قطعات خودرو

مایکل جردن هنسی ونوم F5 رودستر ۳ میلیون دلاری را تحویل گرفت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، مایکل جردن اسطوره مسابقات بسکتبال NBA آمریکا کلیدهای هنسی ونوم F5 رودستر با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت را تحویل گرفت تا یکی از روزهای خوب خود را سپری کرده باشد.

اگر شما از نظر بودجه و فضای پارک خودرو مشکلی نداشته باشید ابر خودروهای بسیار متنوع و توانایی در بازار حضور دارند. شما می‌توانید محصولات فراری، مک لارن، پاگانی، گوردون موری و… را برای شروع بررسی کنید؛ اما برای مایکل جردن اسطوره NBA، انتخاب‌ها تقریباً محدودیتی ندارند اما او یک دستگاه هنسی ونوم F5 رودستر کمیاب را به کلکسیون خود افزوده است.

هنسی با انتشار تصویری از جان هنسی مدیرعامل شرکت در کنار مایکل جردن و خودروی ونوم F5 رودستر او خبر تحویل ابر خودروی موردبحث را منتشر کرده است. چنین اتفاقی در کلوپ گلف شخصی جردن در فلوریدا رخ داده و اگرچه تصویر منتشر شده چیزی زیادی از خودروی یاد شده را نشان نمی‌دهد اما می‌توانیم کابین و بدنه فیبر کربنی براق و عناصر زرد رنگ آن را تشخیص دهیم. زیر پوست این هیولای آمریکایی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربو قرار دارد که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه و نیمه اتوماتیک راهی چرخ ها می‌شود. هنسی ادعا می‌کند ابر خودروی یاد شده می‌تواند از سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت عبور کند و بنابراین آن را سریع‌ترین و قوی‌ترین کانورتیبل دنیا می‌نامد.

ونوم F5 رودستر در تمامی بخش‌ها به ویژه بخش جلو شباهت زیادی به نسخه کوپه دارد اما در بخش کابین تفاوت‌هایی دیده می‌شود. بخش داخلی این خودرو از پانل سقف فیبر کربنی جداشدنی با وزن ۸ کیلوگرم سود می‌برد. شیشه جدید بخش پشتی نیز برای تماشای پیشرانه قدرتمند خودرو تعبیه شده است. باید دانست این شیشه از ماده‌ای ساخته می‌شود که توانایی مقاومت در برابر دمای فراتر از ۵۳۸ درجه سانتی‌گراد را دارد.

 

نبود سقف باعث شده وزن رودستر افزایش یابد هرچند اختلاف وزن این مدل با نسخه کوپه زیاد نیست. نسخه استاندارد F5 وزن ۱۳۶۰ کیلوگرمی دارد درحالی‌که وزن مدل رودستر به زیر ۱۴۰۶ کیلوگرم می‌رسد و بنابراین تفاوت زیادی وجود ندارد. مایکل جردن یکی از ۳۰ خریدار ثروتمند خودروی یاد شده خواهند بود زیرا سقف تولید خودرو همین‌قدر خواهد بود. هنسی اظهار داشته است تنها ۲۴ دستگاه از نمونه کوپه تولید خواهد کرد بنابراین مدل کانورتیبل به اندازه مدل کوپه کمیاب نیست. نکته جالب آنکه قیمت مدل رودستر بیشتر بوده و برای خرید آن باید ۳ میلیون دلار هزینه کرد درحالی‌که قیمت مدل کوپه به ۲.۱ میلیون دلار می‌رسد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است