در‌حال‌حاضر حدود بیست درصد از ماشین‌های فراری موتور هیبرید دارند،‌ اما این شرکت هنوز یک ماشین کاملا الکتریکی نساخته است. فراری می‌گوید در برنامه جدیدش، می‌خواهد ۴۰درصد از تولید کاملا الکتریکی و ۴۰درصد هیبرید باشد و تنها ۲۰درصد با موتور بنزینی ساخته خواهد شد.

اولین مدل کاملا الکتریکی فراری در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. فراری می‌گوید برای ساخت ماشین‌های الکتریکی چهار میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آقای وینیا که از پاییز گذشته به مدیریت این خودرو منصوب شده، گفت از تجربه تیم فرمول یک این خودرو برای ساخت ماشین‌های الکتریکی کمک گرفته می‌شود. بخش عمده‌ای از شهرت این خودرو مدیون موتورهای بنزینی قوی و موفقیت در مسابقات فرمول یک است.

چالش اصلی این شرکت یافتن راهی است که همزمان با حرکت به طرف قوای محرکه الکتریکی، بتواند اعتبار و هویتی را که با موتورهای بنزینی به دست آمده حفظ کند.

این خودرو پیش‌بینی کرده که امسال بین دو میلیارد و ‌۵۰۰میلیون تا دو میلیارد و ۷۰۰‌میلیون یورو سود کند. سود شرکت در سال ۲۰۲۱ یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون یورو بود. خودروساز ایتالیایی قرار است به‌زودی اولین مدل شاسی‌بلند خود را هم به بازار عرضه کند.