قطعات خودرو

فیلتر روغن موتور چگونه کار می‌کند؟

به گزارش «قطعات خودرو»:

 وقتی اتومبیل به شما هشدار می‌دهد که زمان تعویض روغن فرا رسیده است، چقدر سریع این کار را انجام می‌دهید؟ اگر پاسخ شما این است که فکر می‌کردید چراغ اخطار فقط یک وسیله ثابت بر روی داشبوردتان است، شاید وقت آن رسیده است که یک جستجوی جدی را انجام دهید.

به راحتی کافی است تعویض روغن و فیلتر روغن را به تعویق بیندازید، اما صدمات ناشی از این سهل انگاری می‌تواند زیاد باشد. دانستن اینکه فیلتر چگونه کار می‌کند و چه کاری برای موتور خودرو انجام می‌دهد، ممکن است به شما کمک کند تا از چیز‌های کوچکی که نقش مهمی در حفظ صدای زمزمه اتومبیل دارند، مطلع شوید. 

اهمیت روغن کاری موتور را نمی‌توان انکار کرد. با توجه به اینکه تمام قطعاتی که به سرعت در حال حرکت هستند و در نزدیکی یکدیگر کار می‌کنند، روغن به کاهش گرما و سهولت حرکت برای کاهش اصطکاک کمک می‌کند. روغن خیلی کم، خیلی زیاد تحت فشار یا آلوده،  صدمات زیادی را به خودرو وارد می کند.

فیلتر‌های روغن نقش اساسی در حفظ کیفیت و عرضه مناسب روغن دارند. با گذشت زمان، روغن ذرات ریز و تراشه‌های فلزی کوچک را از فرآیند احتراق به خود می‌گیرد. در صورت عدم کنترل، این ذرات می‌توانند پمپ، یاتاقان‌های موتور و هر سطحی را که روغن تحت فشار عبور می‌کند مانند دیواره‌های سیلندر جمع شده و به آن‌ها آسیب برسانند.

آن‌ها همچنین می‌توانند فیلتر را مسدود کنند، در نتیجه شما می‌توانید فشار روغن را کاهش دهید و به سرعت باعث آسیب شدید موتور می‌شود. فیلتر روغن برای از بین بردن آلاینده‌های روغن موتور، باعث افزایش عمر موتور و حفظ کیفیت روغن بالا می‌شود که به طور طبیعی با گذشت زمان تخریب می‌شود

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است