چو دانی ؛ توانی

امروز : سه‌شنبه 18 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=58631

خانه » فناوری جدید شفلر، بازده انرژی خودروی الکتریکی را تا ۹۶ درصد افزایش می‌دهد

  • عبدالحسین آزاد
  • 14 مرداد 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=58631

فناوری جدید شفلر، بازده انرژی خودروی الکتریکی را تا ۹۶ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، چند سال پیش، شرکت‌هایی که بسیاری از قطعات اصلی مانند جعبه دنده را برای خودروسازان تولید می‌کنند، متوجه شدند که بازاری جدید و بالقوه برای سود در شرف ظهور است. اگرچه نیازی به جعبه دنده چند سرعته سنتی یا خط محرکه نیست، خودروسازان همچنان به نوعی جعبه دنده برای قرار گرفتن بین موتور و چرخ‌ها نیاز دارند. از نظر بودجه‌ای، این برای برندهای بزرگی که خودروهای گرانقیمت و باکیفیت عالی می‌سازند خوب است؛ زیرا با همکاری تامین‌کنندگان متخصص، موتورهای الکتریکی و خودروی الکتریکی و سیستم‌های کنترلی را توسعه می‌دهند.

 

اما در مورد خودروسازان کوچک و متوسط ​​چطور؟ تامین‌کنندگان قطعات خودرویی استدلال کردند که پاسخ این سوال یک محور الکتریکی یکپارچه است که خودروسازان کوچکتر می‌توانند آن را از شرکت‌های قطعه‌ساز خریداری کنند و بدون دردسرهای مربوط به طراحی و توسعه و همچنین هزینه بسیار کمتر در طراحی خودروی الکتریکی خود بگنجانند.

 

خیلی زود، اولین نمونه‌ها ظاهر شدند و به دنبال بسته مکانیکی پایه، راه حل یکپارچه‌ای شامل کنترلر، اینورتر و ابزار یکپارچه‌سازی نرم افزار با خودرو ارائه شد. به عبارت دیگر، واحد محرک الکتریکی سه کاره (EDU) پا به صنعت گذاشت.

 

در حالی که خودروی الکتریکی معمولاً دارای گیربکس‌های کاهش سرعت تک‌سرعته هستند تا دور موتور را تا رسیدن به سرعت چرخ‌ها کاهش دهند، برخی خودروها (مثلاً پورشه تایکان) دارای گیربکس‌های دو سرعته هستند که مناسب موتورهای کوچک‌تر، سبک‌تر و با دور بالاتر هستند.

 

همانند جعبه دنده‌های تک سرعته، واحدهای محرک الکتریکی یا EDU برای ادغام این موتورهای کوچکتر و گیربکس‌های چند سرعته، ایده آل هستند تا پکیجی سبک‌وزن و جمع‌وجور که برای این کار طراحی شده است، بسازند.

 

شفلر (Schaeffler)، یکی از قطعه‌سازانی است که در این زمینه فعالیت می‌کند و اخیراً جدیدترین محصول خود را معرفی کرد. شفلر محصول جدید خود را «گام بعدی» در زمینه‌ی واحدهای محرک الکتریکی یکپارچه می‌نامد که از نسخه‌ی سه کاره به نسخه‌ی چهار کاره تبدیل شده است. طراحی جدید شرکت شفلر، آخرین اختراع بزرگ در زمینه‌ی توسعه خودروی الکتریکی یعنی مدیریت حرارتی به شمار می‌رود.

 

پیشرانه‌های الکتریکی در مقایسه با پیشرانه‌های احتراق داخلی به طور باورنکردنی از انرژی استفاده می‌کنند، اما همچنان متحمل ضررهایی می‌شوند. مهم‌ترین آن‌ها گرما است که توسط مقاومت الکتریکی در کابل‌ها، موتورها و مدارهای الکتریکی ایجاد می‌شود. از این جهت «گرما» یا به عبارت دیگر «تلفات حرارتی» مهم است که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی ایجاد می‌شود و نکته نهایی در مورد خودروهای برقی، کاهش شعاع حرکتی است.

 

به‌روزرسانی در محور (اکسل) جدید، ادغام یک سیستم مدیریت حرارتی به طور مستقیم در EDU است، از این رو واحد محرک الکتریکی جدید چهار کاره نامیده می‌شود.

 

یکی از روش‌های خنثی کردن اثر اتلاف انرژی از طریق تولید گرما، استفاده از آن گرما در جای مورد نیاز، به جای اجازه دادن به آن برای فرار به جو است. به این ترتیب، گرمایی را جایگزین می‌کند که باید با استفاده از انرژی باتری تولید شود، بنابراین یک وضعیت بازیافت برد-برد به وجود می‌آید.

