قطعات خودرو

منابع لازم برای اجرای طرح تامین مسکن در یک صندوق جمع شود

به گزارش «قطعات خودرو»:

 درباره هدف طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: ما منابع متفرقه‌ای برای تولید مسکن در اختیار داریم، مثل مالیات بر خانه‌های لوکس و زمین‌های بایر، منابع موجود در قانون بودجه؛ که در طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار شد تمام منابع در یک صندوق قرار گیرد؛ به عبارت دیگر تمامی منابع در یکجا متمرکز و سیاست گذاری شود، ضمن اینکه نقش وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی در تولید مسکن پر رنگ کرده ایم.

رضایی کوچی اظهار کرد: در سال آینده قرار است ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانک‌ها برای تامین مسکن تامین شود که تسهیلات آن ۱۸ درصدی است. حدود ۱۲ سال پیش یک خط اعتباری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر به بانک مسکن داده شد که حدودا ۳۰ هزار میلیارد تومان از آن را مردم بازپرداخت انجام داده اند. این مبالغ که در حال بازگشت از سوی مردم است و ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که از بانک‌ها دریافت می‌شود به علاوه مالیات‌های زمین و خانه‌های لوکس، در این صندوق جمع شود و از آن برای تولید مسکن استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: سه عامل مهم در تولید مسکن وجود دارد، تسهیلات بانکی، مصالح ساختمانی در دو سال گذشته افزایش یافته و مورد سوم هم موضوع زمین است. امیدواریم با کمک شهرداری‌ها و تسهیلات نظام مهندسی به سمتی حرکت کنیم که حداقل سالی یک میلیون واحد بسازیم و این واحد‌ها با قیمت مناسب در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است