قطعات خودرو

مرسدس ۲۰۲۲ AMG SL-Class رقیب جدی برای پورشه ۹۱۱

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار تیزر‌های متعدد، کمپانی مرسدس بالاخره از نسل هفتم SL رونمایی کرد. این نسل از رودستر پرطرفدار آلمانی هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فنی متحمل تغییرات گسترده‌ای شده و می‌توان آن را یک پکیج تقریبا کامل از زیبایی، قدرت و کیفیت دانست.

نمونه‌های اخیر از مرسدس آن‌طور که انتظار می‌رفت چشمگیر نبودند و مجموعه‌ای از خودرو‌های تورینگ دو در و چهار صندلی جدیدتر آن را منسوخ کرده‌اند، اما نسل بعدی SL اسپورت‌تر از قبل است و تنها با نشان AMG عرضه می‌شود.

مدل پایه SL۵۵ از یک موتور V-۸ توئین توربو با قدرت ۴۶۹ اسب بخار نیرو می‌گیرد در حالی که مدل مسابقه‌ای SL۶۳ دارای نسخه ۵۷۷ اسب بخاری از همان موتور است. فرمان چهار چرخ متحرک و فرمان چهار چرخ هر دو استاندارد هستند و برای بهبود هندلینگ و عملکرد در نظر گرفته شده اند.

مرسدس 2022 AMG SL-Class

 

اگرچه این خودرو به عنوان یک خودروی اسپورت در نظر گرفته شده است، اما SL جدید دارای کابینی مجلل و با تکنولوژی بالاست و با توجه به نسل‌های قبلی ii دارای سقف پارچه‌ای تاشو به‌جای سقف تاشو برقی مدل‌های خروجی است. کلاس SL نمادین مرسدس AMG پس از یک وقفه کوتاه برای سال ۲۰۲۲ کاملاً جدید خواهد بود و احتمالا SL جدید تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ به فروش برسد.

مرسدس 2022 AMG SL-Class

 

مرسدس AMG از ویژگی‌های استاندارد و اختیاری SL جدید اطلاعاتی منتشر نکرده است. هر 2 مدل SL از یک موتور ۴ لیتری V-۸ توئین توربو بهره می‌برند؛ موتور به کار رفته در SL۵۵ قادر است تا ۴۶۹ اسب بخار نیرو تولید کند، اما در نمونه  SL۶۳ این میزان ارتقا یافته و به ۵۷۷ اسب بخار افزایش یافته است. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تنها جعبه دنده است و سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان چهار چرخ استاندارد در تمامی مدل‌های SL است.

مرسدس 2022 AMG SL-Class

 

چنین پیشرانه‌هایی به کلاس احیا شده SL این امکان را می‌دهند که با نسخه‌های کانورتیبل سری ۸ بی‌ام‌و و لکسوس LC که هر دو با موتور‌های قدرتمند V-۸ عرضه می‌شوند و همچنین رقبای ورزشی بیشتری مانند پورشه ۹۱۱ رقابت کند. در این نسل خبری از هایپراسکرین نیست و سیستم اینفوتیمنت از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۱.۹ اینچی ایستاده مدیریت می‌شود. این نمایشگر قابل تنظیم بوده و زاویه آن بین ۱۲ الی ۳۲ درجه متغیر است. در پشت فرمان هم یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

مرسدس 2022 AMG SL-Class

 

کلاس SL تنها یک کانورتیبل دو در ارائه می دهد اما به جای سقف سخت تاشو پیچیده نسل گذشته، سقف پارچه‌ای در مدل جدید برای صرفه جویی در وزن و به حداکثر رساندن فضای بار استفاده شده است. با این حال، در این خودرو خبری از صندوق عقب بزرگ نیست.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است