 

اکسل جدید شفلر دارای سیستم کنترل هوشمندی است که هر یک از اجزای منفرد مانند موتور و تجهیزات الکترونیکی را مدیریت می‌کند و با سیستم‌های خودرو یکپارچه می‌شود تا از گرمای اتلافی برای گرم کردن کابین یا پیش‌تنظیم کردن باتری به دمای صحیح قبل از توقف شارژ سریع استفاده کند.

 

ادغام سیستم محرکه در یک واحد کامل همچنین به این معنی است که انرژی کمتری به عنوان گرما از طریق شیلنگ‌های غیر ضروری و کابل‌های ولتاژ بالا از دست می‌رود.

 

نتیجه نهایی این است که حداقل انرژی ارائه شده برای نیروی محرکه از بین می‌رود. و همان‌طور که مسئولان شفلر می‌گویند، آخرین درصدهای ذخیره شده در باتری به شعاع حرکتی اضافی تبدیل می‌شود. به گفته‌ی مسئولان این شرکت، بازدهی انرژی خودروی الکتریکی با روش جدید تا ۹۶ درصد افزایش می‌یابد.

 

  • خودروسازان, خودروی الکتریکی, فناوری شفلر, قطعات خودرو
قبلیقبلفروش جهانی خودرو در سراشیبی نزول
بعدیتحقیق از سه خودروساز بزرگ در آمریکابعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

بیش‌از ۸ میلیون حلقه تایر در کشور تولید شد
محمدامین الهی 17 مرداد 1401
بحران قطعه در خودروسازی پاکستان
مجتبی علوی 16 مرداد 1401
تشرح دلايل کمبود روغن موتور در بازار
محمدامین الهی 15 مرداد 1401
با ممنوعیت عرضه بدون شناسه لوازم یدکی خودرو صورت می گیرد: پایان سوداگری در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق
حسین پورمحمد 15 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

ناکارآمدی ایستگاه‌های شارژ، مانع گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی
محمدامین الهی 17 مرداد 1401
فیس‌لیفت ون داچیا داستر 2023 با لوگوی جدید داچیا معرفی شد
سارا رستگار 17 مرداد 1401
با بزرگترین پروژه شرکت هیوندای آشنا شوید، ساخت یک ابرشهر آینده
علی محمد اخوان 17 مرداد 1401
معضل بزرگ برای خودروسازان لوکس
مجتبی علوی 16 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی چکر ساخته شد

حسین توکلی 17 مرداد 1401

تاریخ خودرو : ای.ال.کورد شرکت کورد را تاسیس کرد

حسین توکلی 16 مرداد 1401

تاریخ خودرو : مدارکی برای ادغام شرکت فورد

حسین توکلی 15 مرداد 1401

تاریخ خودرو : استارت مدرن برای خودروها به ثبت رسیده است

حسین توکلی 14 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا: فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

این بوها در خودرو یعنی خبر بدی در راه است

محمدامین الهی 17 مرداد 1401

چه مواردی را در هنگام بنزین زدن بهتر است رعایت کنیم؟

مرتضی مهدوی 15 مرداد 1401

تعمیر شیشه‌ بالابر خودرو: روش‌ها و راهکارها و هرآنچه باید بدانید

سارا رستگار 14 مرداد 1401

چرا چراغ سرویس خودرو روشن می شود؟ چطور آن را خاموش کنیم؟

مجتبی علوی 14 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

گزارش تصویری جلسه کمیسیون اقتصادی اتحادیه لوازم یدکی -1

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

از 2023 در اروپا: فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه
15 مرداد 1401
تولیدکنندگان صنفی تحت پوشش اتحادیه قرار می‌گیرند
15 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

ناکارآمدی ایستگاه‌های شارژ، مانع گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی
تاریخ خودرو : نخستین خودروی چکر ساخته شد
توسط معاون اول رئیس جمهور: عوارض جدید خودروها تصویب شد + جزییات
بازار خودرو چشم انتظار مذاکرات وین /5 خودرو گران شدند
۴ پیش‌بینی از قیمت خودرو در آینده
این بوها در خودرو یعنی خبر بدی در راه است
فیس‌لیفت ون داچیا داستر 2023 با لوگوی جدید داچیا معرفی شد
صافکاری خودرو را بیش از حد جدی بگیرید
نسخه ارزان قیمت MVM ایکس 55 با نام Lada Xray مدل 2022-2023 در روسیه
بیش‌از ۸ میلیون حلقه تایر در کشور تولید شد
رونمایی چری از کراس اوور اکسید AtlantiX
نمایندگی شرکت آمیکو در زنجان افتتاح شد
از کاهش صدای کابین تا بهبود ارگونومی صندلی‌ ها و رفع نقص شیشه‌ بالابرها: سه تغییر خودرو شاهین از اردیبهشت ۱۴۰۱
فردا 511 مدل N-Sport ، تیونینگ اختصاصی
با بزرگترین پروژه شرکت هیوندای آشنا شوید، ساخت یک ابرشهر آینده

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن