قطعات خودرو

محبی نژاد: قطعه سازان به دنبال خرید ژنراتور برای تامین برق هستند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور، «آرش محبی نژاد» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: با فرا رسیدن فصل گرما، دغدغه های قطعه سازان برای تامین برق و عدم تعطیلی خطوط تولید بیشتر می شود و  این مساله سال گذشته مشکلات زیادی برای فعالان این صنعت به وجود آورد.

 

وی بیان داشت: با توجه به پراکندگی شرکت های قطعه ساز خودرو در استان ها و اقصی نقاط کشور، این مساله طی نامه های متعدد از سوی شرکت های برق منطقه ای به صنایع مختلف و قطعه سازان اعلام شده است تا به کاهش مصرف و مدیریت بار بپردازند.

محبی نژاد خاطرنشان کرد: امسال قطعه سازان برای مقابله با این مشکل، خرید و تامین ژنراتورهای برق را در برنامه دارند و حتی تصمیم بر این شده که به جای برخی مطالبات از خودروسازان، از آنها ژنراتور دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با این راهکار، بخشی از مشکلات تامین برق در فصل گرما برای قطعه سازان کاهش یابد و شاهد تعطیلی خطوط تولید نباشیم.

 

مشکلات تامین نشدن ارز همچنان ادامه دارد

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات تخصیص و تامین ارز قطعه سازان تاکنون حل نشده، از پرداخت موردی ارز به برخی قطعه سازان با هماهنگی وزارت صمت و بانک مرکزی خبر داد و تصریح کرد: در صورت عدم تامین ارز این دسته از قطعه سازان، به طور قطع با خواب و تعطیلی خطوط تولید خودرو مواجه می شدیم.

برپایه این گزارش، پیشتر «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، خواستار لغو محدودیت های سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شد و نسبت به بحران قریب الوقوع توقف خطوط تولید خودرو در صورت عدم تخصیص ارز هشدار داد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است