
پژو ۲۰۶ بالاخره ارزان شد / واکنش بازار خودرو به عدم استیضاح وزیر صمت
رهبران مشهور دنیا چه خودروهایی سوار می‌شوند؟
واردات خودرو به این مناطق ممنوع است
جیلی GC6 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید
قیمت رنو مگان برقی اعلام شد
اتو هلد چیست؟
تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده
پیکاپ تاگا H به‌ صورت رسمی توسط صنایع خودروسازی پادرا رونمایی شد
شرکت سوئدی آینراید به دنبال عرضه کامیون‌های خودران است

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن