قطعات خودرو

فیلم‌های نوروزی که مردم نمی‌شناسند/ آیا چراغ سینماها پرفروغ خواهد شد؟

به گزارش «قطعات خودرو»:

سینمای نوروز ۱۴۰۰ را می‌توان با دو فیلم کمدی، یک فیلم تلخ و دو درام اجتماعی و ورزشی که عموماً برای مردم ناشناس‌اند، یکی از کم‌مخاطب‌ترین سینماهای نوروز ایران نامید، مگر اینکه محدودیت سفر باعث شود مردم برای گذراندن اوقات فراغت به سینما بیایند.

یکی از موضوعات مهم و جذاب سینمایی هرساله مسئله اکران‌های نوروزی است، انتخاب فیلم‌هایی که می‌تواند اکران آنها در ابتدای سال، سینمای ایران را گرم کند و رونق ببخشد.

این موضوع هم در سال گذشته و هم امسال به‌علت ویروس کرونا دچار چالش‌های فراوان شد؛ از ترس سرمایه‌گذاران و صاحبان فیلم‌های سینمایی گرفته که مبادا سرمایه‌شان بر باد رود تا مردمی که بعضاً حتی نمی‌دانند سینماها باز است و چه آنهایی که می‌دانند سینماها باز است اما به‌دلیل احتیاطات لازم به سینماها نمی‌روند و ترجیح می‌دهند که فیلم‌ها را در خانه و از بسترهای اینترنتی بعد از چند ماه تماشا کنند.

سال گذشته به‌علت بسته بودن سینماهای کشور، رسماً اکران نوروزی وجود نداشت و تنها بعد از چندماه وقفه سینماها بازگشایی شدند اما حالا که سینماها توانستند با وجود محدودیت‌های اکران و همین‌طور ظرفیت‌های 50درصدی سینماها کار کنند و همین‌طور در جشنواره فیلم فجر فعالیت داشته باشند، به‌نظر رسید که روال زمان حاضر سینماها می‌تواند به فعالیت آنها در ایام نوروز ختم شود، برای همین چشم‌های منتظر علاقه‌مندان سینما به مصوبات شورای صنفی نمایش بود تا ببینند در سبد اکران نوروزی چه گزینه‌هایی برای انتخاب وجود خواهد داشت.

اعلام اسامی فیلم‌های نوروزی هرساله دو سه هفته مانده به نوروز انجام می‌شد اما امسال تا یک هفته مانده به این عید باستانی، اعلام اسامی فیلم‌های نوروزی به‌طول انجامید و در نهایت در ابتدای این هفته آن هم در دو نوبت، اسامی پنج فیلم سینمایی که هیچ‌کدام از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال نبودند، منتشر شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *