قطعات خودرو

تصمیم گیری مناسب تر با حضور بخش خصوصی

سخنگوی انجمن قطعه سازان با انتقاد از چندگانگی مدیریت صنعت خودرو، گفت: کمبود نقدینگی صنعت خودروسازی و قطعه سازی باعث عدم طراحی و تولید خودروهای جدید شده است.

فرهاد بهنیا در خصوص مهمترین مشکلات در صنعت قطعه سازی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل صنعت قطعه سازی و خودروسازی، عدم تمرکز مدیریت در تصمیم‌گیری‌ها است به طوری که در حال حاضر حداقل 6 یا 7 نهاد از جمله شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت و پلیس راهنمایی و رانندگی، دائم و اغلب بر ضد یکدیگر در مورد این صنعت تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نهادها دائماً با صدور دستورالعمل ها و بخشنامه های روزانه، اوضاع صنعت خودروسازی و قطعه سازی را بدتر از قبل می کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکل صنعت باید تمرکز مدیریت ایجاد شود یعنی یکی از این نهادها تصمیم گیر نهایی باشد و بقیه پیروی کنند.

بهنیا عدم حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با صنعت خودروسازی و قطعه سازی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی حدود 70 درصد در تولیدات صنعت خودروسازی سهم دارد اما عملاً در تصمیم گیری ها نقشی ندارد و دائم چوب تصمیم گیری های غلط دولتی را می خورد.

وی تاکید کرد: برای تصمیم گیری مناسب در خصوص این صنعت باید بخش خصوصی در فرآیند تصمیم گیری ها حضور داشته باشد.

وی، کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات صنعت قطعه سازی عنوان کرد و گفت: مشکل کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی باعث شده که نه تنها طراحی پلت فرم های جدید شکل نگیرد بلکه از کیفیت آنچه قبلاً نیز اتفاق می افتاد، کاسته شود.

سخنگوی انجمن قطعه سازان، مشکل تأمین ورق فولادی را به عنوان یکی دیگر از معضلات جدی صنعت قطعه سازی و خودروسازی مطرح کرد و گفت: ادامه این روند طی دو ماه آینده صنعت خودروسازی را با بحران سنگینی روبرو می کند و تولید را متوقف خواهد کرد.

وی توضیح داد: دعوای اصلی بین فولادسازان و تولیدکنندگان مواد اولیه صنعت فولاد بود اما در نهایت عواقبش گریبانگیر بخش خصوصی و قطعه سازان شد.

وی با انتقاد از عملکرد سایت بهین یاب، گفت: بخشنامه جدید مربوط به تامین فولاد از طریق این سایت، خودروسازان را دچار بحران تامین مواد اولیه کرده آنها نیز این مشکل را به قطعه سازان منتقل کرده اند. درخواست ما اصلاح این فرآیند است.

بهنیا تاکید کرد: امیدواریم دولت آینده تکلیف مدیریت و تصمیم گیری در صنعت خودروسازی و قطعه سازی را مشخص کند و مشکل کمبود نقدینگی نیز با رفع تحریم ها و تغییر رویکرد سیستم بانکی برطرف شود تا سرمایه گذاری برای طراحی و ساخت پلت فرم های جدید خودرویی اجرا شود.

منبع: فارس

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است