• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=824

خانه » صف تامین کنندگان ، پشت در خودروسازان

  • عبدالعلی مجد
  • 11 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=824

صف تامین کنندگان ، پشت در خودروسازان

با توجه به روند افزایش تولید روزانه خودرو در شرکت های ایران خودرو و سایپا تامین کنندگان قطعات نیز حجم تولیدات خود را افزایش داده‌‍ اند.

به گزارش «قطعات خودرو» در حال حاضر به غیر قطعات خاص با تکنولوژی پیشرفته در مورد سایر قطعات تامین کنندگان مورد قبولی وجود دارند که برسر تحویل قطعه به خودروسازان رقابت می‌کنند. اغلب این سازندگان به امید افزایش تولید خودرو کار خود را توسعه کمی و کیفی داده اند تا بتوانند از خودروسازان سفارش بگیرند.

گفتنی است در حال حاضر گمانه زنی ها حاکی از وجود بیش 5000 قطعه ساز با نزدیک به 800 هزار نفر کارگرساده، کارگر ماهر(تکنسین)، استادکار، مهندس و کارمندان ستادی است.

1200 قطعه ساز عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی هستند و بقیه شامل:

1- کارگاه های مکمل مانند سازندگان قالب، تراشکاران، آبکاری ها و…

2- کارگاه‌های کوچک و متوسط که به دلایل مختلف در آمار قرار نگرفته اند. بسیاری از آن‌ها برای بازار لوازم یدکی کار می کنند.

ظرفیت ایجاد شده در بخش قطعه سازی کشور بیشتر حاصل نبود سیاستگذاری بلند مدت و آمار واقعی نیاز در هرسال است که موجب ورود افراد و سرمایه‌ها شده است اما بعضاً برای جلوگیری از ضرر و زیان به تولید اقلام بی نام یا نام های مجعول یا تقلبی روی آورده‌اند. بطوریکه کالا قابل رهگیری نبوده و برای کارخانه‌های خوش‌نام داخلی یا خارجی رقیب شده‌اند. رقابتی که اعتماد به آن نام معتبر را کاهش می‌دهد. در بعضی موارد دیگر نیز به جای تولید صرفاً مونتاژ یا فقط بسته بندی صورت می‌گیرد. البته متاسفانه این مورد به دلایل مختلفی از سوی بعضی کارخانه‌های تولیدی بزرگ و بسیار پرآوازه نیز صورت می گیرد.

همکاری انجمن‌ها با اتحادیه‌ها

به نظر می‌رسد انجمن های قطعه سازی و اتحادیه های خودرویی می توانند دیتابیس مشترکی ایجاد کنند و این بازار آشفته را سامانی بخشند. بعید به نظر می‌رسد دولت و خودروسازان در این کار پیش قدم شوند اما پس از شروع ذینفعان اصلی آن‌ها نیز همراهی خواهند کرد. چه بسا بتوانیم از تجربه‌ها و دانش‌های پراکنده و سرمایه های خرد و کلان یک صنف و صنعت قدرتمند بیافرینیم.

مانع اصلی در این همگرایی مشکل ذهنی است و البته بی اعتمادی یا ناشناخته بودن افراد برای یکدیگر که موجب احتیاط در تشریک مساعی و بیان واقعی توانایی‌ها و امکانات می گردد.

مسئله دیگر تفاوت سایز است کارگاه های کوچک نگران از دست رفتن استقلال، منافع و هویتشان در همکاری با تولیدکنندگان بزرگ است. تولیدکنندگان بزرگ نیز انگیزه کافی برای همکاری با خرده‌ پاها ندارند در حالی که اگر سیستم درستی طراحی شود همه به قدر کافی متنفع خواهند شد و رشد و توسعه نیز بوجود می‌آید. روشی که در کشورهای زیادی پاسخ داده است.

  • اتحادیه, انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو, بازار لوازم یدکی, تولیدکنندگان, خودروسازان, کارگاه های کوچک, مشکل ذهنی
قبلیقبلکامیون های وارداتی ترخیص می شوند
بعدیواردات خودرو آزاد می شودبعدی

ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت

مرتضی مهدوی 11 تیر 1401

تعیین تکلیف آئین نامه واردات خودرو در جلسه هیات دولت/ شرایط حذف قرعه کشی خودرو چیست؟

حسین پورمحمد 12 تیر 1401

رایزنی ایران خودرو با سازمان استاندارد برای رفع مشکل شماره‌گذاری سمند

محسن فاطمی 13 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

سیاستگذاری جدید فورد در جهت بازیافت بهتر باتری خودرو

محسن فاطمی 10 تیر 1401

بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا شرط عدم استیضاح وزیر صمت است

مرتضی مهدوی 12 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

بازدید مهندس برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : دو میلیونمین دستگاه خودروی کامارو ساخته شد
خریداران خودرو چند نوع مالیات باید بپردازند؟
شرایط پیش فروش سه محصول شرکت زامیاد اعلام شد
کاهش سرعت رشد زیان انباشته با تغییر در ترکیب تولید
خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود
عرضه جدیدترین محصولات بهمن در نمایشگاه تبریز
شرایط ­دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان
جهش کیفیت در زنجیره ارزش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو
طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی ـ روسی ـ ترکی
بحران ریزتراشه در خودروسازی
فروش از تولید سبقت گرفت
موتور خودروسازی گرم شد
سامانه یکپارچه فروش الزامات حقوقی و قضایی دارد
کشف خودروی کلاسیک تریموف انگلیسی در میناب/ قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!
قیمت خودرو در 13 تیر 1401 + دنا پلاس 445 میلیون

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن