قطعات خودرو

پلیس راهور: فعلا متخلفان را اعمال قانون می‌کنیم/ وضعیت نارنجی و قرمز شد، تغییر تاکتیک می‌دهیم

به گزارش «قطعات خودرو»:

سردار سیدکمال هادیانفر ظهر امروز در حاشیه همایش “طلایه‌داران فرهنگ ترافیک” در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه روز گذشته در وزارت کشور آخرین محدودیت‌های مربوط به سفر توسط وزارت بهداشت ارائه شد، اظهار کرد: در همین رابطه 9 شهر قرمز و 31 شهر نارنجی هستند که دو مرکز استان (ساری و بندرعباس) نیز شامل آنها می‌شوند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه کماکان کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی انجام می‌شود، گفت: ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و ورود اینگونه خودروها به شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

به گفته این مقام انتظامی در تمام شهرها با وضعیت نارنجی، قرمز، زرد و آبی تردد شبانه ممنوع خواهد بود و 200 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقریبا 91 درصد شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارند از هموطنان خواست از سفر در ایام نوروز پرهیز کرده و در منازل خود بمانند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: 4 روز گذشته شاهد بودم که در کمتر از 5 روز 20 استان کشور درگیر برف، کولاک و توفان شدند، لذا مجدداً تأکید می‌کنم که هموطنان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

رئیس پلیس راهور افزود: اگر مردم ناگزیر به سفر نیز شدند، سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است.

این مقام انتظامی بیان کرد: اگر هموطنان به شهرهای زرد و آبی سفر کرده باشند و وضعیت آن شهرها به نارنجی و قرمز تغییر پیدا کند تا 3 روز فرصت دارند از شهر مذکور خارج شوند وگرنه مشمول جریمه خواهند شد. همچنین هر خودروی غیربومی که در شهرهای قرمز و نارنجی تردد داشته باشد در هر 24 ساعت یک بار جریمه می‌شود.

وی تصریح کرد: به همکاران تأکید کرده‌ایم که ضمن تکریم مردم، بدون تنش و درگیری اقدامات خود را انجام دهند و اگر خودرویی اصرار به ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را داشت، آنها را اعمال قانون کنند.

هادیانفر عنوان کرد: اگر بر اثر افزایش سفرهای بی‌رویه و دورهمی‌ها شرایطی به وجود بیاید که بیماری افزایش پیدا کند و وضعیت یک شهر از رنگ آبی و زرد به نارنجی و قرمز تغییر پیدا کند، این آمادگی را داریم که به سرعت تاکتیک خود را تغییر داده و کنترل‌های لازم را در مبادی ورودی و خروجی این شهرها انجام دهیم.

به گفته این مقام انتظامی دیگر ملاک برای منع تردد به شهرها، مسافرپذیر بودن آنها نیست و ملاک آن شهر آنچه است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت‌های شهرهای کشور اعلام می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است